Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ipad mulighed for digital lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2011 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Bruger i iPod/iPhone/iPad hjemme i stuen?

Egentligen mest i sommerhus der jeg ikke har nogen SB, då jeg rejser eller hos venner og bekante, og då med Airport Express eller ATV2.

Mvh
Johan

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Lige nu bruger jeg selv en Squeezebox v3 i stuen. Det kunne dog være fedt med en iPad + iD100 + mine ADM9.1. Men nok ikke ligeså bekvemmeligt.

Et opsæt med iPad, Airport Express eller ATV2 samt ADM9.1 vil så vare billigere og lige så bekvemt som SB. Udøver det så skal man ha en computer at synke iPaden med. Den computer kan istedet bruges som SBS ås har man kun kostnaden for SB Touch.  :)

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:
Toebs skrev:

Jeg kan ikke se hvad forskellen på at bruge en 171i og en Airport Express skulle være, rent lyd mæssigt, der er jo ingen
grund til at tro, at der er forskel på de bits, der kommer ud af de to apparaters digitale udgang?

Det er måske bedre lyd med Wadias coax digitaludgang end med Airport Expressens TOSLINK.

Selv bruger jeg ATV 2 og Airtport Express sammen med Airplay fra iPad og iPhone då det er meget med praktisk at ha
iPad i sofaen, sengen, etc end at ha den i en dock ved forsærkere og DAC.

Jeg kan bare ikke rigtigt forestille mig, at airporten skulle spytte andre bits ud, end de bits der kommer ud af Wadias.

I min optik er det synd at stille ipaden i en dock, og ikke have mulighed for at sidde i sofaen, og styre musikken med den
eller lignende.
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Toebs skrev:
I min optik er det synd at stille ipaden i en dock, og ikke have mulighed for at sidde i sofaen, og styre musikken med den
eller lignende.

Helt enig!

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Rysz skrev:
AM-E skrev:

Næste spørgsmål er bare: Hvem bruger en iPod/iPhone/iPad som dedikeret musikafspiller/streamer i stuen? Interfacet er helt sikkert brugervenligt, smart og strømlinet, men kapaciteten er da alt, alt for lav?

Bruger i iPod/iPhone/iPad hjemme i stuen?

Jeg gør lidt ja. Kapaciteten er lav, men det er bekvemmeligt og du kan have en masse musik med rundt. Det jeg har til at ligge på Iphone er i 256 Kbit. Ikke den høje kvali, men nok til formålet i bil og på farten. Så hæver jeg kvaliteten af komprimeringen når den næste Iphone forhåbentlig kommer med mere plads på flashdisken.

Skal jeg lytte mere intens, så hiver jeg cd'erne ned af hylden.

Kender en del der benytter Ipd Classic med 160 GB harddisk og så er der jo pludselig plads nok.

Kan godt se iPhone's/iPod's styrke når man er på farten. Men den funktion kan de fleste mp3-afspillere jo også opfylde i dag.

Jeg tænkte mere i hjemmet. Altså at bruge iPod/iPad som den primære signalkilde i anlægget.

Lige nu bruger jeg selv en Squeezebox v3 i stuen. Det kunne dog være fedt med en iPad + iD100 + mine ADM9.1. Men nok ikke ligeså bekvemmeligt. Desuden er der jo prisen. Med en iPad 64GB Wifi + iD100, er vi lige pludselig i konkurrence med en god SONOS-pakke, eller for den sags skyld en Squeezebox Touch.

Jeg bruger iPad - pladsproblemet er løst med den gamle Apple TV:

Jeg har alle mine cd'er til at ligge på Apple TV gen.1 i lossless lydformat.
Den har 160gb og digitalt ud til en DAC.

Dertil bruger jeg så min iPad som fjernbetjening vha. app'en Remote.
På den måde kan jeg browse i min musik uden at skulle tænde fjernsynet. Man kan også bare bruge sin iPhone/iPod Touch hvis man har sådan en. Det er en billig løsning + interfacet er flot og super nemt at bruge!
Og så er det jo også et plus at man kan leje film, tv-serier, se Youtube osv.

I teorien er du faktisk kørende med trådløs, lossless musikafspilning for 1300 kroner:
Apple Tv
iPod Touch

BUM!

Så kan man bruge resten af budgettet på en dac (Jeg leder selv efter en god balanceret dac - helst brugt pga. mit budget. Nogle forslag?)
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Airport Express er en fin løsning bruger den selv, vær dog opmærksom på der sker noget når du skruer højt op for volume, så det er ikke den
bedste DA konverter der bruges
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes