| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Rysz skrev:
AM-E skrev:
Næste spørgsmål er bare: Hvem bruger en iPod/iPhone/iPad som dedikeret musikafspiller/streamer i stuen? Interfacet er helt sikkert brugervenligt, smart og strømlinet, men kapaciteten er da alt, alt for lav?
Bruger i iPod/iPhone/iPad hjemme i stuen?
|
|
|
Jeg gør lidt ja. Kapaciteten er lav, men det er bekvemmeligt og du kan have en masse musik med rundt. Det jeg har til at ligge på Iphone er i 256 Kbit. Ikke den høje kvali, men nok til formålet i bil og på farten. Så hæver jeg kvaliteten af komprimeringen når den næste Iphone forhåbentlig kommer med mere plads på flashdisken.
Skal jeg lytte mere intens, så hiver jeg cd'erne ned af hylden.
Kender en del der benytter Ipd Classic med 160 GB harddisk og så er der jo pludselig plads nok.
|
|
|
Kan godt se iPhone's/iPod's styrke når man er på farten. Men den funktion kan de fleste mp3-afspillere jo også opfylde i dag.
Jeg tænkte mere i hjemmet. Altså at bruge iPod/iPad som den primære signalkilde i anlægget.
Lige nu bruger jeg selv en Squeezebox v3 i stuen. Det kunne dog være fedt med en iPad + iD100 + mine ADM9.1. Men nok ikke ligeså bekvemmeligt. Desuden er der jo prisen. Med en iPad 64GB Wifi + iD100, er vi lige pludselig i konkurrence med en god SONOS-pakke, eller for den sags skyld en Squeezebox Touch.
|
|
|
Jeg bruger iPad - pladsproblemet er løst med den gamle Apple TV: Jeg har alle mine cd'er til at ligge på Apple TV gen.1 i lossless lydformat. Den har 160gb og digitalt ud til en DAC. Dertil bruger jeg så min iPad som fjernbetjening vha. app'en Remote. På den måde kan jeg browse i min musik uden at skulle tænde fjernsynet. Man kan også bare bruge sin iPhone/iPod Touch hvis man har sådan en. Det er en billig løsning + interfacet er flot og super nemt at bruge! Og så er det jo også et plus at man kan leje film, tv-serier, se Youtube osv.  I teorien er du faktisk kørende med trådløs, lossless musikafspilning for 1300 kroner: Apple TviPod TouchBUM!  Så kan man bruge resten af budgettet på en dac (Jeg leder selv efter en god balanceret dac - helst brugt pga. mit budget. Nogle forslag?)
|