| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
er den virkelig pengene værd? 5400 kr syntes jeg er ret mange penge for en DAC, i den prisklasse jeg arbejder i og hva vil den ligge i i brugt version? :)
|
| Til top |
|
| |
Nocebo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også lige købt en..
den vandt i mine øjne over:
REGA DAC
HEGEL HD10
DacMagic
SimAudio Moon 100D
De brugte jeg har set ligger omkring ~4000.. åbenbart så god at få vil sælge eller sælge den billig?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie skrev:
Har også lige købt en..
den vandt i mine øjne over:
REGA DAC
HEGEL HD10
DacMagic
SimAudio Moon 100D |
|
|
Har du lyttet til alle modellerne hjemme ved dig selv ? Hvordan er rega vs stello ?
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, lyttede til dem alle derhjemme i stuen..
Jeg er lige flyttet ind, så mit rum har lang ekko og gulvet spillede normalt med - det har jeg dog ordnet med lidt sten.
Anyways, rega og stello minder på mange områder om hinanden i og med de er meget analoge i lyden.
Men med REGA blev det hele lidt for upræcist og kedeligt, hvor stello gav en bedre og mere åben top. Stello er meget mere
dynamisk / rytmisk. Hvis du har mulighed, så lyt til dem begge.
Men personligt syntes jeg du får meget mere lyd/pæcis og kvalitet i stello. en ulempe er at den køre i klasse A, dvs den
trækker 20-30 watt selv når den står i standby og bliver varm. Men det kan stadig anbefales at lade den stå varm, da den ellers
først lyder perfekt efter 15-30 min opvarmning.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie: Mange tak for svar !
Var faktisk af den opfattelse at stello var en smule hidsig sammenlignet med rega. Der er ikke andet for end at jeg må til
odense og give dem begge et lyt.
Lige et spørgsmål mere: kan du på stello stadigvæk regulere volumen i eks. Itunes eller VLC ?
Undskyld til trådstarter, hvis jeg bryder for meget ind
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun hørt de tidligere nævnte dacs..
jeg vil sige at DacMagic kan være hidsig/grov, men rega og stello var de MINDST hidsige..
Hvis du vil have fylde og stadig noget som kan overraskende dig med detajle syntes jeg stello er et godt bud..
Jeg ved ikke hvordan tanberg højtalere er, men jeg kunne forstille mig de var lidt fyldige i forvejen, om rega / stello så giver
for meget "bombastisk" fylde, ved jeg ikke..
vassagohifi, sendte mig STELLO låne dac´en, købte den efter 2-3 dage. Du kan jo spørger om du kan låne en?
Ja du kan stadig regulere volumen via computer/itunes osv, men du mister lidt dynamik på det - lyden bliver lidt fladere. Jeg
benytter mig faktisk at den lidt fladere lyd, hvis jeg bare skal køre musikken i baggrunden, hvor den ikke skal stjæle alt min
opmærksomhed..
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice!
Kører med hjemmebygget Vifa neodym enheder fra Frequence. Neutrale og med attack og detaljegrad, så jeg nogle gange må
spole tilbage på plader, jeg ellers troede jeg kendte - Bruger PC og Squeezebox med DIY PSU. Men det skulle helst være en
klar opgradering derfra. Jeg mangler som sådan ikke noget, men ved der er en smule at hente. Bare det dårlige materiale ikke
bliver værre at lytte til og det gode materiale bliver endnu federe at lytte til. Utopi
Har fået svar fra vassago og han har kun en tilbage på det tilbud. Men ser helst jeg kan afprøve i det prisleje.. Så du købte en
"demo" hvis jeg forstår ret?
|
| Til top |
|
| |
Hawaiian Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har os stello da100. elsker den !
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det helt iorden roky i kommer faktisk godt rundt om det hele og du spørg om det samme som jeg ville sååååå jeg har ingen indvendinger 
men nu har jeg bare et spørgsmål: vil den kunne betale sig til mit system?
har dali 850 med en cambridge 740A forstærker til. ingen specielle ht-kabler eller signalkabler (endnu, det kommer det kommer )
jeg gider nemlig ikke invistere SÅ mange penge i sådan en fætter hvis jeg alligevel langt fra kan trække det ud af den jeg vil ha
og ja jeg har set den er på tilbud og krydser fingre for det varer ved indtil min NAD c352 er solgt så jeg kan bruge pengene på en DAC (synes Stello lyder meget tiltalene ifg. Zwonkie) :)
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt  Tænkte faktisk på at oprette en lignende tråd i dag, men så kom du i forløbet.
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Ja jeg købte en demo, men den var som ny (kun 1 bruger havde haft den hjemme før mig - knap nok spillede til).
Jeg købte DAC´en, tja ikke fordi den som sådan var en opgradering, men mere fordi den havde den lyd jeg ledte efter - hvem
kan sige om noget er bedre når det er spørgsmål om smag? Jeg syntes mit setup lød alt for slankt - især når man kommer fra
en gammel JBL L25 i et lille rum, til et stort koldt rum men nye højtalere.. Stello gav mig det jeg søgte i og med den gav mere
fylde og fik højtalerene til at lyde større. Kæft mand - det lyder som en tv-shop reklame ;)
LoudandClear: Hvis du er glad for dit anlæg og som det spiller, jamen så tror jeg ik det kan betale sig de 5000 kr, sådan har
jeg det hvertifald. jeg var ik helt tilfreds med mit setup, og havde brugt en del penge på det, så jeg købte DAC´en til at fin tune
det sidste... men hvis du bor i københavn/nordsjælland kan jeg da lige smutte forbi en dag så du kan prøve lytte den.
Anyways, kunne være sjovt at høre de andre, hvorfor de købte deres stello.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er glad for mit anlæg men til tider syntes jeg bare den mangler lidt ved mellemtonen og bassen. bassen er lidt for slank og mellemtonen glider hurtigt sammen med diskanten eller bassen alt efter hva nummer jeg spiller. jeg har brug for en varmere lyd der fylder lidt mere :)
ville den kunne hjælpe på det? 
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ja, i dine terms, ville jeg sige at jeg oplevede mit anlægs lyd til at blive mere fyldig i bassen (måske ikke mere præcis, men blødere og fyldigere) samt bunden af mellemtonen - jeg fik en bedre sammenhæng mellem mellemtone og diskant - om det så betyder at de flydere lettere sammen med denne DAC, og det så er modsat af du vil have, ved jeg ikke.
Overordnet fik jeg en fyldigere og varmere lyd, hvilket tilgengæld passer godt med det du vil..
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
| er den virkelig pengene værd? 5400 kr syntes jeg er ret mange penge for en DAC, i den prisklasse jeg arbejder i og hva vil den ligge i i brugt version? :) |
|
|
Stello´en er REN AMARONE vin = Fyldig, behagelig og masser af "frugt" ! Og så er den det nærmeste man kommer "ANALOG" lyd ..... meget finkornet og uden fnidder i toppen !
En fantastisk DAC der slår BM og mange andre som koster mere end det dobbelte ! 
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget forskel i lyden får man? jeg ved ikke hvor meget mit utrænede øre kan hører i forskel men jeg kunne da hører en forskel da jeg flyttede forstærkeren væk fra mit tv der åbenbart har påvirket den en del?
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah men, så vil du nok høre en stor forskel - jeg går udfra du køre analog ud fra din squeezebox?
men om det stadig er 5000 kr værd i dit setup, det ved jeg ikke.. Jeg syntes ikke det var 2000 kr værd at smide efter en DACmagic i forhold til mit fjernsyns DAC, de var tæt på det samme i lyden..
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
|
|
|
|
En dejlig beskrivelse, og sådan set også sådan jeg oplever den..
BM? hvad mærke/dac er det?
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie skrev:
Frankie skrev:
|
|
|
|
En dejlig beskrivelse, og sådan set også sådan jeg oplever den..
BM? hvad mærke/dac er det?
|
|
|
Benchmark ( DAC 1 )
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov så har du misforstået mig zwonkie men det så min egen skyld kan jeg godt se 
jeg kører musik via min computer og dermed via et jackstik (hvilket er en skod løsning det ved jeg godt og det er derfor jeg skal bruge en DAC med usb i) 
hvor meget forskel vil dette give mig at kører den via usb? :)
|
| Til top |
|
| |