|
Jeg har hørt en hel den SACD afspillere og ingen lød bedre på CD end på SACD.
CD har en række forvrængede markeringer på transienterne og jeg har oplevet anlæg, der var så lukkede at man savnede "larmen" når den blev fjernet. Ofte ser man ferritkerner på netledninger (og tilmed værre steder...), da det giver en tilsvarende markering og "liver" op på lyden. Men een fejl skal jo ikke bekæmpes med en anden - så til dem der måtte have samme oplevelse som tadman: Hjem og ryd op i systemet (nej, Remo-vax hjælper ikke der...)
En lille checkliste til begynderne:
- netfasen skal være korrekt på alle apparater
- brug gode netkabler (og sørg i det mindste for at rense stikbenene med brasso en gang hver anden måned.
- undgå netfiltre eller feritter af enhver art.
- brug en demagnetizer-tone til anlægget jævnligt (Pierre Verany test CD'en har et frekvens-sweep der er velegnet.
- plus 100 andre ting, som det vil føre for vidt at gennemgå her.
Hvis man bare har kastet anlægget hen af gulvet (eller ind i reolen), så spiller det altså ikke hifi (uanset pris), og så kan man komme ud for usandsynlige oplevelser (som tadman).
Jøsses, tror du selv på alt det fis? Jeg kan desværre ikke kommentere hvilke anlæg jeg lyttede på, men jeg tror at dem som ejede de nævnte cd/sacd spillere ville korse sig ved dit indlæg. Desuden har begge ejere uden tvivl en del større teknisk forståelse end dig. Som sagt mener jeg at SACD burde være bedre i teorien. Kan du redegøre for teorien bag dine alle dine neurotiske forestillinger om vejen til god lyd? Jeg skal aldrig selv have en sacd hjem til mig selv, så indtil videre springer jeg dine tvangsneurotiske handlinger over.
Ang. begyndere, så ved jeg ikke hvem der er begynderen her...det lyder som om at man kan bilde dig hvad som helst ind...
Anyway, have fun, hvis du kan høre forskel på alt det t**seri, så værsgo...
Iøvrigt forstår jeg slet ikke din første sætning "CD har en række..." Hvad er det du mener? |