Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio med Vienna og Rotel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

De er købt brugt, mit Rotel er også enten brugt eller købt på tilbud. Men lad os bare sige at det ikke har været billigt  Det er da ihvertfald en årsløn jeg har stående for.

Af fremtidsplaner kunne jeg godt tænke mig at få en Rotel RB 1092 til at trække Mahlerne og så lade surroundforstærkeren nøjes med bagkanalerne.

En Rotel RDV 1062 til DVDer, og så på en eller anden måde gemme Blu-Ray afspilleren væk et sted den ikke kan ses.

En full HD projector ville da være dejligt, men du har reelt set kun brug for den når du ser Blu-Ray film, og så mange har jeg ikke endnu. Så det ligger nogle år ude i fremtiden.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Friedel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

lyder spændende, ser frem ti lat følge med :D

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Da jeg var i den situation, at jeg havde for lidt effekt til fronterne, og ikke rigtig havde nogen glæde af min bagkanal. Har jeg lavet mit setup om til et 4.0. Sagen er, at min preprocessor ikke kan afkode de nye lydformater, så for at kunne høre dem har jeg sat BluRay afspilleren til at afkode dem og sende dem som PCM til processoren. Men da der stort set ikke findes lydspor med andet end 5.1 medførte det, at baghøjtaleren mest var til pynt.

Det er en YouSee digitalmodtager ovenpå BluRay afspilleren.

Set bagfra.

Jeg har solgt min 1075, og anskaffet en 1080 til fronterne og en 1050 til bagkanalerne. Meget strammere bas

En Supra strømskinne er også ankommet. Jeg vil ikke ind i en diskussion af, om jeg kan høre forskel på strømskinner  Men jeg sover bedre om natten.

Og en ny fjernbetjening en Harmony One.

Det var alt for denne gang. Det næste på ønskelisten er en 1080p projector, enten en Sanyo z3000 eller en panasonic ae4000.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine nye rotel effekter. Det ser godt ud

Ja de Mahler kan godt li mange krafter, men når de så får det så spiller de godt nok også bare rigtig godt

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så kom den nye projector. Det blev en Sanyo Z3000. Det er panasonic jo så selv ude om, hvis de tror jeg gider betale det dobbelte af, hvad de kræver på det amerikanske marked.

Den er dobbelt så stor som den gamle, pladsen synes mest brugt på luftafkølingssystemet. Jeg har sat den til Pure Cinema/Dynamisk Iris, og den er nu næsten lydløs.

Det er sjovt i, hvor høj grad forskellen fra den gamle afhænger af kildematerialet. Det rangerer fra 'filer hentet fra internettet' næsten ingen, DVD PAL pænere farver, DVD NTSC pænere farver og ethvert spor af deinterlacing er forsvundet, middelmådige Blu-Ray såsom 'Die Hard' noget bedre, gode Blu-Ray såsom 'Wall-E' enorm forbedring, til 'Rumrejsen år 2001' åbenbaring. 2001 er min nye reference fra nu af, det er næsten som sad jeg til en rigtig 70mm fremvisning. Jeg glæder mig til 1996 udgaven af 'Hamlet' kommer på Blu-Ray, jeg forestiller mig det er den eneste, der har potentialet til at overgå den.

Dermed er jeg vel nået til vejs ende med min hjemmebiograf  Der er flere ting jeg kunne gøre, men yderligere forbedringer er enten for besværlige eller for dyre. Jeg har lejet med tanken om, at male væggene mørke men opgivet det, og en anomorphic linse ville koste mere end selve projectoren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes