Sendt: 05 Februar 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den nye projector. Det blev en Sanyo Z3000. Det er panasonic jo så selv ude om, hvis de tror jeg gider betale det dobbelte af, hvad de kræver på det amerikanske marked.

Den er dobbelt så stor som den gamle, pladsen synes mest brugt på luftafkølingssystemet. Jeg har sat den til Pure Cinema/Dynamisk Iris, og den er nu næsten lydløs.
Det er sjovt i, hvor høj grad forskellen fra den gamle afhænger af kildematerialet. Det rangerer fra 'filer hentet fra internettet' næsten ingen, DVD PAL pænere farver, DVD NTSC pænere farver og ethvert spor af deinterlacing er forsvundet, middelmådige Blu-Ray såsom 'Die Hard' noget bedre, gode Blu-Ray såsom 'Wall-E' enorm forbedring, til 'Rumrejsen år 2001' åbenbaring. 2001 er min nye reference fra nu af, det er næsten som sad jeg til en rigtig 70mm fremvisning. Jeg glæder mig til 1996 udgaven af 'Hamlet' kommer på Blu-Ray, jeg forestiller mig det er den eneste, der har potentialet til at overgå den.
Dermed er jeg vel nået til vejs ende med min hjemmebiograf Der er flere ting jeg kunne gøre, men yderligere forbedringer er enten for besværlige eller for dyre. Jeg har lejet med tanken om, at male væggene mørke men opgivet det, og en anomorphic linse ville koste mere end selve projectoren 
|