Forfatter |
|
Moby Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit projekt har primært bestået af Hifi4all's anmeldelser af de produkter der har fået topkarakter.
Biografen er bygget i mit soveværelse. Jeg synes det er mere hyggeligt at sidde i en elevationsseng og se en film. Når der kommer venner på besøg har jeg ekstra lazyboys til rådighed
Projektet har varet i ca 1 år og kostet ca 270000 kr. Har sparet ca 510000 kr da nogen er tingene er købt brugt samt er jeg godt til at forhandle med butikkerne.
Rummet er blevet fuldstændigt renoveret med sænket loft med fjernstyret lysdæmping. Rummet er 100 % lystæt. Akustik isoleret loftplade over lærredet, nyt gulv og malet rødt for den rigtige bio stemning. Lærredet er indbygget i en stenvæg. Akustikken er er blevet målt og er i topklasse. det er en superfornøjelse at hører samt se film.
Alle kabler er skjulte
Udstyret består af:
Electrohome marquee 9500 LC ultra 3 rørs projektor vægt ca 98 kg rangeret som verdens 3 bedste projektor. Projektoren er blevet autolakeret hvid. Denne CRT giver ikke mindre end et fænomenalt billede samt har jeg fået den opgraderet med blæserlyddæmpning og diverse andre board dele gennem USA der får billedet til at blive yderligere 20% skrapt. nypris på denne er ca 480000 kr
Lærred dalite 106"
Højttaler Dali euphonia 5.1 højttaler
Højttaler kabler silversonic Q10 ca 40 m
Signalkabler silversonic revelation
PS audio power plant premiere stromregenerator ny pris
VP50 linedoubler
Pioneer BDP lx 91 blu ray afspiller Denne har 2 HDMI udgange hvor af jeg styrer lyd gennem den ene og billede gennem det andet.
forforstærker og effektforstærker fra lexicon
Universal fjernbetjening fra Philips pronto 9600 - Denne styrer hele rummet samt lys og erstatter op til 6 fjernbetjeninger selvom udstyret er skjult i et andet rum.
subwooferkabel, hdmikabler, strømkabler til ca 25000 kr
Har taget nogle billeder og en lille hjemmelavet blueprint

|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Moby Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Væggen bag dine fronthøjttalere ligner et akustisk mareridt, hvis du spørger mig. Hvad har du på væggen bagved lytte/se positionen?
|
|
|
Umiddelbart er der bare en betonvæg ved lyttese positionen.
Den foreste væg er en murstensvæg der er sat fast med fliseklæb. Væggen er skaffet fra Bauhaus!
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker hjemmebio  Jeg synes dog også at rummet ser noget bart ud. Umiddelbart synes jeg ikke at akustikken ser ud til at være i topklasse, men har du noget dæmpning i rummet som vi ikke kan se?
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dæmpning eller ej....FEDT lavet!!!
|
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster sådan en fake murstensvæg....har nemlig selv luret efter en til bollerummet  __________________ Mvh Jakob
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Moby
Jeg synes det er go stil, og fede komponenter du har fået skaffet. Er temmelig misundelig på dit Lexicon. Hvordan fungerer det med dine Daliér? Overvejer nemlig selv at skaffe mig noget Lexicon næste gang jeg skal opgradere.
Det ser ud til at du er meget seriøs omkring din bio.?
Godt gået 
Mvh.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige FLOT! - jeg drømmer af og til om lotto og de Dali'er  - de er bare så flotte og den sub/center løsning er altså noget særligt. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor du har brugt så mange penge på alt de fine grej, var det så ikke også en idé at ofre et par kroner på en som kunne hjælpe med rengøringen?
|
Til top |
|
|
Moby Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Lækker hjemmebio
Jeg synes dog også at rummet ser noget bart ud. Umiddelbart synes jeg ikke at akustikken ser ud til at være i topklasse, men har du noget dæmpning i rummet som vi ikke kan se?
|
|
|
Jeg har fået sat nogle dyre akustikplader op i en halvmåne over lærredet beklædt med sort stof. Ellers er der ikke andet. Jeg regner med at tæppe og møbler og seng er nok til at skabe en god lyd stemning. Jeg har umiddelbart kun gået efter en forhandler anbefaling men har ikke den sore ekspertise i akustik. Er der råd i forhold til rummet må man endelig gerne omme med foreslag!
|
Til top |
|
|
Moby Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
Hvad koster sådan en fake murstensvæg....har nemlig selv luret efter en til bollerummet  |
|
|
700 kr / pr kvadratmeter. Go for it
|
Til top |
|
|
Moby Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Hej Moby
Jeg synes det er go stil, og fede komponenter du har fået skaffet. Er temmelig misundelig på dit Lexicon. Hvordan fungerer det med dine Daliér? Overvejer nemlig selv at skaffe mig noget Lexicon næste gang jeg skal opgradere.
Godt gået 
Mvh.
|
|
|
Tak skal du have. Jeg tesede mig med 6 forskellige anlæg hjemme mine højttalere inden jeg besluttede mig. Jeg var solgt med det samme. Fantastisk god lyd. Knivskarp detaljer og dybde. Svært at forklarer men lexicon lever sgu op til deres ry.
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jer synes måske at den disegn murstens væg ikke er hel så toset til akustiken da den er temelig ujevn så den fungere også som en stør " difyser" så længe du har absorbanret andre steder i rumet og der har du nevnt at du har....
super fin samensetning...
hvorden er du komet ud af den problem at lexicon ikke har HDMI ingange ... du skal da haver de ny lyd fomater på en eller anden måde..
PS: og så skal du i gang med klud og pudse de fine dimser for støv  __________________
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moby skrev:
The Elite skrev:
Hej Moby
Godt gået 
Mvh.
|
|
|
Tak skal du have. Jeg tesede mig med 6 forskellige anlæg hjemme mine højttalere inden jeg besluttede mig. Jeg var solgt med det samme. Fantastisk god lyd. Knivskarp detaljer og dybde. Svært at forklarer men lexicon lever sgu op til deres ry.
|
|
|
Det kommer ikke bag på mig. Inden for surround er de de allermest kompetente spillere på markedet. De er nogle af dem som er først ude på det seriøse marked med high end udstyr. F.eks. kom Lexicon allerede med 7,1 i deres bedste forstærkere i 1989.
Jeg skal selv ha købt mig en MC12 næste gang. Lexicon er i særklasse når det kommer til panoreringer, kanalseparering og præcision. Vigtige egenskaber i troværdigheden i sorround, og det er et område jeg synes de er foran alle andre på. Kan slet ikke vente til jeg selv får det. Men er nu også glad for min Marantz. Den gør det sgu godt. 
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he ole
jeg synes også at de er fenomenele men jeg kan bare ikke akseptere at den mc 12 ikke har i 2010 hdmi ingange og udgange... ... jeg vil godt at der kan klares på anden måde og lyden er fenomenel men aligevel der skal også være praktisk når man tele den pris klasse den liger i ....min komende reciver/procesor SKAL haver to hdmi udgang så man ikke skal ud og råde med kabler....
PS: hej moby ... de 6 andre anlæg du snaker om kan du nevne hvilke anleg snaker vi om og hvar har der precis lexicon gjorde bedere and de andre... så bliver vi alle samen lidt klogere 
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset folk kommentarer om manglende rengøring og lyd absorbenter så er der kun en til at sige super lækkert anlæg!
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
he he ole
jeg synes også at de er fenomenele men jeg kan bare ikke akseptere at den mc 12 ikke har i 2010 hdmi ingange og udgange... ... jeg vil godt at der kan klares på anden måde og lyden er fenomenel men aligevel der skal også være praktisk når man tele den pris klasse den liger i ....min komende reciver/procesor SKAL haver to hdmi udgang så man ikke skal ud og råde med kabler....
PS: hej moby ... de 6 andre anlæg du snaker om kan du nevne hvilke anleg snaker vi om og hvar har der precis lexicon gjorde bedere and de andre... så bliver vi alle samen lidt klogere 
|
|
|
Hej Sonny boy
Lexicon mc12 har netop hdmi ind/ud. Ved ikke lige hvor mange, men det har den. rv5, mv5 & mc12 har alle hdmi 2010 modellen får så endeligt de nye lydformater indbygget. Der kommer vist forresten en helt ny model, så mc12 udgår. Den skulle vist komme til at hedde mc24, så falder mc12 yderligere i pris 
|
Til top |
|
|