Nu efter at have villet det i 2 år og have fået nyt anlæg for 3-4 måneder siden må det vist snart være min tur til at hjemmebio tråd

Da rummene ovenpå ikke er helt store nok måtte det være nede i stuen
der blev hjemmebio. Da man skal gå igennem stuen for at kunne komme
ovenpå er det hele derfor også lidt indrettet efter det og derfor nok
ikke helt optimalt indrettet set fra en "hjemmebio synsvinkel".
For to år siden startede jeg ud med et lille 5.1 sæt Argon højttalere og en Denon AVR-1908, men mere vil have mere og da jeg fik noget mere plads skulle der selvfølgeligt udvides. Da jeg ventede på at skulle udvide faldt jeg over en Denon AVR-3808 som demo-model så den kunne jeg ikke lade være med at købe da prisen dengang var god (hvis nogle er utilfredse med de to ridser i fjernbetjening må de derfor brokke sig til Jan fra HIFI-klubben i Randers

) så i en periode trak jeg et højttaler sæt til omkring 3500kr med en reciever til 12500kr
Højttalere:
Front: Dali Ikon 7 i sort
Center: Dali Ikon Vokal 2
Bag: Dali Ikon w2 (dog ligger der to Argon 6210 reolhøjttalere bagved sofaen som mangler at blive sat til)
ElektronikReciever: Denon AVR-3808 inkl A-opgraderingen
HD-DVD: Toshiba HD-EP35 (overvejer dog at sælge den da den næsten kun samler støv)
BluRay: Sony BDP-S550
TV: Panasonic V10 50" Plasma-TV (står selvfølgeligt på THX indstillingen)
Derudover står der også en lille 5 ports Zyxel Gigabit switch (blev primært på grund af den er i stål og sølvfarvet) som fordeler netværk/internet ud til tv, reciever og de to afspillere.
Og så noget lidt mere OldSchool grej forresten:
Pladespiller: Luxman PD282 med en Ortofon MC10 Super PickUp på.
RIAA: Cambridge 640P
Ønskeseddel:
På min ønskeseddel/opgraderings liste står der først og fremmest nogle ny højttaler kabler, for lige pt bruger jeg mit gamle QED Micro til front og center og det er vist synd for dem, regner med at skulle op og se på kabler på tirsdag. Derudover vil jeg gerne snart have en subwoofer, og der går jeg og leger med tanken om noget DIY med en 15-18" sub i enten lukket eller slave konstruktion.
Her er et par teaser billeder, er dog kun taget med mobil og er mest ment som en form for "teasere". Da jeg lige mangler at få ryddet helt op og så skulle der også gerne være lidt dagslys, samt der også skal flyttes rundt på lidt grej inde i rack'et venter jeg med at tage en masse billeder.

Et billede af Dali Ikon's Hybriddiskant, jeg har ingen problemer med skærende diskant som andre ellers siger at bånddiskanter og Denon kan give

Et billede af rack og højre front. Tv'et var godtnok lidt større end det 37" som det erstattede

og ja der skal gøres noget ved kabelhelvedet snart.

Et billede af venstre front inkl nogle af de hjemmefuskede skilte jeg er ved at lave, der skal også hænge 3 over den højre front. Ude til venstre er det et Tuborg fadølstårn der står, der var lidt utæt på grund af det har et par revner så den røg en tur op i drejebænken og er nu en gulvlampe.
PS: de vågne øjne vil nok opdage lidt grej der ikke er nævnt, der hænger to halvstore Bose høttalere på endevæggen og der står en sony forstærker, disse skal sættes til når jeg engang får taget mig sammen.