Forfatter |
|
Drazy Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har tidligere fået hjælp her og håber at det kan lade sig gøre igen. Jeg står og skal til at flytte fra lejlighed til hus og i den forbindelse flytter min anlæg self. med. Der er tale om Dali Concept 6 højtalersystem, eller mere præcist: 2 x DALI Concept 6 højttalere 2 x DALI Concept 1 højttalere 1 x DALI Concept Center 1 x Harman Kardon AVR245Har dog lidt spørgsmål. 1. Da der ikke længere er underboer jeg kan genere kan jeg langt om længe få mig en subwoofer. Men hvilken? Den skal helst ikke koster meget mere end de 3.000 kr. og skal primært bruges til film. I den prisklasse har jeg læst en del godt om XTZ 99 W10.16/W12.16, men ville den være et godt køb ud fra mine krav/behov? 2. Hvor stor bør den være? 10"/12"? Er det jo større jo bedre eller hvor vigtigt er det at den passer til rummet? Jeg har tilføjet et par billeder inkl mål af min kommende stue. 3. Hvor bør suben placeres? Ikke at jeg synes der er så mange muligheder, men regner med at placere den ved enten A eller B markeret med rødt. 4. Nogen bemærkninger til det setup? Jeg må betegnes som værende amatør og alle gode råd - store som små - modtages med kyshånd. 5. Som det ser ud nu er det et stort L formet rum. Den væg der er bag fjernsynet er en jeg selv får muret op og tegningen er et forslag til hvordan den kunne se ud og hvordan den skal placeres. Kun fantasien sætter grænser (næsten i hvert fald). Forslag til ændringer eller gode ideer modtages ligeledes meget gerne :) Med venlig hilsen Brian 
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med noget under-sofaen-sub?
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Drazy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal den vidst være meget flad? Der er ikke mere end 8-9 cm at gi' af :P
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også placere den ved A mærket
__________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
Drazy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super. Regnede også med at placere den der :) Så er det lidt hvilken en jeg skal vælge og hvilke størrelse? I prisklassen står det vidst imellem XTZ 99 W12.16 og HarboSUB10 der stort set koster det samme. Nogen der har en bud på hvilen der er det bedste køb?
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også umiddelbart tilhænger af plasering "A".
Mht. størelse tror jeg du skal gå efter noget stort, fordi du har et meget stort rum, hvilket medføre at du ikke får særlig meget "hjælp" af rummet, selv ved lave frekvenser - jeg ved ikke hvad man kan få for 3k, men jeg vil citere en klog mand: "der er ikke nogen erstatning for membran areal"
Jeg har selv 2 x 12" subber med 2 12" slaver hver, i et rum med "åben" bagvæg - og det er ikke formeget - til gengæld kan man så også mærke subben i hele huset - men det må man jo leve med __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Tapeconnection har ligenu tilbud på en DLS Q Sub 8". Det lyder ikke af meget men den kan godt sparke fra sig. Har selv købt sådan en og på trods af den ikke er spillet til er den allerede længder bedre end min tidligere Dali SWA 12". Den koster 1700 for en hvid og 2000 for sort pianolak. Jeg synes den er værd at tjekke.
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
Drazy Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input :)
Jeg leder stadig efter en sub og tror jeg efter en 12".
Er dog blevet i tvivl om noget - det skal være en aktiv subwoofer ikk'?
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her var måske også en mulighed?
http://eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Speakers/Subwoofers /Swans/Swans-Sub-60Subwoofer---10--10-PR-and-100W-100500.asp x
Men ellers, placering A ser fin ud, men vær' åben for at placere den i b. Tror du skal prøve dig frem uanset, det er vanskeligt at forudse hvordan dit rum opfører sig i forhold til stående bølger osv.
Vil anbefale 50-60hz delefrekvens.
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok gå ud, og købe, brugt, det gør jeg stort set, altid. Der kan du sikkert få en kraftigere sub, har dog ikke, selv kigget, efter, subs, i din prisklasse. Der er jo tilbudsavisen, og køb, salg bytte på denne side, og den blå avis, recordere osv. du kan kigge. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omtalen på XTZ's subs er som regel at køberen mener den burde have kostet det dobbelte. Har ikke selv hørt deres subs, men
det XTZ jeg har hørt, synes jeg personligt at pris/kvalitets forholdet stemmer overens med ovennævnte.
Er sikker på du ikke bliver skuffet :)
God jagt..
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Dali Concept Sub? Så passer det hele jo sammen. Den har en 12" enhed, og burde kunne give et godt tryk i mellemgulvet.
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft en Concept sub, spiller godt og dybt, er også ret stor, men det ser ud til du har pladsen, var faktisk godt tilfreds med den, men skiftede til noget mindre, samtidig med skiftet af div andre ht.  koster jo kun 3700 dkk for ny, så kan sikkert findes brugt for ca 2k __________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter en brugt SVS de sparker R..
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man spørge hvorfor du ikke vender stuen ? Det ser ud til at du har god plads "nedad" - og det ville give mere luft til dine enheder ?
|
Til top |
|
|
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb hellere en der er FOR stor. Det er bedere at skrue ned for en ægte sub end at skrue op for en lille og over belaste. Carsten
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drazy skrev:
Super. Regnede også med at placere den der :)Så er det lidt hvilken en jeg skal vælge og hvilke størrelse?I
prisklassen står det vidst imellem <span style="font-weight: bold;">XTZ 99 W12.16</span> og <span style="font-weight:
bold;">HarboSUB10 </span>der stort set koster det samme. Nogen der har en bud på hvilen der er det bedste køb?
<span
="ProductName_Productlist"></span>
|
|
|
Er jeg den eneste der vil overveje at placere den hvor den lyder bedst
|
Til top |
|
|