Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Mundorf silver/gold (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
polmann skrev:
dan a. skrev:
polmann skrev:
Kan se at der er brugt nogle Pailiccs rca stik til et af
kablerne. Er det nogle stik der er noget værd? Jeg har set at man også kan få dem som XLR stik. Jeg har egentligt bestilt nogle
furutech xlr PF-701/702 hos Sound & Magic, men jeg har efterhånden mistet tålmodigheden, da jeg stadig ikke har modtaget
dem efter ca. 2 mdr. Eller er der nogle andre XLR stik som kan anbefales?
Af de mundorf kabler jeg har lavet er der
kun brugt furutech og Neutrik stik, så ved ikke helt hvor du ser de Pailiccs stik. Du får lige en PB, jeg kan måske godt hjælpe
dig med dit leverings problem.
Hej Dan, Det lyder super. Det er mig der har set forkert. Det var Furutech, men de
ligner nogle af de Pailiccs rca stik der sælges på ebay. Måske Pailiccs er en kopi af Furutech.
Der findes rigtig mange
kopier af furutech rca stik, har selv set mange på ebay, dette lugter også langt væk af furutech lavpris.dk/product_info.php?products_id=112047"> http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=11
2047

Ja de ligner dem rimelig godt

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:

polmann skrev:
Kan se at der er brugt nogle Pailiccs rca stik til et af kablerne. Er det nogle stik der
er noget værd? Jeg har set at man også kan få dem som XLR stik. Jeg har egentligt bestilt nogle furutech xlr PF-701/702 hos
Sound & Magic, men jeg har efterhånden mistet tålmodigheden, da jeg stadig ikke har modtaget dem efter ca. 2 mdr. Eller
er der nogle andre XLR stik som kan anbefales?

Beklager jeg ikke har svaret på din mail Carsten, havde sku glemt den.

Det finder vi bare ud af. Har stadig dem liggende, men lad os tage den over PM.

Jeg har forresten ventet på mine FP-106R siden midt juni. Nu tror jeg, at det bliver WBT 110AG Next generation i
stedet for.

Dan er det forresten 1mm ledere du bruger?

Mvh

Thor

Er de også bestilt hos Sound & Magic?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
ts_riders skrev:

polmann skrev:
Kan se at der er brugt nogle Pailiccs rca stik til et af kablerne. Er det nogle stik der
er noget værd? Jeg har set at man også kan få dem som XLR stik. Jeg har egentligt bestilt nogle furutech xlr PF-701/702 hos
Sound & Magic, men jeg har efterhånden mistet tålmodigheden, da jeg stadig ikke har modtaget dem efter ca. 2 mdr. Eller
er der nogle andre XLR stik som kan anbefales?

Beklager jeg ikke har svaret på din mail Carsten, havde sku glemt den.

Det finder vi bare ud af. Har stadig dem liggende, men lad os tage den over PM.

Jeg har forresten ventet på mine FP-106R siden midt juni. Nu tror jeg, at det bliver WBT 110AG Next generation i
stedet for.

Dan er det forresten 1mm ledere du bruger?

Mvh

Thor

Er de også bestilt hos Sound & Magic?
Du kan godt få pengene tilnage hos Sound & magic, jeg bestilte et netfilter hos dem, men da det var i restorder i længer tid, så fik jeg pengene tilbage.

Mundorf lederne jeg bruger er 0,5 mm tykke, men på hver pol er der så monteret 2 stk. 0,5mm ledere.

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Carsten: Yep de er også bestilt der.

Dan: Men hvorfor to ledere pr. pin, det forstår jeg ikke, når signalet er så svagt?

mvh

thor

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:

Carsten: Yep de er også bestilt der.

Dan: Men hvorfor to ledere pr. pin, det forstår jeg ikke, når signalet er så svagt?

mvh

thor

åhhh, det er en lang historie som jeg vil prøve at rise op her.

Det første Mundorf kabel jeg lavede (kablet fra side 1) var jo baseret på 3 spundene teflon isoleret ledere i en bomulds sokke og skærmen blev brugt som stelforbindels, altså 1 leder til hot og 2 leder til cold, dette kabel havde nogle kvaliteter så som fantastisk driv og bas anslag, men det havde også nogle mangler så som et smalt lydbillede og manglende nærværd i mellemtonen, dette gjorde at jeg ikke kunne vælge hvilket kabel jeg ville bruge. Efter et 1/2 års tid med Mundorf on og off, besluttede jeg og Pierre (som også var faldet for kablet dyder) om vi kunne gøre kablet bedere, Pierre kontaktede studio sound for hat høre hvordan de lavede kablerne der, svaret var blot 3 leder flettet hårdt som et kimber PBJ/Timbre kabel, dette kabel havde mere frihed en det første, men der var helt klar minde hul igennem, den funderede vi lidt over og kom frem til at det måtte være noget med den extra leder der var på stel i mkI versionen, har efter har expermenterede vi med antallet af ledere pr. pol, største antal blev 3 leder pr. pol, men det var for meget, der var godt nok max hul igennem, men lyden var en anelse mudret, efter næsten samplige kombinationer kom vi frem til at 2 ledere pr. pol lød best. Jeg havde så købt noget 0,5mm sølv uisoleret  leder på ebay (no name) som jeg havde haft liggene i skabet i lang tid og inspireret at din egen diy tråd besluttede jeg at lave et kabel med 2 leder pr. pol (efter erfaringerne med Mundorf), resultatet var tankevækkende, det havde ikke drivet og bas anslag som Mundorf, men rumfornemmelsen var helt sublim, dette medførte at vi ikke var helt færdige med at leje med mundorf, uisoleret Mundorf ledere blev indkøbt og det teflon slange baseret kabel blev lavet, faktisk var det lavet som skitsen viser på forgående side, dette kabel var MEGET bedere en den sidste teflonisolerede lededere version. Sidenhend er der expermenterede med at sno slangerne (gav et ringer resultat) samt optimering via stik. Så kort og godt handler det om at jeg syntes 2 ledere pr. pol lyder best.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes