Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Nyt kabel på hovedetelefon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg træt af et 3 meter lange stofkabel på mine hovedetelefoner og derfor måtte det af.

Så kom jeg ind til kablet og det var overraskende tyndt.

Her ses den anden kanal.

Det nye kabel monteres. Jeg købte et billigt 2 meter relativ blødt gummikabel af den slags med mini-jack i den ene ende og phono stik i den anden. Derpå klippede jeg phono stikkene af, borede hul i hovedetelefonen og loddede den på.

Så er det bare at samle skidtet igen.

Slut resultatet:

Nu kunne jeg ha' købt mere HiFi rigtigt kabel, men de er typisk meget stivere, så derfor dette valg. Derfor forventere jeg mig ikke meget af forbedringen ud over mindre kabel at falde over. Lyden er god blevet bedre og jeg tror det skyldes at der er mere kobber (og måske også fordi det er bedre kobber)

Lyden er mere fast og ren, hvis man kan sige det.

PS: Hovedetelefonerne er Audio-Technica ATH-AD700

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 September 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej bdef

Fint projekt og dejligt at lyden på dine Audio Technica også er blevet bedre.

Måske jeg skulle prøve at gøre det samme ved begge mine par Philips SHP-8900, hvor der er monteret 4 meter ret stift kabel. Der skal så heldigvis ikke foretages noget indgreb i selve hovedtelefonen, da der forefindes mikro jack stik i hovedtelefon enden.

Hvilket kabel kan du evt. foreslå ...uden at man ender på fattiggården efter købet ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg nok blive til grin, men jeg brugte bare dette her:

Link

Jeg har hørt/læst om nogle som havde ofret et "Van Den Hull" og lyden var super, men det var et meget stift og tungt kabel, og dermed lidt svært at styrer. Derfor gik jeg efter et blødt kabel, men 2*5 mm kabel er stadig ikke så let at styrer, så jeg vil også sige at man skal mærke lidt på kablet.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:

Nu skal jeg nok blive til grin, men jeg brugte bare dette her:

Link

Jeg har hørt/læst om nogle som havde ofret et "Van Den Hull" og lyden var super, men det var et meget stift og tungt kabel, og dermed lidt svært at styrer. Derfor gik jeg efter et blødt kabel, men 2*5 mm kabel er stadig ikke så let at styrer, så jeg vil også sige at man skal mærke lidt på kablet.

Den der ler sidst, ler bedst, ved du nok  ...jeg tror ikke at der er så meget at grine af, ud fra det valg du har truffet. Selv et billigt kabel ( rent kobber ), kan langt hen ad vejen konkurere op imod dyrere kabler.

Det ser ud til at det kan hænge sammen økonomisk ( 77 kr ), at lave et kabel inkl. stik selv til mine Philips. Jeg har som nævnt brug for et kabel med microjack 2,5 mm/minijack 3,5 mm.

Link til delene: 2,5 mm jack og 3,5 mm jack og 3 m kabel

Det er fint at kablet er ø 5 mm og hullerne i stikkene er ø 7 mm, så kan der evt. blive plads til ca. 4 - 5 cm krympeflex i begge ender, til forstærkning omkring kablet.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes