Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Akustik
 HIFI4ALL Forum : Akustik
Emne Emne: Høj musik + naboer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:

Hej alle. Efter at have læst indlægene , er der et par gode råd imellem. Dog når man bor i lejlighed er det jo ikke et spørgsmål om, at fyre den af. jeg kan skimte, at her i forrummet, specielt i dette indlæg er det unge mennesker, der nok ikke tager naboer alvorligt, men går mere op i hvor højt deres fede hi-fi kan larme, og så mener jeg larme. Hvis man nu indrettede sit rum med træmøbler og lidt gulvtæpper hist og her (har selv 3 lag tykke gulvtæpper ) kan man komme langt hen af vejen. problemet ligger i , at når man lige skal fyre den seneste tekno sjov for fuld jesus, så holder verden ikke længere, og det lyder af helvede til, og man bliver lige så langsomt døv, altså ørerne bliver bedøvet, efter gengangne eskapader , så får man en permanent øreskade. prøv, at gribe det omvendt fat. Hvad med, at træne ørerne til ypperlighed. jeg selv er høreskadet ( musiker ), og taler af erfaring. væn sig til et max niveay af lyd, læg mærke til, at ørene og  indtryk suger mere detaljer og information til sig. Efter en del træning med et absolut  minimum   niveau og  folk kan stadig konversere ,  har man trænet sig til en hel del detalrigdom, som ellers vil blive blæst væk, uanset hvor fedt et anlæg er eller har kostet. Unge mennesker der lider af total omdrejnings tæller i bund (volume ) , med gentagne utilfredse naboer tilgengæld , kommer man ikke langt med. man skal jo huske på, at det er jo ikke alle , der deler ens interesse . Medmindre man er ligeglad og skider på det hele. Jeg har set unge mennesker inde fra min anden opgang , gå rundt i andre opgange og diskutere , det lyder faneme fedt, man kan høre det hele 5 opgange væk, de er ikke engang hjemme , når skruen er i bund, men ude for , at tjekke hvor højt det lyder, altså må det lyde fedt. altså en misfor ståelse, af mennesker, der ikke har en døjt forstand på lyd, og heller aldrig får det. Et rigtigt fedt setup, kan altid , altid spille fedt, uden at forstyrre .Et dårligt anlæg larmer bare. kan man ikke disse elementære ting, har man enten købt det forkerte anlæg og er bleven snydt, ellers bor man det forkerte sted.

mvh Spaceman_2

Ps : Når rockbandet er ude og spille har vi max 10.000 watt, men der er ingen der siger, at den skal i bund. Vi spiller efter forholdene , og efter akustikke forhold.

Tak for respons. Jeg er dog ikke i kategorien "uansvarlige unge mennesker" - der bør nok nuanceres mere end det. Jeg kan lide at høre relativ høj musik i ny og næ, men som sagt skal det ikke være på bekostning af andre. Derfor oprettede jeg denne tråd.
Theis
Til top Vis Theis K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis K

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Theis. mit indlæg var såmænd ikke myntet på dig, og tak fordi du ikke tog det sådan. Akustiske problemer opstår , og man kan arbejde med dem. Prøv at følge de råd , der er i tråden ( ganske udmærkede ). Jeg selv har sådan overlevet hos mine genboer , ved at når jeg laver akustiskt musik , er det altid om formiddagen, hvor de fleste mennesker har andre gøremål. Et rigtigt godt råd : rent akustiskt, hvis ikke du spiller selv, få en af dine venner eller bekendte til, at komme med en akustisk klassisk guitar, da du herved får konstateret rummets mættingsgrad. Det allerbedste ville være akustisk klassisk guitar , da den har en fylde af mellemtone, der hurtigt afslører rummets mangler og fordele, hvilket ingen Uanset pris højtaler kontra forstærker, så er det bare sagt. da det er den ægte vare. man kan nemlig også overdæmpe sit musik rum. guitaren skal lyde som luft. jeg anbefaler Johan sebastian Back - bourre . da dette stykke indeholder netop disse elementer

mvh Spaceman_2

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej spaceman, det lyder som et godt fif, det vil jeg prøve! 

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 November 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Find dig en rig kvinde (enke?) og køb et hus. Jeg flyttede fra en lejlighed til et hus for knap et år siden og det er super fedt hvis man gerne vil spille lidt højt musik engang i mellem.

Da jeg boede i lejlighed var det sjældent at jeg kunne spille højt musik (eller se en film med høj lyd). Man vil jo gerne vise hensyn

Nu får mine B&W Nautilus 803 samt B&W 850 sub ind i mellem lov til at spille for fuld drøn - og nej hvor lyder det bare godt  - ja det er værd at flytte i eget (lejet) hus hvis man kan li' at gi' den gas med musikken (og for den sags skyld film)

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Ja, et hus er bestemt en god løsning! Min kæreste og jeg er begge på SU, så mon ikke det bare bliver et lille hus? 

Jeg har fået nogle sorte marmorfliser under højttalerne, og det gav et lille løft i lyden - og gulvet vibrerer mindre end før. Jeg tror det har hjulpet ift. naboerne, men der er godt nok lydt mellem lejlighederne. Min nabo (der klagede) havde veninder på besøg her den anden aften - jeg troede der var høns i min stue!
Vi har snakket sammen igen, og hun beklagede også at hun klagede dengang - hun havde tilsyneladende tømmermænd, så hun var ikke opsat på høj musik. Vi fik lavet nogle aftaler om hvornår det er ok at spille højt, så vi er på rigtig god fod heldigvis. Det er jo en ren Hollywood-ending!

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Nå ja, så har jeg også fået to små tæpper. 

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 29 November 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hvor herligt! Nabofred og et par tæpper, der også forbedrer din egen akustik - den er hjemme! Glædelig jul!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes