Hej alle. Efter at have læst indlægene , er der et par gode råd imellem. Dog når man bor i lejlighed er det jo ikke et spørgsmål om, at fyre den af. jeg kan skimte, at her i forrummet, specielt i dette indlæg er det unge mennesker, der nok ikke tager naboer alvorligt, men går mere op i hvor højt deres fede hi-fi kan larme, og så mener jeg larme. Hvis man nu indrettede sit rum med træmøbler og lidt gulvtæpper hist og her (har selv 3 lag tykke gulvtæpper ) kan man komme langt hen af vejen. problemet ligger i , at når man lige skal fyre den seneste tekno sjov for fuld jesus, så holder verden ikke længere, og det lyder af helvede til, og man bliver lige så langsomt døv, altså ørerne bliver bedøvet, efter gengangne eskapader , så får man en permanent øreskade. prøv, at gribe det omvendt fat. Hvad med, at træne ørerne til ypperlighed. jeg selv er høreskadet ( musiker ), og taler af erfaring. væn sig til et max niveay af lyd, læg mærke til, at ørene og indtryk suger mere detaljer og information til sig. Efter en del træning med et absolut minimum niveau og folk kan stadig konversere , har man trænet sig til en hel del detalrigdom, som ellers vil blive blæst væk, uanset hvor fedt et anlæg er eller har kostet. Unge mennesker der lider af total omdrejnings tæller i bund (volume ) , med gentagne utilfredse naboer tilgengæld , kommer man ikke langt med. man skal jo huske på, at det er jo ikke alle , der deler ens interesse . Medmindre man er ligeglad og skider på det hele. Jeg har set unge mennesker inde fra min anden opgang , gå rundt i andre opgange og diskutere , det lyder faneme fedt, man kan høre det hele 5 opgange væk, de er ikke engang hjemme , når skruen er i bund, men ude for , at tjekke hvor højt det lyder, altså må det lyde fedt. altså en misfor ståelse, af mennesker, der ikke har en døjt forstand på lyd, og heller aldrig får det. Et rigtigt fedt setup, kan altid , altid spille fedt, uden at forstyrre .Et dårligt anlæg larmer bare. kan man ikke disse elementære ting, har man enten købt det forkerte anlæg og er bleven snydt, ellers bor man det forkerte sted.
mvh Spaceman_2
Ps : Når rockbandet er ude og spille har vi max 10.000 watt, men der er ingen der siger, at den skal i bund. Vi spiller efter forholdene , og efter akustikke forhold. |