Du kan prøve at sammenligne med priserne på DBA.DK
Klik
her.
Prisen afhænger meget af, om det hele virker, da reparationer hurtigt løber op - men som du selv skriver, virker det
upåklageligt.
BeoGram 4500's (Pladespiller) værdi afhænger meget af, hvilken pickup der sidder på den, og igen
om dén overhovedet virker, og hvor slidt den er. Der sidder enten en MMC1, 2, 3, 4 eller 5 på den, hvoraf 1'eren er mest
værd. BeoGram 4500 blev som standard leveret med en MMC4, som i god stand er omtrent 500-750.- værd vil jeg mene. En
MMC1 er noget mere værd - 1000-1500.- vil jeg tro.
En BeoMaster 4500 med to-vejs kommunikation er muligvis lidt mere værd end en uden, da de er mere eftertragtede. Den
har to-vejs kommunikation hvis SW er højere end 2.1 - Kan ses bagpå apparatet. Du kan læse mere om to-vejs
kommunikation
her, hvis du vel og mærke er i stand til at læse
engelsk.
Men som nænvt, så prøv at sammenligne med priserne på DBA og læg dig så et sted midt i mellem. Det er lidt svært at
sætte en pris på det hele, da man i nogle tilfælde vil kunne få mere for anlægget ved at sælge det separat. Folk vil ofte købe
pladespilleren for sig selv, da den tit mangler. Og hvis der sidder en MMC1 på den, kan du muligvis nemmere sælge
pladespilleren og pickup'en separat, da folk ikke altid er parat til at give 3000+ for en pladespiller - de fleste vil nok sagtens
kunne nøjes med en MMC4, hvor folk der køber en MMC1, er folk, der virkelig går op i lydkvaliteten, og derfor også er villige
til at smide lidt flere pengene efter sådan én.
Som reference kan jeg fortælle, at jeg solgte en BeoGram 3500 i god stand med en velfungerende MMC4 til 2000.- for par år
siden. BeoGram 4500 er lidt mere eftragtet grundet det lidt flottere udseende og mon ikke du med lidt tålmodighed kan få
2500.- for den, hvis der sidder en god MMC4 på den.
Spørg endelig, hvis der er mere, du er i tvivl om.
- Dennis