| Sendt: 11 Juli 2013 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du skriver gået bort..!? kan det jo være flere ting. som udgangspunkt er dit Quad sæt i en byggekvalitet, som man fik endog høje karakter for, da man gik på mekaniker skolen.. +1 til Quad.
men også derfor, er det nok en træt komponent, hvis den er defekt- dog lige nogle ting du kan prøve, for derigennem af finde frem til fejlen.
1. prøv at bytte rundt på højre og venstre højttaler kabel, så kan du få bekræftet at det er den samme kanal der er tavs. 2. prøv lige at tage DIN stikket ud og ind igen (det kunne jo være at det bare er en smule it på stikket) 3. Hvis du har mod på det (så er en Quad 33 opbygget med indstiks print) tag strømmen fra og luk den op (det er meget nemt med en 33èr- her sidder blot 2 skruer bag på) og rusk lidt i indstiks printene, det kunne også være her fejlen er.
det straks lidt svære at fejl finde på 405èrn- her kan det være en lille elektrolyt kondensator på indgangs printet, der kan have fejlen. Da vil jeg nok anbefale et værksteds besøg, prøv om ikke du kan google radiomekaniker i dit område (en Quad konstruktion er ikke raket videnskab for en radiomand) ellers kan jeg anbefale JJ-Teknik i Farum 8sidst jeg var der sad den ene lige netop med hovedet nede i en Quad 303 effekt.
men jeg vil tro at fejlen ligger et eller andet sted i din 33èr da den også er ældre end 405 IIèrn.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|