Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Forstærker til Marantz imperial 6? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CasperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2013 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg er i tvivl om det her er korrekt valgt af under-forum, men håber og tror det er.
Jeg skriver her fordi jeg nyligt har fundet et sæt marantz imperial 6 frem af mine gemmer. De skal erstatte et par Jamo glx 1000.
Jeg synes at Marantz lyder bedre og giver klart mere bass, måske det er en fiks ide, men konen er enig så hvorfor ikke.
Sagen er dog, at jeg synes de fortjener noget ordentligt til at drive dem, jeg har pt en Sony TA-D505 og har på fornemmelsen af jeg kan få mere ud af mine højtalere hvis jeg har mig en bedre forstærker. Men hvad skal en novice som mig kigge efter? Jeg har forsøgt at skabe mig et overblik, men er lidt fortabt! Jeg har så yderligt det problem at jeg har et meget begrænset budget, ingen bil at køre efter gode tilbud i, og et ønske om at kunne slutte både en rega plenar 3, rotel cd afspiller, denon dvd, samsung tv, pc og radio samt evt. laserdisc/kassette/MD afspiller ved behov. Så kort sagt leder jeg efter noget som funger som har en indbygget RIAA og kan håndtere en 6-7 input. Jeg er også mest hooked på noget stereo, da jeg ikke rigtigt føler behov for surround, men er åben for at blive overbevidst om noget andet!
Hvad tænker i..?
Til top Vis CasperG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperG

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kigge efter nogle af de ældre recievere fra Marantz, det vil da være et flot sæt at have stående.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 August 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Sådan nogle havde jeg i midten af 70'erne så de er ikke helt nye, jeg var i øvrigt ret glad for dem. De blev testet i et af elekronik bladene (har bladet endnu) og der blev bassen også nævnt som noget den var god til ( måske for god, de skrev at den havde en tendens til at spille bas selv om der ikke var nogen). En forstærker til den kunne være Sansui AUD9 som blev skamrost i sin tid og den har også en rimelig RIAA. Sansui AU719 kunne også være et bud men der er gået liebhaveri i dem så de er relativ dyrere og AUD9'eren er en bedre forstærker. Der er flere til salg på DBA, men test dem godt inden evt. køb, de er trods alt ikke helt nye og kan have aldersrelaterede skavanker som svigtende kontakter, knasende potmetre osv. (gælder alle fabrikater).
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har et ældre Marantz sæt bestående af en forstærker og en tuner. Begge dele fungerer fint, og er til salg for en billig penge. 750,- afhentet..
Jeg bor i Hasselager syd for Aarhus, og kan se at du også er bosiddende her omkring, så du er velkommen til at komme at låne dem med hjem til et lyt. Eller lytte her...

Sig til hvis du vil have yderligere oplysninger

CasperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2013 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder jo umiddelbart tiltalende, men jeg har lige et par forbehold, for det første antallet af input og for det andet manglende fjernbetjening.. ser sku ellers godt ud. Kan du fortælle mig hvilken model den forstærker er?
Til top Vis CasperG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperG

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Ja det var vist længe før fjernbetjeningens tid... modellen hedder Model 1070
Her kan du se bagsiden af forstærkeren
Ved så ikke om der er tilslutninger nok :+)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes