Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NAD LCD ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er ved at hjælpe min far med at finde ny fladskærm som suplement til hans in72 projektor som han har brugt godt og grundigt det sidste år (2000+ timer) :-)

Jeg har overvejet dette lcd tv fra NAD (hifiklubben). Jeg er desværre ikke en ørn til at finde ud af hvorvidt det er et godt tv?

Nogen der kan sige klare fordele og ulemper, er der nogen herinde der har et tv magen til og vil dele ud af erfaringer eller ved hvor på nettet der er lavet tests?

Det er dette tv: http://hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_40a1_40_l cd_tv_sort_uht_og_beslag.htm

Mvh. Michael H. Andersen

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Drea
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg hører lige med her.
Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea

Svejgård
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er for dyrt.

• Det er IKKE NAD
  • Det er kun HD-Ready - Man kan få FULL-HD tv fra Sony og andre til samme eller lavere pris
  • Menuerne er hurtige, men alt for primitive at kikke på
  • Fjernbetjæningen er ikke pænere end noget fra Aldi
  • Ingen højtalere (ja, man kan købe den(dem) man vil have, men så burde prisen også være lavere)

Jeg vil gerne modsiges da jeg selv er NAD og hifi-klubben tilhænger, men synes at deres såkaldte "NAD TV" er for "overpriced".

/ @nders

Til top Vis Svejgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svejgård Besøg Svejgård's Websted

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Svejgård skrev:
  • Det er IKKE NAD
  • Det er kun HD-Ready - Man kan få FULL-HD tv fra Sony og andre til samme eller lavere pris

Full HD på en 40" er hip som hap. Det er diskuteret til hudløshed andfre steder.

Det med, at det ikke er en NAD må du dog gerne uddybe. For det ved NAD vist ikke selv !!

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Svejgård skrev:

Jeg synes at det er for dyrt.

• Det er IKKE NAD
  • Menuerne er hurtige, men alt for primitive at kikke på
  • Fjernbetjæningen er ikke pænere end noget fra Aldi
  • Ingen højtalere (ja, man kan købe den(dem) man vil have, men så burde prisen også være lavere)

Jeg vil gerne modsiges da jeg selv er NAD og hifi-klubben tilhænger, men synes at deres såkaldte "NAD TV" er for "overpriced".

/ @nders

jeg synes ikke rigtigt du kommer med nogle specielt gode argumenter.

• og? navnet er vel ligemeget? - ellers køb b&o eller loewe
  • som ikke nødvendigvis er bedre TV
  • Kigger du meget menuerne?
  • Hvis det er dén det handler om er vi noget meget længere end jeg troede med billedkvalitet
  • Hvis man alligevel sætter det til en forstærker er det ligemeget, men dog det bedte af dine argumenter

I prisklassen ville jeg dog nok også kigge på toshiba, sony og panasonic

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Svejgård skrev:

Det er IKKE NAD

Jeg går ud fra, at du siger dette, fordi det produceres af et andet firma?

Med denne opfattelse, så er Samsung heller ikke nødvendigvis Samsung for at tage et eksempel. Mange producenter - også store producenter - outsourcer altså deres produktion af færdigvaren. Det er helt almindeligt og hvis det kan spare produktionsomkostninger, så kommer det jo kun til gavn for dig i sidste ende.

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

NAD Tvet er meget fedt. Det står super godt. Har DVB-C tuner. Kan afspille musik via usb indgangen eller den indbyggede radio og så slipper man for de skod højtalere som sidder i alt andet end B&O og Loewe.

Det bliver ikke produceret af NAD, men af Teknisat i tyskland. Det bliver ligeledes samlet i Tyskland, og ikke i Kina. Remoten ligner l**t, men der kommer (så vidt jeg ved) en ny her til foråret....

Jeg kunne godt have fundet på at springe på en 40 " når der bliver "tid" til det :D

Sjovt hvordan et tv oftest bliver bedømt på billedet og ikke på lyden, det er vel også noget at skulle have sagt. Tag bare Samsung, det lyder af HT, uden undtagelse..... Det er da super fedt at man bare kan koble den direkte til anlæget, eller sætte ordenlige højtalere til, klart et plus.

Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kender desværre intet til NAD's TV, men jeg synes da grundidéen er rigtig med modulopbygning, så man vælger, hvad man skal bruge af højtalere, tunere m.m.

Sjovt nok er det ikke en ny idé: Philips havde faktisk lignende idéer med deres matchline serie for mange år siden.

Jeg har selv Samsung - og jeg har faktisk aldrig hørt højtalerne (jeg tvivler på, at jeg er gået glip af noget, som andre også skriver) - så jeg ville da gerne have sparet dem væk. Tilsvarende har jeg en separat boks med DVB-T/S tunere og harddisk - så den indbyggede tuner kunne også spares væk. NADs idé er bestemt fornuftig - blot håber jeg på, at tunermoduler vil være tilgængelige i en årrække, så man kan skifte, hvis man flytter - eller hvis kodningen ændres.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Jeg kender desværre intet til NAD's TV, men jeg synes da grundidéen er rigtig med modulopbygning, så man vælger, hvad man skal bruge af højtalere, tunere m.m.

Sjovt nok er det ikke en ny idé: Philips havde faktisk lignende idéer med deres matchline serie for mange år siden.

Jeg har selv Samsung - og jeg har faktisk aldrig hørt højtalerne (jeg tvivler på, at jeg er gået glip af noget, som andre også skriver) - så jeg ville da gerne have sparet dem væk. Tilsvarende har jeg en separat boks med DVB-T/S tunere og harddisk - så den indbyggede tuner kunne også spares væk. NADs idé er bestemt fornuftig - blot håber jeg på, at tunermoduler vil være tilgængelige i en årrække, så man kan skifte, hvis man flytter - eller hvis kodningen ændres.

jeg synes også idéen er god nok, men jeg synes allerede NAD har misbrugt det på deres surroundreceivere, hvor der ca 1 måned efter receiverne kom et DAB modul til 1000kr. Det kunne måske have været indbygget?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg synes også idéen er god nok, men jeg synes allerede NAD har misbrugt det på deres surroundreceivere, hvor der ca 1 måned efter receiverne kom et DAB modul til 1000kr. Det kunne måske have været indbygget?

Det kommer vel an på om man skal bruge det. Du har mulighed for at koble det på, hvis man gerne vil benytte DAB, men da det er begrænset hvad lande der kører med DAB-radio, så er det fint nok at lave det som en option. Alternativt skal man betale for noget, mange slet ikke vil bruge.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
kaso skrev:

Det er ikke selve tunermodulet, der menes. Det, der i virkeligheden snakkes om, er selve kortlæseren - her er det ikke et spørgsmål om at have misbrugt noget (NAD har iøvrigt ikke "misbrugt" noget koncept på deres receivere. Det er langt fra alle der gider bruge penge på DAB-delen, så den er udelukkende tilbudt som et mulighed, såfremt nogle måtte ønske at kunne lytte til DAB. Man har ikke villet indbygge dem, da receiverne er bygget til mange markeder, og DAB-delen fylder faktisk ikke meget i resten af verden, derfor kan man ligeså godt spare i produktionen og tilbyde opdatering for dem der vil have DAB).

Det ville aldrig kunne blive rentabelt at indbygge kortlæseren i tv´et, og den vigtigste pointe i det, er at udbyderne som det ser ud nu, er enten You See eller Stofa - det er to forskellige dekodninger, så hvilken skulle man vælge at bygge ind?? Og problemstillingen stopper jo ikke her, for tv´et er også lavet til Norge og Sverige, og her er det igen helt andre dekodninger - pludselig ville man ende med et tv med 4-6 forskellige kortlæsere indbygget. Gjorde man det, ville folk så klage over at de skulle betale for dem alle.....

Og det er nu engang kun 595,00 kr. det drejer sig om - i de fleste tilfælde en engangsinvestering idet at de fleste kører med samme udbyder længe!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

så fik jeg den igen af gutterne fra hifi klubben.

jeg tror egentlig den enkelte danske forbruger er ligeglad med hvad der sker i resten af verden, sådan er vi som regel. Vi er utilfredse. Jeg tænker mere på at hifiklubben også sælger et argon DAB modul til en 7-800 kr, så hvor investere i dét modul? Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad der er på tegnebrættet hos NAD, men et ekstra godt DAC modul havde måske været mere relevant i dén prisklasse, her går jeg alene udfra at de dyreste modeller primært bliver solgt til entiaster. Jeg synes bare at 1000 kr for dab er meget når man i forvejen har givet 20000 for en receiver som vel i forvejen er forældet i features i forhold til de nærmeste konkurrenter og NAD har ikke det bedste ry i min bog efter deres seneste serie

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg tror egentlig den enkelte danske forbruger er ligeglad med hvad der sker i resten af verden, sådan er vi som regel. Vi er utilfredse. Jeg tænker mere på at hifiklubben også sælger et argon DAB modul til en 7-800 kr, så hvor investere i dét modul? Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad der er på tegnebrættet hos NAD, men et ekstra godt DAC modul havde måske været mere relevant i dén prisklasse, her går jeg alene udfra at de dyreste modeller primært bliver solgt til entiaster. Jeg synes bare at 1000 kr for dab er meget når man i forvejen har givet 20000 for en receiver som vel i forvejen er forældet i features i forhold til de nærmeste konkurrenter og NAD har ikke det bedste ry i min bog efter deres seneste serie

Ja desværre synes mange, at Danmark er verdens navle. Men mon ikke vi lige så stille kommer af med kolonihave-mentaliteten.

Den eneste årsag til, at du skal DAB modulet fra NAD er fordi du kan styre det fra receiverens eget system. Med Argon DAB får du en ekstra remote, og det er så til gengæld noget der bekymrer de fleste danskere. Mange er endog villige til at gå på kompromis med kvaliteten af produkterne, for at spille for ekstra boxe og remotes.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med et ekstra godt DAC modul. DAC'en i NAD reciveren er fuldt på højde med så meget andet i de relevante prisklasser. Om du så kan lide lyden er en smagssag. Om receiveren er forældet i forhold til konkurrenterne ?? Hvilke konkurrenter kan præsterer den samme gedigne forstærker kvalitet ? Det afhænger jo helt klart af om forstærkerdelen eller tilslutningsdelen er det vigtigste i dit setup. Det er ikke alle der har behov at se, at der står DTS MA i displayet. En del kan klare sig med PCM kompatilitet.

Mht. ry.....dvs. du aldrig ville købe en bil fra en producent der havde konstruktionsproblemer i en enkelt serie ? Ja så håber jeg du har gemt Velo'en.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg tror egentlig den enkelte danske forbruger er ligeglad med hvad der sker i resten af verden, sådan er vi som regel. Vi er utilfredse.

Ja, utilfredse, og som regel uden grund. Folk har en udbredt tendens til at være utilfreds med selv den mindste og mest latterlige bagatel - i det hele taget skal der ikke meget til, førend stemningen bliver decideret hektisk. Hvorfor begriber jeg så ikke - det er livet sgu for kort til!!

Jeg tænker mere på at hifiklubben også sælger et argon DAB modul til en 7-800 kr, så hvor investere i dét modul?

Fordi modulet giver en mulighed for at tilføje DAB til et hvilket som helst system uanset fabrikat - det giver hvis næsten sig selv!

Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad der er på tegnebrættet hos NAD, men et ekstra godt DAC modul havde måske været mere relevant i dén prisklasse, her går jeg alene udfra at de dyreste modeller primært bliver solgt til entiaster. Jeg synes bare at 1000 kr for dab er meget

Det er muligt - men så prøv at forestille dig hvor meget brok der kan komme fra dem, der køber dem hvis man havde bygget det i alle sammen?? Så ville det lyde i retningen af "hvorfor kunne de ikke fjerne det modul - jeg vil hellere være fri for at betale ekstra for det, for jeg har ingen interesse i det DAB-fis". Sådan lyder det allerede nu på de enkelte produkter hvor det allerede er indbygget, og specielt de mere hardcore entusiaster er bedøvende ligeglade med netop DAB.

når man i forvejen har givet 20000 for en receiver som vel i forvejen er forældet i features i forhold til de nærmeste konkurrenter og NAD har ikke det bedste ry i min bog efter deres seneste serie

Eftersom de to store modeller knap er kommet endnu, tvivler jeg på at der er mange der har hørt dem, og derfor ikke ved præcist hvordan de i virkeligheden spiller - de kan ikke have opbygget et ry, når de ikke er solgt endnu!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes