| Forfatter |
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret" med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh. Asger
|
|
|
Du misforstår alle Mundorf Modstandene er bevidst fake ! |
|
|
Alt Hifi tweek er jo fake
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at
kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne
vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som
går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret"
med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh. Asger
|
|
|
|
|
Alt Hifi tweek er jo fake |
|
|
Ser man det !
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Damnit skrev:
|
Det er hård kritik af Mundorf og deres forhandlere... Bør tråden ikke lukkes og eventuelt genåbnes hvis de parter ønsker at respondere, jævnfør andre tråde med kritik af forhandlere der lukkes indtil de ønsker at give deres besyv med?
|
|
|
Nu er der ikke nævnt nogle navne på forhandlere. Mundorf selv har egentligt ikke vildledt med noget som helst andet end at de sælger modstandene til en væsentligt højere pris end standard keramik modstande. |
|
|
Der stod ellers "Har købt nogle hos Hificollective og nogle hos Partsconnexion" på side 1 
Men skidt være med det. Jeg synes også der skal være plads til brok hvis der er lovet mere end de kan holde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hverken Partsconnexion eller HifiCollective der har vildledt. Noget jeg så hos bl.a. et fransk og et amerikanskt firma
samt i forums. DEt franske spurgte jeg direkte om der var keramiske materialer og det benægtede de . Årsagen til at jeg
spurgte var at jeg ikke kunne blive klog på det da forskellige oplysninger virkede modstridende. Hvis det franske firma havde
svaret anderledes ville jeg ikke have købt. DEsværre husker jeg ikke ALLE detaljer i forbindelse med mit valg.
Mundorf sælger en modstand som man tror er noget særligt bl.a. på grund af prisen og så er den ganske ordinær.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
osprey skrev:
|
Anvendes der for eks. stål i Antenne Tv kabler? Og Beryllium i Keramiske Radio Rør med videre.
|
|
|
- Skal ikke kunne sige med Berylium i rør - Det er i øvrigt så giftigt at EU ikke kan li' det - MEN
Fx. Telas40 / SatMini har en stålinderleder er der kobberbelagt, for at inderlederen kan blive tynd nok og alligevel stiv nok. Derudover er det forholdsvis almindeligt at skærmen i antennekabel er aluminium eller en legering af Alu og stål - for at pare på prisen og løfte opgaven...
/ JBLfan
|
|
|
Ref. Berylliums giftighed.
Nu er det altså ikke meningen man skal være i nærheden af "Beryllium-Oxid-støv", på samme måde som Asbest eller andre, nå ja, støvende ting! Om porcelænsler også kan være i støvform Fordi jeg engang jagtede hvorfor Beryllium overhovedet er giftigt. At det er meget giftigt overfor lungerne er een ting, hvad der sker ved få det i maven skal jeg lade være usagt. Man spiser jo heller ikke normalt asbest 
Nogen mener at små Berylliumskiver, til Potentiometre anvendt i Mobiltelefoner, gør samme i højere grad farlige, sådan er der så meget. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en du skulle prøve siden du alltid er på jagt efter det bedste:
http://www.intactaudio.com/res.html
Puma
|
| Til top |
|
| |
kbsp Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af
at kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de
gerne vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's
som går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været
"inficeret" med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh.
Asger
|
|
|
|
|
|
|
Præcis! Placeboens effekt er langt mere virkningsfuld end vi bryder os om at vide!
Få noget jord-forbindelse ved at læse dele af denne bog:
http://www.transcendentsound.com/Transcendent/Audio_Reality. html
eller få arrangeret en ægte blindtest efter alle forskrifter, og folket må indse, at de ikke kan høre en prut forskel på
bl.a. modstande...
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Sjovt at vi med forholdsvis simple og billige instrumenter kan måle forskel så... - Men folk's hørelse er jo sikkert generelt ringe...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 05:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbsp skrev:
hewi skrev:
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de
gerne vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's
som går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været
"inficeret" med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh.
Asger
|
|
|
|
|
|
|
Præcis! Placeboens effekt er langt mere virkningsfuld end vi bryder os om at vide!
eller få arrangeret en ægte blindtest efter alle forskrifter, og folket må indse, at de ikke kan høre en prut forskel på
bl.a. modstande... |
|
|
Sådan nogle provokerende indlæg gider jeg ikke reagere på.
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
kbsp skrev:
hewi skrev:
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
gerne vil
som går
"inficeret" med
Asger
|
|
|
|
|
|
|
bl.a. modstande... |
|
|
Sådan nogle provokerende indlæg gider jeg ikke reagere på. |
|
|
Men det gjorde du så alligevel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae det kan man måske sige ! Det var lige noget du kunne bruge ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Sjovt at vi med forholdsvis simple og billige instrumenter kan måle forskel så... - Men folk's hørelse er jo
sikkert generelt ringe...
JBLfan |
|
|
Hvilke forskelle måler du ?
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Tjae det kan man måske sige ! Det var lige noget du kunne bruge ? |
|
|
Nej det undrer mig bare at du ser en anden mening som en direkte provokering
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker næsten som man så er en smule skør når man som jeg kan beskrive enhver modstands tendens. Ser det som
værende årsagen til indlægget.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Jblfan skrev:
|
- Sjovt at vi med forholdsvis simple og billige instrumenter kan måle forskel så... - Men folk's hørelse er jo sikkert generelt ringe...
JBLfan
|
|
|
Hvilke forskelle måler du ? |
|
|
I en "gennemsnitlig OP-opstilling med fx. AD8065, AD712, njm6172, sågar ne5532 er grundstøjen betydeligt højere og mere bredspektret med "moderne præcise metalfilms-modstande" end med gamle Vishay eller Beyschlag Carbon...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki . Metalfilm modstande bruger jeg aldrig.  Har ikke gjort det de sidste 15 år.
|
| Til top |
|
| |