Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt underskud hos B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 15 April 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

B&O har præsenteret et underskud på den forkerte side af 400 millioner.

http://ing.dk/artikel/97786-bo-overskud-forvandlet-til-minus -paa-414-millioner-kroner?utm_medium=email&utm_source=ny hedsbrev&utm_campaign=ingformiddag

Pengene fosser ud af kassen. De positive tal fra 2007 er erstattet af et underskud før skat på 414 millioner kroner, efter at salget er faldet med over en milliard kroner.

Hvad skal det ende med? Har de nogle produkter, der peger ind i fremtiden?
Eller rettere sagt, for det ved jeg de har: Men har de nok af dem på hylderne?

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nok at have varer på hylderne...der skal jo også nogen til at købe dem. Når jeg kører forbi den lokale B&o pusher er der altid gabende tomt og de apparater der ses derinde er så forkrøblede at jeg ikke engang tør gætte på hvad det er for noget.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 April 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der hvor jeg mener at B&O har skudt sig selv er ved deres pris politik på deres fjernsyn.

Ja, de er lige kommet med et 40" til 30K (som er ok prissat) men deres BeoVision 7 serie som nok er verdens flotteste tv når vi snakker hele pakken. Altså skærm, højtaler, fod og dvd/ BD-afspiller men så er prisskiltet også på over 90K. Så er der deres plasmaer som ligger over 100K men så skal du stadigvæk ud og have en tilhørende højtaler. Så siger prisen lige pludselig omk de 150K

Der er simpelthen ikke ret mange mennesker som kan eller vil betale omk eller over 100K for et tv. De har simpelthen været alt for "dumme" at tro at de kunne føre en så urealistisk pris på deres tv.

Jeg har både haft et BeoVision 7 - 32" samt et BeoVision 4 - 50" men jeg var heldig kun at betale lidt under de 50% af butiksprisen. selv der følte jeg at det var for dyrt.

Før der kom fladskærme kostede deres topmodel omk de 30-40K og de mindrede kunne fåes mellem 10 & 25K. I de prislejer kan rigtigt mange være med og dem som ikke kan køber brugt eller på lån i butikken. Men der er ikke mange som kan købe for 100K på lån i en butik og brugt priserne er stadigvæk for høje.

Jeg ønsker og håber at de klare den, men er begyndt at tvivle

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Ja, da det er danske arbejdspladser, håber man jo det bedste.
Men jeg frygter det værste med de priser og hvad med deres lyd-apparater til den nye teknologi?

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Varer på hylder kontra folk til at købe - hvis varerne er for dyre, kommer der ingen folk.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Vil give Pierre ret i hans konklusion. Men med deres nye beovision 10 kommer der vist andre boller på suppen. Er ikke helt sikker, men det skulle vist være en 42" til en 50-60.000 kr. Håber dog ikke designet/materialevalg er på højde med beovision 8, for det er ikke noget at råbe hurra for.

Og også på tide. 100-160.000 kr for et fjernsyn er for meget for et fjernsyn. Undtagen for de hardcore B&O entusiaster

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Testen på om bestyrelsen og ledelsen er gået amok er om firmaet har købt privatjet til chefen. Hver gang det sker, sælger jeg mine aktier i firmaet.

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

B&O er som alle andre ramt af krisen. De har haft deres storhedstid, hvor deres aktier toppede og det var i 2006 og i 2007 ....Siden er de bare gået ned ned. Det skyldes tildels deres produkter pris m.m., målgruppen af samme og deres produktions metoder. En målgruppe i den høje ende af lønskalalen er ikke det man skal satste på. 
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes