Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det literære H4A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Så er H42A blevet en del af det fine selskab, det er med i en bog der hedder: Livord.

Bogen er redigeret af ingen ringere end selveste Klaus Rifbjerg, en af Danmarks store literære sønner. Siderne er fyldt ud af en række andre mere eller mindre kendte, og mere eller mindre velskrivende, danske forfattere. En , af mig ukendt, Lars Bukdahl skal finde noget at skrive om, og i den forbindelse gør han det alle vi andre gør når vi mangler inspiration og viden: Han googler. Det er han nødt til for at kunne levere en tekst der kan udløse honoaret han er lovet, hvis teksten godkendes af selveste "Store Klaus".

Lars Bukdahl googler ordet monstrøs, og ud af 651 hits er det første på listen H4A. Så langt så godt, men så er det det går galt.

Den gode hr. Bukdahl fatter bjælde af indholdet i den tekst han finder.

Nåja, hvad fanden, det er jo også ordet monstrøs hen er interesseert i, så hvad har det egentlig med sgane at gøre?

Jo, ved at læse hr. Lars Bukdahls tekst i bogen, fremgår det med al uønsket tydelighed at det ikke er lykkedes hr. Bukdahl at læse indenad eller på anden måde forstå indholdet af ordene i den fundne tekst. Jeg citerer:

"Da jeg søgte monstrøs på google.dk fik jeg 651 hits; det første, fra hjemmesiden hifi4all.dk, indeholder følgende fine fragment (talen er sandsynligvis om lyden fra en undeholdningsmaskine af en eller anden art, måske et fjernsyn):

"De har så en meget karakteristisk lyd - tung, monstrøs og en anelse buldrende og ikke præcis som mange nye 18" på markedet, men for satan de spiller bare..."

Nu er jeg lysende klar over at jeg er skadet efter mange år som hifinød, endnu flere år i branchen, men alligevel er jeg i den grad slået af, at en herre der arbejder med ord som sit levebrød, ikke kan se det indlysende i at den fundne tekst ikke handler om at se, men om at lytte. Ydemere at man ikke gør sig den besværlighed lige at undersøge, bare lidt, nærmere hvad det er man sidder og læser, for senere at citere derfra.

Anyway, hvis det er det der kræves for at hifi4all.dk  bliver nævnt blandt blomsten af danske forfatteres skriblerier, er det vel til at leve med. Nu er vi jo nævnt i en rigtig bog, skrevet af rigtige forfattere, udgivet i indbundet format af et anerkendt dansk forlag.

Så er man da blevet til noget.

Tillykke hifi4all.dk

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Næh, sikke da en ophøjet ære for herværende hjemmesidehomepage

Sund, du læser altså for mange underlige bøger, gør du så

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Han skulle have googlet "skod".... det findes med garanti mange flere steder på hifi4all.dk

Mere i nogle tråde end andre... ikke brok?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Han skulle have googlet "skod".... det findes med garanti mange flere steder på hifi4all.dk

JO!

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Sjoenne skrev:

JO!

Hooooooold k***********ft noget SKOD!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Havde han googlet "rigtig lyd" havde han let fået 651 hits herinde 

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til mit valg af læsestof, så er det nok muligt at mine valg er utraditionelle, men ofte er de også spændende, morsomme eller på anden måde stimulerende. I dette tilfælde i øvrigt et udslag af min søns ønske om at ville give mig en fødselsdagsgave, han vidste jeg ville sætte pris på. Og det gør jeg, bogen er delvis underholdende, sommetider på samme måde som en rodbehandling, andre gange som at overvære maling tørre, for så enkelte steder ligfrem at være underholdende på en interessant måde.

I dette tilfælde må jeg sige at, jeg synes der er langt mellem snapsene. Bogen virker fortænkt, lidt i retning af: Vi mangler noget der kan skabe lidt omsætning her på forlaget? Eller: Hvad kan vi gøre for at skaffe de stakkels udøvende kunstnere lidt brød på bordet?

Bevares, der er da enkelte indlæg der er interessante, morsomme eller som ligefrem efterlader en tanke hos læseren, men som nævnt er de ikke hovedparten af bogens indhold. Man kan nemt få en fornemmelse af at den er redigeret med for løs hånd, for stor overbærenhed eller ligefrem ligegyldighed iblandet en smule brødnid. Men hvad ved jeg, jeg er jo ikke i den liga, som bidragyderne er.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Så er H42A blevet en del af det fine selskab, det er med i en bog der hedder: Livord.

Bogen er redigeret af ingen ringere end selveste Klaus Rifbjerg, en af Danmarks store literære sønner. Siderne er fyldt ud af en række andre mere eller mindre kendte, og mere eller mindre velskrivende, danske forfattere. En , af mig ukendt, Lars Bukdahl skal finde noget at skrive om, og i den forbindelse gør han det alle vi andre gør når vi mangler inspiration og viden: Han googler. Det er han nødt til for at kunne levere en tekst der kan udløse honoaret han er lovet, hvis teksten godkendes af selveste "Store Klaus".

Lars Bukdahl googler ordet monstrøs, og ud af 651 hits er det første på listen H4A. Så langt så godt, men så er det det går galt.

Nåja, hvad fanden, det er jo også ordet monstrøs hen er interesseert i, så hvad har det egentlig med sgane at gøre?

Jo, ved at læse hr. Lars Bukdahls tekst i bogen, fremgår det med al uønsket tydelighed at det ikke er lykkedes hr. Bukdahl at læse indenad eller på anden måde forstå indholdet af ordene i den fundne tekst. Jeg citerer:

"Da jeg søgte monstrøs på google.dk fik jeg 651 hits; det første, fra hjemmesiden hifi4all.dk, indeholder følgende fine fragment (talen er sandsynligvis om lyden fra en undeholdningsmaskine af en eller anden art, måske et fjernsyn):

"De har så en meget karakteristisk lyd - tung, monstrøs og en anelse buldrende og ikke præcis som mange nye 18" på markedet, men for satan de spiller bare..."

Nu er jeg lysende klar over at jeg er skadet efter mange år som hifinød, endnu flere år i branchen, men alligevel er jeg i den grad slået af, at en herre der arbejder med ord som sit levebrød, ikke kan se det indlysende i at den fundne tekst ikke handler om at se, men om at lytte. Ydemere at man ikke gør sig den besværlighed lige at undersøge, bare lidt, nærmere hvad det er man sidder og læser, for senere at citere derfra.

Anyway, hvis det er det der kræves for at hifi4all.dk  bliver nævnt blandt blomsten af danske forfatteres skriblerier, er det vel til at leve med. Nu er vi jo nævnt i en rigtig bog, skrevet af rigtige forfattere, udgivet i indbundet format af et anerkendt dansk forlag.

Tillykke hifi4all.dk

Bogen rammer vel noget af folkesjælen i det danske land, nemlig ytringsfriheden.

Ytringsfriheden er, i dette tilfælde, meget lig retten til at udgive noget vås.

Uddrag af bogen

Her vil jeg citere noget Bruce Willis engang sagde omkring filmen Woodstock: "It's probably cooler not to be in it".

Bruce Willis spillede som bekendt på festivallen, men var ikke med i filmen. 

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Lars Bukdahl er skribent og boganmelser på Weekendavisen.

Derudover har han gennem tiden udgivet en del digte og noveller.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Da må man håbe han gør sig mere umage i sit daglige virke, eller kunne det jo hurtigt blive noget rod.

Med hensyn til ytringsfriheden, har du ret i at den tillader enhver idiot at udtrykke sin mening, og det gør han så.

Mig selv inklusive.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Der er delte meninger om hans skriverier, men han er faktisk en dygtig fyr, omend jeg sagtens kan forestille mig, at han ikke har antydningen af forstand på HIFI.

http://da.wikipedia.org/wiki/Lars_Bukdahl

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår jo alt for godt den ene side af fronterne i opfattelsen af Lars Bukdahl, men det er jo ingen hindring for at andre kan mene at "han er faktisk en dygtig fyr". 

Det er der jo også nogen der mener at hr. Rifbjerg skulle være, omend det også overgår min forståelse. Som redaktør, må jeg formode, er hans karriere ikke en han skal satse så voldsomt på. I hvert fald ikke baseret på indsatsen i denne sammenhæng, som må betegnes som pauver i bedste fald.

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Tillykke hifi4all.dk

Jeg forstår vist ikke din pointe. LB skriver jo netop, at det formentlig handler om LYDEN fra en underholdningsmaskine. At LB antager det MÅSKE kan være lyden fra et fjernsyn, er vel fløjtende ligegyldigt, al den stund han referer til lyden???

Misforstår jeg dit indlæg???

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Både og.

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Se, det var en anderledes hifi4all-historie.

Jeg har nogle gange professionel kontakt med Lars Bukdahl og kan da godt tage sagen op med ham.

I alt fald henlede hans opmærksomhed på denne tråd: det vil han nok synes var sjovt!

At han ikke er helt uimodtagelig over for lyd, viser dette fine billede fra nettet:

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Her ligger da en mulig forklaring på at han er visuelt orienteret.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Her ligger da en mulig forklaring på at han er visuelt orienteret.

Javist, men informationer hentet på nettet, er skam ikke sådan at kimse ad.

Vi ved f.eks. alle sammen, at varulve skal dræbes ved hjælp af en sølvkugle i hjertet.
Den information vil du let kunne Google dig frem til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes