Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

hej.

min sb-duet,som har fungeret upåklageligt gennem længere tid,er begyndt at"blinke" på front af reciever(langsom-hurtig hvid-rød grøn. den gør det hvergang jeg skifter fra radio til itunes-og omvendt.det varer ca. 20-30 sek. og spiller videre derefter. det skal siges at jeg netop har opdateret den(reciever går jeg ud fra). jeg bruger ipeng/ipod touch,og på ipoden kommer der en opdatering som jeg har udført. er der mon noget andet der skal opdateres?

sb-serveren kører på min bærbare lenovo med vista premium.sb-recieveren er kablet til netgear wnr 2000 router.

nogen der kender til det/kan hjælpe?

mvh. peter.

Til top Vis pn-g's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pn-g

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg forstår ikke hvad du mener med skifter fra radio til iTunes?

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

jeg har nogle netradiost. som jeg selv har lagt ind,og de kører jo uden om sb-serveren(mon ikke?) skal da ikke have pc tændt ihvertfald.er (stadig)ikke helt skarp på hverken pc,eller netværksmusikhalløj. og så er der jo min itunes-samling der ligger på min bærbare pc,og på min ipod skifter jeg mellem de to. radio: "mysqueezebox.com"  og musiksamling: fra itunes.

ved ikke lige hvordan jeg ellers kan forklare det

vh. peter

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Din beskrivelse lyder lidt sjov: den blinker både langsomt og hurtigt i alle farver, eller hva'?

Prøv at se i den udvidede Duet manual, der er en beskrivelse af de forskellige betydninger for lampen på receiveren, måske den kan bringe dig på sporet af problemet.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Du kan forsøge at resette recieveren ved at holde knappen inde i 6 sekunder til den begynder at blinke hurtigt.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

pn-g skrev:

hej.

min sb-duet,som har fungeret upåklageligt gennem længere tid,er begyndt at"blinke" på front af reciever(langsom-hurtig hvid-rød grøn. den gør det hvergang jeg skifter fra radio til itunes-og omvendt.det varer ca. 20-30 sek. og spiller videre derefter. det skal siges at jeg netop har opdateret den(reciever går jeg ud fra). jeg bruger ipeng/ipod touch,og på ipoden kommer der en opdatering som jeg har udført. er der mon noget andet der skal opdateres?

sb-serveren kører på min bærbare lenovo med vista premium.sb-recieveren er kablet til netgear wnr 2000 router.

mvh. peter.

Hvis du kører radio via mysqueezebox.com, så kan det være at du ikke har nyeste version af sbserver programmet på din lokale server. Receiveren vil så automatisk skifte software version, hver gang du skifter. De "blinkende" lamper er netop indikation af at firmware opdateres på receiveren.

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Din beskrivelse lyder lidt sjov: den blinker både langsomt og hurtigt i alle farver, eller hva'?

Prøv at se i den udvidede Duet manual, der er en beskrivelse af de forskellige betydninger for lampen på receiveren, måske den kan bringe dig på sporet af problemet.

den blinker hvidt,derefter de andre farver-og betyder opdatering.så langt er jeg med.. men den skulle jo ikke blive ved med det men er heller ikke den store computer-haj,og det er jo ikke ligefrem det letteste system at gå til

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
Du kan forsøge at resette recieveren ved at holde knappen inde i 6 sekunder til den begynder at blinke hurtigt.

ved ikke om jeg tør... sidste gang jeg gjorde det,var det et helvede at få til at fungere igen.

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
pn-g skrev:

hej.

mvh. peter.

Hvis du kører radio via mysqueezebox.com, så kan det være at du ikke har nyeste version af sbserver programmet på din lokale server. Receiveren vil så automatisk skifte software version, hver gang du skifter. De "blinkende" lamper er netop indikation af at firmware opdateres på receiveren.

det er version 7.5.3  men der står godt nok at der ingen nye opdateringer er.. det er under : controlpanel-advanced-, på serveren. og firmware er "68" ja,undskyld men er det den nye,eller det "rigtige"?  er ikke helt med på de forskellige begreber.

vh. peter

pn-g
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

pn-g skrev:
callesoroe skrev:
pn-g skrev:

hej.

mvh. peter.

det er version 7.5.3  men der står godt nok at der ingen nye opdateringer er.. det er under : controlpanel-advanced-, på serveren. og firmware er "68" ja,undskyld men er det den nye,eller det "rigtige"?  er ikke helt med på de forskellige begreber.

vh. peter

ih hvor skønt,nu da man har resettet recieveren,og skal konfigurere den igen,kan enhederne ikke finde hindanden.men det er jo ikke noget nytdet er snart som at vinde i lotto.forbandet skodsystem.NU bliver det sonos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes