| Sendt: 04 April 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du ønsker en DAC + digital output fra PC løsning med den standard af udstyr du har. Analog ud fra et computersystem
er ofte ramt af støj og lavet på billige komponenter, da det oftest henvender sig til et publikum der ikke stiller så høje krav til
HIFI.
Hvis dit hifi er placeret tæt på computeren kan du bruge en M2Tech HiFace USB (har rimeligt lav jitter) til digital output fra PC
til en DAC. Hvis du har brug for at streame over ethernet eller wifi kan du bruge squeezebox touch, som kan spille HD lyd bit
perfekt (hvis du bruger et SW hack til at låse volumen på 100 %) og har en fornuftig brugerflade (ikke super). SB touch har
det bedst med en opgraderet strømforsyning da den bliver leveret med en temmelig ringe switch mode forsyning. De fleste
er desuden enige om at SB touch lyder bedst med wifi disabled så det er ønskeligt hvis kablet ethernet er en mulighed.
Ja det lyder mærkeligt at digitale kilder skulle være så støjfølsomme. Jeg var selv skeptisk i starten, men efter at jeg har
fået en Hegel HD10 DAC kan jeg også høre forskel på hvor god en digital kilde der er tilsluttet. Tror det skyldes at DACer
med PLL baseret jitter reduktion ikke er så gode til at undertrykke lavfrekvent jitter.
Du har valgt en fornuftig strategi ved at træde langsomt da der er mange muligheder og faldgruber ved streaming.
Jeg er efter forskellige forsøg og overvejelser endt med en SB touch, der trækker data fra en squeezeboxserver, der kører
på min mediacenter PC (Atom PC uden blæsere og med flash disc så jeg slipper for støj fra harddisc).
P.S. Nogle har problemer med at streame over med SB touch WIFI, andre siger det virker OK, så det kræver nok at du har
et godt wifi signal.
|