| Sendt: 29 Juni 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende muligheden for at bi-ampe mit setup, som består af en Rotel RA-1062 integreret forstærker, et sæt Linn Katan højttalere, og en Beresford TC-7520 DAC. Jeg vil gerne opgradere, men uden at bruge for mange penge selvfølgelig 
Katanerne er lavet til at blive bi-amped (passivt såvel som aktivt), men da Linn forstærkere pt. ligger lidt over mit budget, tænkte jeg at udvide mit Rotel system. Idéen er at købe en brugt effektforstærker som eksempelvis RB-970BX, som ser ud til at være næsten identisk med effektrinet på min RA-1062.
Første skridt ville være at koble RB-970BX’en til pre-out’en på RA-1062’en og på den måde køre højttalerne i bi-amp (passivt). Er dette muligt, eller har jeg brug for en eller anden form ekstra kontrol over RB-970BX’en? Og ville et sådan setup være en forbedring i forhold til mit nuværrende?
Næste skridt ville være at gøre systemet aktivt ved at tilføje et aktivt delefilter og omgå de passive delefiltre i højttalerne. At frakoble disse delefiltre er ingen sag da Linn Katan i forvejen er lavet til at køre aktivt sammen med Linn forstærkere. Men spørgsmålet er om det er muligt at tilføje et aktivt delefilter til en integreret+effektforstærker?
Alternativt kunne jeg helt undgå forforstærkeren i RA-1062’en (er det muligt?) og så bruge DAC’en som forforstærker. Min DAC har variabel output og jeg kører al min musik digitalt, så jeg har ikke brug analoge indgange. Så hvis jeg kunne frakoble forforstærkeren i RA-1062’en kunne jeg sætte et aktivt delefilter ind imellem for- og effektforstærker (hvor sådan et jo hører hjemme).
Hvis nogen er jer derude har anbefalinger eller forslag må I meget gerne skrive 
På forhånd tak!
|