Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kvalitet af antennestik? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dennism
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har StofaTV (altså analog) og har netop fået et Samsung LE32M87BD. Fjernsynet har et rigtig godt billede på HDMI, men synes at når jeg ser TV ser billedet ret sløret og grumset ud. Jeg har prøvet at tage min antenneboks ud af vægen og kigger på kablet og kablet i vægen. Synes måske det ser lidt skidt ud.

Er det muligt, på nogen måde at tjekke/måle kvaliteten af det signal der kommer ud af vægen? Altså hvor meget støj der er på det.

kaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Du har sandsynligvis det samme kabel som alle andre stofainstallationer som jeg har set. Det er ganske tyndt men det burde ikke være noget problem i sig selv. Det du kan gøre er at tjekke om forbindelserne er lavet ordentligt i begge ender. Nu er det jo ulovligt sådan at gå og åbne boksen nede på gaden, men jeg har hørt at det kan gøres med en papegøjetang og lidt fingersnilde 
MHT billede så ved jeg ikke meget om de nye fancy fladskærmstv men efter hvad jeg har set så er det ganske normalt med sløret/grumset billede på et standart tv signal. Sagen er at analoge tv signaler ikke er i særlig høj kvalitet i forhold til HDMI og når sådan et signal bliver tværet ud over mange flere pixels end det er meningen uden at der sker en tilpasning (filtrering) så kunne resultatet meget vel blive som du beskriver.

Nå men der er sikkert nogen der rent faktisk ved noget om emnet der svarer, held og lykke med det :)
Til top Vis kaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaan

piddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

nu hvor du har stofa tv, så får en digital modtagerboks.. tror de kalder deres for Zaptor
Til top Vis piddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piddy

dennism
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har helt klart også overvejet at købe en Zaptor boks hos Stofa til ca. 1.500,- i oprettelse og 375,- pr år. Det er blot boksen, som er lidt dyr :(

Kan man købe den et andet sted? Vil nemlig gerne have en Samsung boks, så der er større chance for at jeg kan bruge den sammen med fjernbetjening til mit Samsung TV.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes