Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkabler m. jord (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Så er jeg flyttet til et nyt sted, og det var en glædelig overraskelse at se at der var jord på strøm-udtagene! Nu skal jeg så have en stikdåse (eller nok nærmere to), og nogle kabler med jord.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal investere i. Jeg skal vel have noget skærmet? Netkablerne ligger nærmest i en bunke med signal- og højtalerkabler.

Jeg har hørt godt om Supra stikdåser, men at jeg ikke skal købe deres netkabler.
Jeg har også læst lidt om stjernebox'e, som skulle være rigtig godt, men det er åbenbart noget man selv skal lave, og det skal jeg nok ikke til at rode mig ud i. Kan de købes færdiglavet?

Håber nogen har nogle gode ideer og forslag.

EDIT:
Så var der også noget med net-filter. Sådan som jeg har forstået det skulle det være godt til cd- og dvd-afspiller og forforstærker, men til effektforstærkere skulle man ikke bruge netfilter.
Så måske jeg skal have en stikdåse med, og en uden netfilter.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Start helt lavbudget med at få dig en stikdåse m. jord og kabler m. jord. Så kan du altid låne noget af det mere eksotiske. Jeg har prøvet lidt af hvert og er endt med at beholde budget løsningen, da det blot at jorde hele gøjemøjet gav en klar forbedring. Netkabler m. stikdåse til en 10-12.000 kr. gav ikke nok bang for the buck på mit grej, forskellen var så lille at jeg i dag tænker tilbage på eksperimentet uden at være sikker på om de små ting jeg hørte var reelle eller noget jeg tror jeg hørte.

Om intet andet så prøv noget billigt med jord, det kan i alt fald ikke skade noget, så får du dig også en reference, som du kan måle det andet lidt mere eksotiske op imod
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Vedr. Stikdåsen er en Furutech TP80E ganske smart, 8 udtag de 4 af dem med netfilter og 4 uden.

Mit link

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Zorglub > Ikke en dårlig ide. Må vel prøve noget fra den lokale trælast. Er der noget man skal være opmærksom på? Læste noget på et tidspunkt der skulle være ret vigtigt, men kan sgi ikke huske det... noget med metallet i skinnen?

KP > puha... det er noget af en pris...! Men det ser godt ud! Man kan måske prøve det med hjem en dag. Er der en fysisk forretning der fører det?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Zorglub > Ikke en dårlig ide. Må vel prøve noget fra den lokale trælast. Er der noget man skal være opmærksom på? Læste noget på et tidspunkt der skulle være ret vigtigt, men kan sgi ikke huske det... noget med metallet i skinnen?

Næ egentligt ikke, bare noget ordentligt noget fra Silvan/Bauhaus eller lign. Som kabler bruger jeg almindelige 10A 230V edb kabler, men det var mest fordi jeg lige havde dem ved hånden. De virker fint i alm stikdåse med jord.

F.eks. sådan nogle her fra Sandberg

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Her er iøvrigt et billede af Furutech stikdåsen uden netfilter.

Jeg syntes at den var kram! det skal den have med på vejen. Prisen er så nok også derefter, men den var lækker at have i hånden uha

Kablet til højre er et alm netkabel m. jord, check lige størrelsesforskellen mellem det og de furutech bamser der sidder i stikdåsen. Jeg vil sige at hvis det skal se ud af noget, så har det under alle omstændigheder blikfang.

Iøvrigt så vil jeg anbefale alle selv at få prøvet netkabler - jeg hørte dem jeg lånte i et par setups og vi "syntes" at kunne høre noget forskelligt. Jeg skal nok have genopfrisket det igen på et tidspunkt, men konklusionen den gang var at pengene var bedre brugt på andre forbedringer. Det skal alligevel ikke afholde nogen fra at prøve det selv. Først og fremmest for oplevelsensskyld, og måske for at blive en erfaring klogere. Der er jo så meget "snak" om det

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg må lige hoppe i Fog senere på ugen, den ligger lige i nærheden.

Ja, så godt den der på nettet. Det er jo crazy...!

Hvis andre har nogle gode forslag eller ideer vil jeg stadig gerne høre om hvilke kabler/dåser i kan foreslå.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Furutech dåsen vist fra en anden vinkel   samt Transparent netkabler. Det jeg kom frem til var, at det gav et løft i mine ører så det blev i mit setup.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

har du haft det jord-forbundet med andre kabler/dåser? Hvad var der af forskelle?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
...KP > puha... det er noget af en pris...! Men det ser godt ud! Man kan måske prøve det med hjem en dag. Er der en fysisk forretning der fører det?

Kontakt Hificable.dk i Nærum

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Det er et skægt sted, det her....folk, der (med al sandsynlighed) er blevet snydt og/eller har snydt sig selv skilter ligefrem med det! Sejt.

De kabler tykkelser er for mig et kraftigt indicie på, at det hele er visuelt styret indbildning.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
Det er et skægt sted, det her....folk, der (med al sandsynlighed) er blevet snydt og/eller har snydt sig selv skilter ligefrem med det! Sejt.

De kabler tykkelser er for mig et kraftigt indicie på, at det hele er visuelt styret indbildning.

Det er jo også derfor folk selv må prøve det. Og skal vi ikke lade den her debat blive i den rådgivende ånd den er startet i? Det tror jeg vi skal. Dog er dit (og mange andres) syspunkt helt klart validt og skal overvejes når vi snakker netkablers indvirkning, det er jo også derfor der skal startes med at prøve billig jord, frem for bling-bling jord

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Stille nu.... du ødelægger min forretning

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hehe, ved godt at der er mange myter forbundet med alle mulige slags kabler. Nu må jeg jo først og fremmest få jordet det hele, og så se hvad der sker. Jeg skal nok også prøve med noget netfilter.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

... kan da anbefale denne tråd. 24 sider kan være en kamp, men der er gods på alle siderne:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Stemer skrev:

Det er jo også derfor folk selv må prøve det. Og skal vi ikke lade den her debat blive i den rådgivende ånd den er startet i? Det tror jeg vi skal. Dog er dit (og mange andres) syspunkt helt klart validt og skal overvejes når vi snakker netkablers indvirkning, det er jo også derfor der skal startes med at prøve billig jord, frem for bling-bling jord

Helt klart, men til alle jer, der vil teste: Husk ikke at vide hvad det er I lytter på, hvis I vil have en test, I kan bruge til noget som helst (efter min mening). Få nogen til at bytte kablerne for jer. Hvilket modargument kan der på nogen måde være til dette, hvis man i sandhed ønsker at finde ud af, hvad der er bedst?

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes