Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Råd mht. nyt setup ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T. Funck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 April 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

...og her menes der ikke råd = penge.

Jeg har planer om at anskaffe mig et par højttalere, en forstærker og en usb-DAC, og har kigget på følgende:

Højttalere: ZEUS 3.0 I (http://www.acoustic-force.dk/sites/2-5-vejs-01.htm). Skal dog være selvbyg herfra: http://www.frequence-shop.dk/product_info.php?cPath=58&p roducts_id=1044

Forstærker: Cayin 252B eller Cayin 353B - jeg kan ikke finde ud af, hvilken jeg skal investere i.

USB-DAC:
Cambridge DacMagic D/A-konverter (http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/andet_tilbeho er/cambridge_dacmagic_da-konverter_sort.htm)

Nu har jeg ikke vanvittigt meget forstand på hifi - jeg vil egentlig bare gerne have god lyd, så hvis nogle af de kloge hoveder herinde kan give lidt råd og vejledning i forbindelse med ovenstående, så vil jeg da blive glad. Kabler har jeg heller ikke så meget styr på, så forslag modtages gerne (dog ikke kabler til 1000 kr/meteren - det er lige i overkanten). Enkelt sagt, så vil jeg gerne vide, om de forskellige elementer "passer" sammen, eller om jeg er helt galt afmarcheret. På forhånd tak.

- Troels
Til top Vis T. Funck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T. Funck

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 April 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jamen der er sikkert mange som vil bekræfte mig i at man skal tage ud og lytte sig frem til alt det forskelligt udstyr der findes i junglen, ens præferencer varierer fra person til person, så du kan ikke rigtig læne dig op af vores bud til noget godt udstyr. Men tja man kan vel godt indskrænke dine muligheder en smule, men først og fremmest må du prøve at beskrive hvad du betegner som god lyd for dig? Hvad hører du af musik mv? Evt. hvad du har hørt af udstyr som du definerer som god lyd, det kunne godt indspore dig lidt i den rigtige retning for dit vedkommende.

Jeg kan ikke rigtig svare dig på højttalerne samt forstærkeren, kan kun sige at jeg har hørt meget godt om Cayins modeller, og har hørt at 153Beren skulle spille en anelse bedre. Mht. Dac magicen synes jeg ikke der var stor forskel på min gamle DVD afspillers gamle DAC, men det skal testes på et senere tidspunkt på noget andet udstyr. Den gør det udmærket iforhold til prisen så at sige, men der findes altå også andre bud.

T. Funck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at kunne høre højttalerne på lørdag, og hvis jeg kan låne en forstærker med fra KT-Radio også, så bliver det rigtig interessant. Musikken jeg plejer at høre spænder vidt - dog mest rock, gammelt som nyt. F.eks. Pink Floyd, Doors, Faith No More og Tool. Men umiddelbart kan jeg lide mange genrer. Det er ikke så vigtigt for mig at kunne spille højt, lyden skal bare være "god". Her foretrækker jeg nok en lidt "varm" lyd, hvilket jeg ikke er helt sikker på, disse højttalere leverer. Men nu må vi se. Mht. DAC'en, så har jeg ikke rigtigt tjekket så meget op på de forskellige eksemplarer, der kan købes, men det vil jeg nu gøre ved lejlighed.

Jeg har ikke hørt så meget forskelligt, dog blev jeg meget skuffet over et par anmelderroste DynAudio-højttalere (kan ikke huske modellen, men de lå til omkring 6500 stykket), hvor lyden i mine ører lød som om den kom fra en konservesdåse. Det er helt sikkert en jungle, hvilket også er grunden til, at jeg søger råd hvor jeg kan :)

Edit: Nu har jeg lige set denne DAC hos frequence.dk: Music Hall DAC 25.2 (http://www.frequence.dk/sider/dac-25-2.htm) - den kunne også være en mulighed.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Ok så er der noget at se frem til, hvilken forstærker drejer det sig egentlig om?
Men selvom du bliver fristet ved første lytte session, vil jeg stadig råde dig til at lytte til det store udvalg der findes indenfor hifi, og tage den endelige beslutning når du har været vidt omkring..

Hvis du kan lide varm lyd jamen så vil jeg nok gå efter noget rør, da jeg som bruger herinde har læst om rørs karakterismatiske evne til at gengive den varme og glødende lyd.. Det skal dog stadig siges at jeg aldrig rigtig har oplevet en ordentlig rør forstærker..

Af transistor forstærkere kan jeg anbefale nogle engelske kendiser såsom Arcam, Rotel, Audiolab der er noget mere varm og fyldig i det.. 

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hey

Hos KT kunne du jo lege lidt med Audiolab, måske gå efter for og effekt da de kører tilbud på de sager for tiden..

Måske noget Densen også kunne være sagen, der skulle være lidt mere spark over lyden end Audiolab, men dem kunne du jo starte med at hører lidt mere på...

Cayin ja jeg falder ikk i svime over det mærke, men det er ikk mig der skal prøve det af, så hvorfor ikke tage fat i expert varde da de har nogen demo modeller..

3.0I er selvom den er monteret med ringradiatoren ikke spor farlig i diskant området, så du skal nu ikke være bange for at prøve noget lysere udstyr alligevel, men prøve forskellige ting af for at se hvad der passer dig..

Mon ikk Torben kan låne dig Dac'en skulle du få lyst til at prøve den af os, du har jo været forbi en gang.. ;)

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2009 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Zeus 3.0 i spændt for et Audia Flight setup og jeg må sige at det spiller intet mindre end fremragende!!!

Fantastisk dynamik de leverer, de illuminatorenheder og punch! Især i mellembassen kan man virkelig fornemme punchet fra f.eks. tamtam'erne. Dybt spiller de også. Og diskanten er dejlig detaljeret, uden at være skarp.

Jeg er selv til en anelse varm lyd og jeg synes, at Audias let varme lyd går godt i spænd med Zeus'erne. Pink Floyd er storslået på sådan et anlæg!!!

Så jeg vil da foreslå dig at kigge på en Audia Flight forstærker. F.eks. den store integrerede "One" evt. brugt...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

T. Funck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Tak for forslagene - jeg bor stort set ved siden af VassagoHifi, der forhandler Audia Flight One, men da den koster 39.000 og mit budget er på max ~30.000, så får jeg et lille problem dér.

Højttalerne som selvbyg løber vel op i omkring ~17.000, DAC'en koster 5200, hvilket giver ca. 7.500 til en forstærker. Da Cayin 252B har fået så gode anmeldelser, som den har, så satser jeg på at starte med den. Så kan den jo skiftes ud med tiden, hvis jeg bliver træt af den. Men jeg vil da helt sikkert lige kigge på de andre mærker, I foreslår.

- Troels

T. Funck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg hørt 252B'eren på ZEUS 3.0 I'erne - det var sgu en ganske fantastisk oplevelse, så nu er forstærkeren købt, og det samme er dac'en og højttalerættet stort set også.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes