| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har lige et spørgsmål.
Sagen er, at min far fylder 50 år (så'en en gammel idiot ). Han har så spurgt om han må låne mit anlæg, det må han jo gerne, men problemmet er at det skal stå uden for i et fest telt. Det jeg tænker er, at på sommeraftner bliver det mange gange meget fugtigt i vejret der falder dug og sådan noget.
Kan det være farligt at stille sit anlæg ud i sådan et telt, er jo lidt bange for at forstærker osv. bliver fugtigt og kortslutter..
Måske er det mig der er lidt sart, men er jo glad for mit anlæg.. Jeg vil gerne have jeres mening omkring det.. Har jeg ret i at anlæget kan tage skade ved fugtig vejr eller hvad..?? eller sker der ikke noget ved det.
Hilsen Casper.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo meget an på hvilket anlæg du har... Jeg tror ikke du behøver være for at det kortslutter pga. fugt, men der er jo andre risiko faktorer involveret som f.eks. fulde mennesker der kommer for tæt på med en fadbamse, eller beslutter sig for at det ville være ekstra fedt hvis musikken liiiiige var lidt højere.
Hvis du har et stort PA-anlæg der sagtens kan spille et kæmpe telt op og ikke tager skade af nærkontakt med rødvin og lagkage burde der ikke være nogen problemer, men det er jo nok ikke denne slags anlæg du har siden du stiller spørgsmålet.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for dit svar..
Mit anlæg består af en AMC AV81HT som forforstærker og en nad 208 til effekt. og så har jeg sat et par AL1000 til. Men til den tid er der nok sat et par Dali Concept 10 til l**tet, da der er en der gerne vil bytte lige over.
Ang. fulde mennesker så er der ikke nogen der kommer tæt på anlæget da det er min ven der skal styrre musikken. og anlæget kommer til at stå sådan at folk ikke kan "pille"
Men du mener at sådan et anlæg godt kan stå udenfor i et telt?
ellers kommer jeg efter dig.. hehe
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
|
Men du mener at sådan et anlæg godt kan stå udenfor i et telt?
ellers kommer jeg efter dig.. hehe
|
|
|
Det kan det sagtens, har selv gjort det mange gange :-)
Nu har jeg et mer prof. anlæg i et rack, men før var det bare et hifi anlæg stablet op på et bord.
Det har overlevet en mindre orkan og en indvendig gang regnskyl (læs: så mange mennesker, at sveden dryppede ned fra teltdugen )
Så længe du ikke putter vand direkte ned i elektronikken eller på anden måde overbelaster anlægget, så er der ikke nogen problemer. Husk at bare varmen fra apparatet holder fugten væk.
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret...
Jamen så tror jeg sq at den gamle for lov til at låne anlæget.. men han kan sq selv få lov at slæbe l**tet ned af trapperne... hehe..
men det ender nok med at det bliver mig og brormand.. hehe..
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du roligt gå med til. Dels er det jo overdækket og dels vil varmen i anlægget få fugtigheden under teltet til at fordampe. Endelig må du jo stole på at din velhavende far vil erstatte ødelagt udstyr. Man skal hjælpe sine 'gamle' forældre. De hjælper vel også dig.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
. Man skal hjælpe sine 'gamle' forældre. De hjælper vel også dig.
|
|
|
det har du selvfølgelig ret i...
Bliver også dejligt at få anlæget ud i et ordentligt rum..
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god ting er at når det kommer i teltet, så tænd for det med det samme og sluk ikke for det før det skal ind i stuen igen.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Bimsecool Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper.
Hvor langt bor du fra Holstebro?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
| En god ting er at når det kommer i teltet, så tænd for det med det samme og sluk ikke for det før det skal ind i stuen igen. |
|
|
Det skal jeg nok huske... Tak..
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bimsecool skrev:
|
Hej Casper.
Hvor langt bor du fra Holstebro?
Mvh
|
|
|
Jeg bor et lille stykke væk, jeg bor i Lunderskov tæt på Kolding.. Ifølge krak bor jeg 131 km fra holstebro..
Hvorfor..? Bliver da lige lidt nysgerrig
|
| Til top |
|
| |
Bimsecool Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok, ellers havde jeg et PA anlæg du kunne ha lånt, mennn, der er sgu et stykke vej.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bimsecool skrev:
|
Nå ok, ellers havde jeg et PA anlæg du kunne ha lånt, mennn, der er sgu et stykke vej.
Mvh
|
|
|
Nå for dælen... Jamen tak for tilbudet ihvertfald... men ja der nok lige langt nok...
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok leje noget PA udstyr eller noget der er berenget til at holde udefest, har før lejet til div telt fester og jule komsammen. Det koster ikke alverden at leje.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom der i sig selv ikke er noget galt i at rykke et hifianlæg og "almindelige" højttalere ud i et festtelt, så har mr. Nash nok en pointe.
En ting du bør tænke på er, at specielt højttalerne ikke er designet til at spille udendørs (hvad et festtelt reelt er) - derfor vil de ikke lyde nær så højt som du er vant til, og specielt bassen vil "sive" væk. Derfor er det fristende at skrue lidt for højt op, og måske endda give bassen et ekstra boost, og hvis de så skal spille sådan den halve nat er det ikke sikkert de stadig har det godt kl 4 om morgenen... Selvfølgelig ahængigt af hvor høj musik din far (og hans naboer) kan leve med..! 
Anlægget sker der næppe noget med, men overvej evt. at leje et par letdrevne PA højttalere. (kabler kan dog være et problem, medmindre man er villig til at ofre et speak-on kabel på at have afisolerede ender i forstærker enden, men det er en anden snak). __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endvider når man lejer følger der ofte HT stativer med, så ht´er kommer op i en højde der passer til mange mennesker på et sted, ht´er på gulvet har det med at drukkne når der er mange mennesker.. Ht´ stativer på over 150cm - 180cm
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Leje er selvfølgelig også en mulighed.. så skal jeg heller ikke til at flytte rundt på mit anlæg.. har lige fået mine Concept 10 ind ad døren... gider ikke til at flytte dem igen.. hehe...
Men det ender sq nok ud i at mig og brormand smider mit anlæg op ude i haven...
Må se hvad jeg finder ud af...
tak for hjælpen og jeres holdninger og forslag..
|
| Til top |
|
| |