Emne: Statisk elektricitet ved CD afsp. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er hos en bekend stød på problemer med statisk elec. ved Cd afspilning, Cd afspilleren er en Cambride 640 som med Coax er tilsluttet en Dac Magic konverter, blot ved at røre Cd fronten springer der en gnist, men desværre også med udfald i lyden, derudover kan der periodisk komme udfald under afspilning, hvilket jeg tror er drevet der genererer en gnist af og til. Problemet løses let ved brug af et optisk kabel mellem CD og Dac, men når der er ønske om coax kobling må der vel kunne gøres noget, jeg ved der er en statmat måtte der afleder statisk elec. og måske kan jording af CD spilleren afhjælpe, er der noget der har oplevet lignende eller har bedre bud på en løsning, vi vil i nær fremtid prøve et andet drev.
VH. Madsen
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 15 Marts 2011 kl. 04:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
Er hos en bekend stød på problemer med statisk elec. ved Cd afspilning, Cd afspilleren er en Cambride 640 som med Coax er tilsluttet en Dac Magic konverter, blot ved at røre Cd fronten springer der en gnist, men desværre også med udfald i lyden, derudover kan der periodisk komme udfald under afspilning, hvilket jeg tror er drevet der genererer en gnist af og til. Problemet løses let ved brug af et optisk kabel mellem CD og Dac, men når der er ønske om coax kobling må der vel kunne gøres noget, jeg ved der er en statmat måtte der afleder statisk elec. og måske kan jording af CD spilleren afhjælpe, er der noget der har oplevet lignende eller har bedre bud på en løsning, vi vil i nær fremtid prøve et andet drev.
VH. Madsen |
|
|
Prøv at fjerne antennestikket til tuner/radio/tv, hvis de indgår i anlægget. Næsten alle kabeltv mm. kan have en 'jord' med sig i skærmen på coaxen, som svæver i forhold til lysnettet.. kan give mange spøjse situationer.
Er fejlen der, så skal problemet blot løses ifm. skærmen ved antennestikket.
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
madsen skrev:
|
VH. Madsen
|
|
|
Prøv at fjerne antennestikket til tuner/radio/tv, hvis de indgår i anlægget. Næsten alle kabeltv mm. kan have en 'jord' med sig i skærmen på coaxen, som svæver i forhold til lysnettet.. kan give mange spøjse situationer.
|
|
|
Tak for svar, ja en lille kondensator kan jo isolere jord fra stikket, det skal prøves, har jord på eget anlæg, og har haft brum som kom fra antennen, (hukommelsen er ikke hvad den har været)
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
madsen skrev:
FinnC skrev:
madsen skrev:
|
VH. Madsen
|
|
|
|
|
|
Tak for svar, ja en lille kondensator kan jo isolere jord fra stikket, det skal prøves, har jord på eget anlæg, og har haft brum som kom fra antennen, (hukommelsen er ikke hvad den har været)
VH. Madsen |
|
|
Kender det, har også overvejet en gennemgribende 'afkalkning', men min læge er modstander af den ide  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|