Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvorfor så stilt om NLE kablene? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad det er, som NLE-kablerne ikke gør godt i bunden?

Det kunne jeg også godt li' at vide.

Jeg er aldrig stødt på nogen kabler, som har gjort det bedre. Men jeg har naturligvis ikke prøvet alt på markedet...

Hilsen Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Aksa skrev:
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad det er, som NLE-kablerne ikke gør godt i bunden?

Det kunne jeg også godt li' at vide.

Jeg er aldrig stødt på nogen kabler, som har gjort det bedre. Men jeg har naturligvis ikke prøvet alt på markedet...

Hilsen Nilau

Så prøv et kimber TC8 og kun lyt til bunden hvis du ellers kan det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke kan finde Kimber TC8, så er det fordi, det faktisk hedder 8TC - hvilket gør en forskel, når man skal søge på nettet.

Jeg har tidligere prøvet Kimber 4TC, som var et udmærket kabel, men slet ikke noget, der ligner NLE. Om 8TC så virkelig er så godt i bunden, må andre, der har prøvet det, svare på.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Hvis du ikke kan finde Kimber TC8, så er det fordi, det faktisk hedder 8TC - hvilket gør en forskel, når man skal søge på nettet.

Jeg har tidligere prøvet Kimber 4TC, som var et udmærket kabel, men slet ikke noget, der ligner NLE. Om 8TC så virkelig er så godt i bunden, må andre, der har prøvet det, svare på.

Prøv selv , men det er også svært at sige det er bedre når man har købt det andet .

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Det er det, du skal lede meget længe efter noget der har en strammere bas,man kan lytte hver en basgang af uden problemer hvilke jeg ikke alid kunne på det dyre MIT kabel jeg havde før,det var mere muderet end nuanceret.Tilmed kan en 8tc også spille en ordentlig dybbas,her er forskellen bare at det kun kommer frem når kildematerialet byder det, her farver mange kabler og leger dybbas når det ikke skal være der.

Lige når vi taler basgengivelse kan du ikke sammenligne 4&8tc, det er nemlig der den primaere forskel ligger på de to kalber, så frem du selvfølgelig bruger 8tc som singelwire og dermed får de ekstra antal ledere.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aksa skrev:

Prøv selv , men det er også svært at sige det er bedre når man har købt det andet .

Tjah, nu har jeg det altså sådan, at selv om jeg har købt noget, så kigger jeg mig stadig omkring - og lytter på andet. Samt er ikke bleg for at indrømme, hvis noget er bedre.

Så Kimber 8TC er da noteret som testemne. Jeg er jo i den heldige situation, at jeg under alle omstændigheder kun skal bruge NLE, der hvor det ifølge dig er bedst, nemlig i diskant/mellemtone, da jeg har et semi-aktivt system, hvor bassen drives separat via et elektronisk delefilter. Det betyder så også, at jeg nemt kan lave en sammenligning af de to kabler på bassektionen alene, uden at resten af systemet påvirkes. En ideel situation til netop denne sammenligning.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Aksa skrev:
Hvis du ikke kan finde Kimber TC8, så er det fordi, det faktisk hedder 8TC - hvilket gør en forskel, når man skal søge på nettet. Jeg har tidligere prøvet Kimber 4TC, som var et udmærket kabel, men slet ikke noget, der ligner NLE. Om 8TC så virkelig er så godt i bunden, må andre, der har prøvet det, svare på.

Det er det, du skal lede meget længe efter noget der har en strammere bas,man kan lytte hver en basgang af uden problemer hvilke jeg ikke alid kunne på det dyre MIT kabel jeg havde før,det var mere muderet end nuanceret.Tilmed kan en 8tc også spille en ordentlig dybbas,her er forskellen bare at det kun kommer frem når kildematerialet byder det, her farver mange kabler og leger dybbas når det ikke skal være der.

Lige når vi taler basgengivelse kan du ikke sammenligne 4&8tc, det er nemlig der den primaere forskel ligger på de to kalber, så frem du selvfølgelig bruger 8tc som singelwire og dermed får de ekstra antal ledere.

ja kan ikke skrives bedre , jeg har ikke hørt en kabel der er bedre i bunden end dette .

NLE er klart bedre i toppen og mellemtonen hvis ens system kan følge med der .

Men udfra det vil jeg sige Kimber er et klart bedre køb det koster næsten ikke noget og på alm anlæg er det klart det bedste valg .

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Aksa skrev:
Hvis du ikke kan finde Kimber TC8, så er det fordi, det faktisk hedder 8TC - hvilket gør en forskel, når man skal søge på nettet. Jeg har tidligere prøvet Kimber 4TC, som var et udmærket kabel, men slet ikke noget, der ligner NLE. Om 8TC så virkelig er så godt i bunden, må andre, der har prøvet det, svare på.

Det er det, du skal lede meget længe efter noget der har en strammere bas,man kan lytte hver en basgang af uden problemer hvilke jeg ikke alid kunne på det dyre MIT kabel jeg havde før,det var mere muderet end nuanceret.Tilmed kan en 8tc også spille en ordentlig dybbas,her er forskellen bare at det kun kommer frem når kildematerialet byder det, her farver mange kabler og leger dybbas når det ikke skal være der.

Hej Slips - det lyder ret spændende, det du fortæller - det lyder til, at 8TC er et drømmekabel til bas. Som nævnt ovenfor vil jeg se, om jeg kan få prøvet det. Har du haft mulighed for at sammenligne med NLE?

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Det ER næsten for oplagt, men har du prøvet biwiring med TC8 i bunden og NLE til toppen?

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Jensen,

Det ER næsten for oplagt, men har du prøvet biwiring med TC8 i bunden og NLE til toppen?

nej har jeg ikke

køre altid med ens kabler , på de højttaler jeg har kan man ikke .

Men jeg har brugt kimber på mange andre højttaler

INF 1B INF Beta INF Omega Logan SF ja mange

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 August 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

nu skal jeg ikke udtale mig om NLE, men et billigt kabel der er bedre i bunden end Kimber 8TC (som jeg selv har) er ganske alm studio instalationskabel, 6 kvadrat, til den uhyrlige sum af 40 kr meteren.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 August 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Jensen,

eller Jorma, som Jensen nævner - Kimber er vel MEGET billigere, men hvilket er bedst, hvis man ser bort fra prisen (til bunden). Hvilket Jorma forresten tænker du på - No. 1? pris ca. 16.000 DKK for 2 x 1 m + 3.000 kr på ekstra m hvis jeg er orienteret ret.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Haugaard skrev:

Jensen,

eller Jorma, som Jensen nævner - Kimber er vel MEGET billigere, men hvilket er bedst, hvis man ser bort fra prisen (til bunden). Hvilket Jorma forresten tænker du på - No. 1? pris ca. 16.000 DKK for 2 x 1 m + 3.000 kr på ekstra m hvis jeg er orienteret ret.

Ja No. 1 , men jeg synes det har en lidt ? top , det er som om alt hvæser med det , der er NLE så rent i lyden .

Men sådan er det jo med kabler , jeg har mit kabel til 20$ som jeg synes om i forhold til mange andre meget dyre kabler .

Men stod jeg og skulle vælge mellem de 3 var det NLE kimber også jorma .

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Aksa skrev:

Det er det, du skal lede meget længe efter noget der har en strammere bas,man kan lytte hver en basgang af uden problemer hvilke jeg ikke alid kunne på det dyre MIT kabel jeg havde før,det var mere muderet end nuanceret.Tilmed kan en 8tc også spille en ordentlig dybbas,her er forskellen bare at det kun kommer frem når kildematerialet byder det, her farver mange kabler og leger dybbas når det ikke skal være der.

Hej Slips - det lyder ret spændende, det du fortæller - det lyder til, at 8TC er et drømmekabel til bas. Som nævnt ovenfor vil jeg se, om jeg kan få prøvet det. Har du haft mulighed for at sammenligne med NLE?

Nej,jeg kender desværre kun NLE ud fra omtale og test. Ud fra prisen burde NLE da klart slå en 8tc , det koster jo næsten også det samme som mit kommende bryllup.  Men jeg stytter Jensen, jeg har heller ikke hørt noget der slår 8tc i bunden,det findes sikkert, jeg har jo ikke hørt alt. . Nu er det jo ikke kun bas 8tc kan spille, faktisk har det også en forbilledelig ren og tør mellemtone.Men nok ikke på højde med NLE.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Man må så sige, at Kimber 8TC klarer sig godt i det fornemme selskab. Til 440 kr. pr. stereometer (iflg. McIntosh's hjemmeside) er det i denne sammenhæng et billigt kabel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Man må så sige, at Kimber 8TC klarer sig godt i det fornemme selskab. Til 440 kr. pr. stereometer (iflg. McIntosh's hjemmeside) er det i denne sammenhæng et billigt kabel

Er NLE ikke også det de samlines jo med Nordost ikke .

hvis det skulle være en griner med kimber så må NLE også være det .

Og nu dyre er lige med bedre ? ikke her i huset .

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
nu skal jeg ikke udtale mig om NLE, men et billigt kabel der er bedre i bunden end Kimber 8TC (som jeg selv har) er ganske alm studio instalationskabel, 6 kvadrat, til den uhyrlige sum af 40 kr meteren.

Jaså, nu kommer der nye bud på banen

Hvor fanger man noget sådant kabel?

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aksa skrev:

Enig - dyrere behøver absolut ikke være lig med bedre

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 August 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
jensen skrev:
Aksa skrev:

Enig - dyrere behøver absolut ikke være lig med bedre

nej find et Acoustic Research Dual Audio Cable- HT131 så skal du høre hvad et kabel til måske kun 20€ gør

som mange kabler over 10000kr ikke kan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Det jo nemlig det, Ydelse/pris forholdet for Kimberen her er et hit.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes