Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvorfor så stilt om NLE kablene? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

...Så har jeg fået lyttet ordentligt til mine nye NLE kabler, og der er følgende ting der træder frem....

Toppen, er blevet mere udstrakt og langt mere rigtig, samtidig er den blevet mindre trættende og stikkende, hvilket kommer bag på mig når mit seneste kabel var et MIT....

Mellemtonen, som er dette kabels største styrke er herlig, meget gennemsigtig og det er helt op til cd'en hvor godt det bliver...

Bunden, her oplever jeg ikke en lige så stor forbedring, men NLE lyden er om ikke andet, så et bedre match til mit system end MIT var.

Perspektiv m.v. er helt i top. og især dybden i lydbilledet er ritig god.

Nu er jeg selv af den holdning at alle kabler farver mere eller mindre, men mener nu selv at dette kabel er et rigtig godt match i mit setup med forholdsvis varmt klingende komponenter.....

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

...Så har jeg fået lyttet ordentligt til mine nye NLE kabler, og der er følgende ting der træder frem....

Toppen, er blevet mere udstrakt og langt mere rigtig, samtidig er den blevet mindre trættende og stikkende, hvilket kommer bag på mig når mit seneste kabel var et MIT....

Mellemtonen, som er dette kabels største styrke er herlig, meget gennemsigtig og det er helt op til cd'en hvor godt det bliver...

Bunden, her oplever jeg ikke en lige så stor forbedring, men NLE lyden er om ikke andet, så et bedre match til mit system end MIT var.

Perspektiv m.v. er helt i top. og især dybden i lydbilledet er ritig god.

Nu er jeg selv af den holdning at alle kabler farver mere eller mindre, men mener nu selv at dette kabel er et rigtig godt match i mit setup med forholdsvis varmt klingende komponenter.....

Ingen tvivl om, at alle kabler farver på en eller anden måde, men selv efter lytning i en kort periode, må jeg sige, at jeg oplever NLE højttalerkablerne som nogen af de kabler, der farver mindst af alle de mange kabler, jeg har hørt.

MIT-kablerne vil jeg nok mene ligger i den anden ende "farvningsskalaen" ...

Jeg tror, at du vil blive glad for den nye lyd

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 18 August 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Aksa

Kanon med dine nye NLE kabler.

Du siger - at det er kabel der farver mindst af alle de kabler du har hørt.

For at vi kan danne os et billede af det du siger, og hvis vi skal have mulighed for at oversætte det, bør du lige lave en liste med alle de kabler du refererer til, det ville være en kanon hjælp. 
I modsat fald giver det ikke rigtig nogen mening, når du nu er så rar at dele dine oplevelser med os.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 19 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg godt den ikke er henvendt til mig, og jeg skal heller ikke sætte mig til dommer over hvad der farver mest, men sev har jeg lyttet til følgende ht'kabler i kendte omgivelser;

Nordöst blue heaven rev II

Tara labs Air 3

Tara labs Prism

Tara labs reference

Mit T2

MIt 750 Shotgun

Harald nyborg 2,5mm

Kimber 4tc

Synergestic research ....silver et eller andet.

Dali boa

Dali silverwave

NLE

... ja, det er vist dem jeg har haft igennem min korte tid i hifi, (er kun 22 . og har hermed dømt mig selv til ikke at blive taget seriøst )

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 19 August 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Knoxwille

Tak for dit initiativ, kanon godt - det var også henvendt til dig / alle.
For hvis man gør det på den måde, altid, så ved vi alle hvad vi taler om og hvad de rspiller op imod hvad.

Jeg vil ikke benytte det til at knytte en masse kommentarer, til de enkelte kabler, det er ligegyldigt og det behøves ikke, da det også er afhængigt af det enkelte setup - men brugbart i det store sammenhæng, da du også viser dit setup. 
Kanon brugbart og nyttigt - Tak.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

?? hold kæft da

Jeg er blevet ringet op af en der vil have de kabler men han vil gerne høre dem først og har oså sagt det til NLE .

NLE ringer så til ham og siger han har hørt jeg har et tilsalg og han kunne da bare låne mine .

Hvorfor låner NLE ikke selv sine kabler ud , det kan da ikke være et problem at låne dem ud , det kan jo ikke koster mange øre at lave nogle til demo udlån .

Men det er altid nemt bare at sige du skal købe det og det er såååå godt .

Det er da dybt userøst

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 August 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
?? hold kæft da

Jeg er blevet ringet op af en der vil have de kabler men han vil gerne høre dem først og har oså sagt det til NLE .

NLE ringer så til ham og siger han har hørt jeg har et tilsalg og han kunne da bare låne mine .

Hvorfor låner NLE ikke selv sine kabler ud , det kan da ikke være et problem at låne dem ud , det kan jo ikke koster mange øre at lave nogle til demo udlån .

Det er da dybt userøst

At NLE henviser til, at du har et sæt til salg er jo flinkt af dem, men at de ikke selv gider udlåne forstår jeg ikke. Til de penge de koster, har man krav på at kunne høre dem først IMHO.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
?? hold kæft da

Det er da dybt userøst

Hej..

Det kan jo være at Niels Larsen har haft rigeligt travlt med at fremstille kabler til de der har bestilt? Jeg ved, at NLE har overvejet demokabler. Jeg gætter på, at Niels Larsen vil lave et demokabel, hvis han får ét retur fra en kunde. Måske er det ikke sket endnu?

Mvh.  Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 August 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

jensen skrev:
?? hold kæft da Jeg er blevet ringet op af en der vil have de kabler men han vil gerne høre dem først og har oså sagt det til NLE . NLE ringer så til ham og siger han har hørt jeg har et tilsalg og han kunne da bare låne mine . Hvorfor låner NLE ikke selv sine kabler ud , det kan da ikke være et problem at låne dem ud , det kan jo ikke koster mange øre at lave nogle til demo udlån . Men det er altid nemt bare at sige du skal købe det og det er såååå godt . Det er da dybt userøst

At NLE henviser til, at du har et sæt til salg er jo flinkt af dem, men at de ikke selv gider udlåne forstår jeg ikke. Til de penge de koster, har man krav på at kunne høre dem først IMHO.

Ja men den mand der vil have skal ikke bruge så langt kabel .

Jeg kan sgu klippe mit op i 30cm , som NLE har sendt til ham for at se det , haha hvorfor ikke bare sende et han kan høre ??? .

hvis de er så dyre at laver så må der jo næsten være penge i at købe mit tilbage

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 August 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
L.B. skrev:

jensen skrev:
?? hold kæft da Jeg er blevet ringet op af en der vil have de kabler men han vil gerne høre dem først og har oså sagt det til NLE . NLE ringer så til ham og siger han har hørt jeg har et tilsalg og han kunne da bare låne mine . Hvorfor låner NLE ikke selv sine kabler ud , det kan da ikke være et problem at låne dem ud , det kan jo ikke koster mange øre at lave nogle til demo udlån . Men det er altid nemt bare at sige du skal købe det og det er såååå godt . Det er da dybt userøst

Jeg kan sgu klippe mit op i 30cm , som NLE har sendt til ham for at se det , haha hvorfor ikke bare sende et han kan høre ??? .

hvis de er så dyre at laver så må der jo næsten være penge i at købe mit tilbage

Ja, jeg fatter det ik' ?? Så får han sku da aldrig solgt noget!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
L.B. skrev:

jensen skrev:

Hej "jensen"...

Ring til NLE og spørg. Der er sandsynligvis en god forklaring på det.

Mvh.  Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 August 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jensen skrev:
L.B. skrev:

jensen skrev:

Ja men den mand der vil have skal ikke bruge så langt kabel . Jeg kan sgu klippe mit op i 30cm , som NLE har sendt til ham for at se det , haha hvorfor ikke bare sende et han kan høre ??? . hvis de er så dyre at laver så må der jo næsten være penge i at købe mit tilbage

Hej "jensen"...

Mvh.  Nilau

næ behøver jeg ikke , jeg ved hvad jeg skal vide .

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej "jensen"...

Mvh.  Nilau

[/QUOTE]

næ behøver jeg ikke , jeg ved hvad jeg skal vide .

[/QUOTE]

Ja, det var da godt. Så blev vi alle lidt klogere.   

Hilsen  Nilau

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 August 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ja en lidt underlig måde at før sig frem på, først dyb undren baseret på hear-say og så stilhed.....useriøst....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 August 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Ja en lidt underlig måde at før sig frem på, først dyb undren baseret på hear-say og så stilhed.....useriøst....

hvorfor det ?

Hvad skullle det hjælpe og ringe til ham ? .

Og hvorfor han ikke vil låne dem ud ? , det kan man vil kun tænke sig til hvorfor , han håber vel på en masse køber dem udfra det der er skrevet i HF , ja man bliver jo nød til at købe dem for at høre dem også derfor jeg købte mine , man at han så tager kontakt til en kunde og siger at han kan prøve at se om han kan låne mine for at høre dem , men han kan godt sende den kunde et stykke på 0,5M for at han kunne se dem ?.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hej "jensen"...

Mvh.  Nilau

næ behøver jeg ikke , jeg ved hvad jeg skal vide . [/QUOTE]

Ja, det var da godt. Så blev vi alle lidt klogere.    

Hilsen  Nilau

[/QUOTE]

Gjore du ???? .

Jeg gjore ikke , hvad har jeg med hans salg at gøre .

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Groove skrev:

hvorfor det ?

Hvad skullle det hjælpe og ringe til ham ? .

Og hvorfor han ikke vil låne dem ud ? , det kan man vil kun tænke sig til hvorfor , han håber vel på en masse køber dem udfra det der er skrevet i HF , ja man bliver jo nød til at købe dem for at høre dem også derfor jeg købte mine , man at han så tager kontakt til en kunde og siger at han kan prøve at se om han kan låne mine for at høre dem , men han kan godt sende den kunde et stykke på 0,5M for at han kunne se dem ?.

Hej igen...

Jeg kender ikke Niels Larsens bevæggrunde for ikke (indtil videre) at låne kabler ud. Men købeloven gælder jo under alle omstændigheder med returret osv. 

Jeg synes da det er okay at sende kunden en halv meter kabel som vareprøve. Om ikke andet kan han [kunden] ihvertfald lave nogle fremragende jumpers af det.

Mvh.

Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jensen skrev:
Groove skrev:

hvorfor det ? Hvad skullle det hjælpe og ringe til ham ? . Og hvorfor han ikke vil låne dem ud ? , det kan man vil kun tænke sig til hvorfor , han håber vel på en masse køber dem udfra det der er skrevet i HF , ja man bliver jo nød til at købe dem for at høre dem også derfor jeg købte mine , man at han så tager kontakt til en kunde og siger at han kan prøve at se om han kan låne mine for at høre dem , men han kan godt sende den kunde et stykke på 0,5M for at han kunne se dem ?.

Hej igen...

Jeg kender ikke Niels Larsens bevæggrunde for ikke (indtil videre) at låne kabler ud. Men købeloven gælder jo under alle omstændigheder med returret osv. 

Jeg synes da det er okay at sende kunden en halv meter kabel som vareprøve. Om ikke andet kan han [kunden> ihvertfald lave nogle fremragende jumpers af det.

Mvh.

Nilau

Købeloven har intet med det at gøre .

jumpers
Ja det kunne han jo , det vil jeg sige til ham .

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie, og såvidt jeg kunne forstå, var der stor travlhed på kabelfronten.

Umiddelbart benytter Niels Larsen sig blot af almindelige forretningsprincipper, hvor man har en returret.

Men det står måske i hifi-janteloven, at man skal have testsæt af sine kabler, som man skal sende rundt til alle og enhver, der ønsker det?

Og hvis man ikke gør det, så er man useriøs? Helt ærligt, hvor er vi henne?

I øvrigt har Niels Larsen en række test-sæt ude hos forskellige hifi-anmeldere, hvilket repræsenterer en pæn værdi, når man tager i betragtning, at der er tale om et ganske lille firma.

Desuden kan jeg tilføje, at Niels Larsen har valgt at sælge kablet direkte til forbrugerne for at kunne holde en så lav pris som muligt. Og hvis det så ikke har første prioritet at lave test-kabler, er det så useriøst?

NLE-kablerne ville koste minimum det dobbelte, hvis de skulle sælges gennem butikkerne. Jeg ved godt, hvad jeg synes om det og ville godt kunne leve med at købe kablerne på den almindelige returret, hvis jeg var i tvivl

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 August 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie...

Hej Aksa

Nu hvor du har haft dem en passende periode, kunne det være spændende med en uddybning af dine indtryk...Ikke mindst sammenlignet med andre kabler..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes