Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvorfor så stilt om NLE kablene? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Aksa skrev:

Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie...

Hej Aksa

Nu hvor du har haft dem en passende periode, kunne det være spændende med en uddybning af dine indtryk...Ikke mindst sammenlignet med andre kabler..

Hæ, har været på ferie de sidste 2 uger og er først lige kommet ind ad døren her til morgen, så NLE'erne har jeg jo ikke fået lyttet på i den tid, og jeg havde kun kort tid inden ferien (hvor der var tusind ting, der skulle på plads)

Men det kommer .... skal også lige se, om jeg ikke kan låne mig frem til lidt andre kabler, så jeg kan lave direkte sammenligninger og ikke kun forlade mig på hukommelsen, også for at se, om de reagerer helt på samme måde i mit system, som jeg har hørt i andre ....

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 August 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie, og såvidt jeg kunne forstå, var der stor travlhed på kabelfronten.

Umiddelbart benytter Niels Larsen sig blot af almindelige forretningsprincipper, hvor man har en returret.

Men det står måske i hifi-janteloven, at man skal have testsæt af sine kabler, som man skal sende rundt til alle og enhver, der ønsker det?

Og hvis man ikke gør det, så er man useriøs? Helt ærligt, hvor er vi henne?

I øvrigt har Niels Larsen en række test-sæt ude hos forskellige hifi-anmeldere, hvilket repræsenterer en pæn værdi, når man tager i betragtning, at der er tale om et ganske lille firma.

Desuden kan jeg tilføje, at Niels Larsen har valgt at sælge kablet direkte til forbrugerne for at kunne holde en så lav pris som muligt. Og hvis det så ikke har første prioritet at lave test-kabler, er det så useriøst?

NLE-kablerne ville koste minimum det dobbelte, hvis de skulle sælges gennem butikkerne. Jeg ved godt, hvad jeg synes om det og ville godt kunne leve med at købe kablerne på den almindelige returret, hvis jeg var i tvivl

Hvis de skulle være så gode så er der vel ikke noget tabt ved at sende ud til demo , det gør alle andre da med glæde .

Og ja det er useriøst hvis han skulle sælge såå mange så er der vel også penge til det .

Jeg husker da SB Jorma gjore det da med glæde og de lever da endnu .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aksa skrev:
Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie, og såvidt jeg kunne forstå, var der stor travlhed på kabelfronten.

Umiddelbart benytter Niels Larsen sig blot af almindelige forretningsprincipper, hvor man har en returret.

Men det står måske i hifi-janteloven, at man skal have testsæt af sine kabler, som man skal sende rundt til alle og enhver, der ønsker det?

I øvrigt har Niels Larsen en række test-sæt ude hos forskellige hifi-anmeldere, hvilket repræsenterer en pæn værdi, når man tager i betragtning, at der er tale om et ganske lille firma.

Desuden kan jeg tilføje, at Niels Larsen har valgt at sælge kablet direkte til forbrugerne for at kunne holde en så lav pris som muligt. Og hvis det så ikke har første prioritet at lave test-kabler, er det så useriøst?

NLE-kablerne ville koste minimum det dobbelte, hvis de skulle sælges gennem butikkerne. Jeg ved godt, hvad jeg synes om det og ville godt kunne leve med at købe kablerne på den almindelige returret, hvis jeg var i tvivl

Hvis de skulle være så gode så er der vel ikke noget tabt ved at sende ud til demo , det gør alle andre da med glæde .

Og ja det er useriøst hvis han skulle sælge såå mange så er der vel også penge til det .

Jeg tror der er tale om et prioriteringspørgsmål. Der går megen tid med ekspedition af lånekabler. De skal sendes og returneres mange gange. Og hvis folk så vælger at bestille et sæt...ja, så skal der jo sendes igen. Denne 'spildtid' kan jo bruges på fremstilling og udvikling af produkter!

Useriøst er det, efter min mening, ikke. Og Niels Larsen er ikke Jorma Koski... Med de priser sidstnævnte tager for topkablerne - har han vel folk til posthåndteringen? 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 28 August 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Aksa skrev:

Jeg har svært ved at se, hvordan det skulle have noget at gøre med, hvor gode kablerne er. Og hvem siger, at Niels Larsen sælger sååå mange? Jeg sagde, at der var travlt på kabelfronten. Travlhed hos Niels Larsen hænger sammen med, at han er en omhyggelig person, og med at kablerne laves i hånden.

Det er - som Nilau siger - et prioriteringsspørgsmål, og da NLE kablerne øjensynligt sælges med en lav mark-up, har Niels Larsen - ihvert fald til at starte med - valgt ikke at bruge tid og kræfter på at sende testkabler rundt. Det synes jeg er fair nok. Hvis man som potentiel køber ikke kan lide dette, må man så handle andetsteds.

Hvis man er ægte interesseret i at prøve et produkt, kan man vel nok lægge de penge, det kræver - og få dem tilbage, hvis det ikke er noget alligevel. Det har jeg da gjort nogle gange i andre sammenhænge og aldrig haft problemer med (ja tænk, der er faktisk andre firmaer, der fører en lige så "useriøs" politik!).

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
jensen skrev:
Aksa skrev:

Jeg har svært ved at se, hvordan det skulle have noget at gøre med, hvor gode kablerne er. Og hvem siger, at Niels Larsen sælger sååå mange? Jeg sagde, at der var travlt på kabelfronten. Travlhed hos Niels Larsen hænger sammen med, at han er en omhyggelig person, og med at kablerne laves i hånden.

Det er - som Nilau siger - et prioriteringsspørgsmål, og da NLE kablerne øjensynligt sælges med en lav mark-up, har Niels Larsen - ihvert fald til at starte med - valgt ikke at bruge tid og kræfter på at sende testkabler rundt. Det synes jeg er fair nok. Hvis man som potentiel køber ikke kan lide dette, må man så handle andetsteds.

Hvis man er ægte interesseret i at prøve et produkt, kan man vel nok lægge de penge, det kræver - og få dem tilbage, hvis det ikke er noget alligevel. Det har jeg da gjort nogle gange i andre sammenhænge og aldrig haft problemer med (ja tænk, der er faktisk andre firmaer, der fører en lige så "useriøs" politik!).

I tidligere indlæg har vi hørt Jensen klynke over hans udgifter til demoeksemplarer, derfor er han sikekrt lidt mavesur over en leverandør der har valgt en anden metode end ham 

Jeg finder det mere seriøst at kunder må vente, en at der fremstilles prøver til gud og hvermand, respekt herfra

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

´JEg syns denne tråd er ved at være ude på et sidespor.... skal vi ikke se om vi kan få lidt flere meninger om kablerne.....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Aksa skrev:
jensen skrev:
Aksa skrev:
Jeg hentede mine NLE-kabler hos Niels Larsen lige inden jeg tog på ferie, og såvidt jeg kunne forstå, var der stor travlhed på kabelfronten. Umiddelbart benytter Niels Larsen sig blot af almindelige forretningsprincipper, hvor man har en returret. Men det står måske i hifi-janteloven, at man skal have testsæt af sine kabler, som man skal sende rundt til alle og enhver, der ønsker det? Og hvis man ikke gør det, så er man useriøs? Helt ærligt, hvor er vi henne? I øvrigt har Niels Larsen en række test-sæt ude hos forskellige hifi-anmeldere, hvilket repræsenterer en pæn værdi, når man tager i betragtning, at der er tale om et ganske lille firma. Desuden kan jeg tilføje, at Niels Larsen har valgt at sælge kablet direkte til forbrugerne for at kunne holde en så lav pris som muligt. Og hvis det så ikke har første prioritet at lave test-kabler, er det så useriøst? NLE-kablerne ville koste minimum det dobbelte, hvis de skulle sælges gennem butikkerne. Jeg ved godt, hvad jeg synes om det og ville godt kunne leve med at købe kablerne på den almindelige returret, hvis jeg var i tvivl
Hvis de skulle være så gode så er der vel ikke noget tabt ved at sende ud til demo , det gør alle andre da med glæde . Og ja det er useriøst hvis han skulle sælge såå mange så er der vel også penge til det . Jeg husker da SB Jorma gjore det da med glæde og de lever da endnu .
Jeg har svært ved at se, hvordan det skulle have noget at gøre med, hvor gode kablerne er. Og hvem siger, at Niels Larsen sælger sååå mange? Jeg sagde, at der var travlt på kabelfronten. Travlhed hos Niels Larsen hænger sammen med, at han er en omhyggelig person, og med at kablerne laves i hånden. Det er - som Nilau siger - et prioriteringsspørgsmål, og da NLE kablerne øjensynligt sælges med en lav mark-up, har Niels Larsen - ihvert fald til at starte med - valgt ikke at bruge tid og kræfter på at sende testkabler rundt. Det synes jeg er fair nok. Hvis man som potentiel køber ikke kan lide dette, må man så handle andetsteds. Hvis man er ægte interesseret i at prøve et produkt, kan man vel nok lægge de penge, det kræver - og få dem tilbage, hvis det ikke er noget alligevel. Det har jeg da gjort nogle gange i andre sammenhænge og aldrig haft problemer med (ja tænk, der er faktisk andre firmaer, der fører en lige så "useriøs" politik!).

I tidligere indlæg har vi hørt Jensen klynke over hans udgifter til demoeksemplarer, derfor er han sikekrt lidt mavesur over en leverandør der har valgt en anden metode end ham 

Jeg finder det mere seriøst at kunder må vente, en at der fremstilles prøver til gud og hvermand, respekt herfra

Nej jeg klynke skam ikke .

Jeg synes bare det er lidt ? at han sender en kunde til mig der vil høre hans kabler , jeg ved den kunde har haft meget kontakt til ham , så hvorfor ikke bare sende den kunde et kabel .

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Båt der!

Hvornår er der en jyde, der scorer disse kabler og kommer forbi mig med dem, så vi kan checke hvor mange Ampere de kan bære før de smelter ?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

????????? Respekt for hvad?

Hvis kunderne ikke kan komme til at høre kablet ... ja så er der vel heller ingen der køber det?? Eller er der?

Det er da fair nok at man ikke kan følge med, hvis efterspørgslen er stor, men så kan man jo bare sige det! Ellers er det sku en noget besynderlig forretningstrategi!

SATMIT 

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Groove skrev:

????????? Respekt for hvad?

Hvis kunderne ikke kan komme til at høre kablet ... ja så er der vel heller ingen der køber det?? Eller er der?

Det er da fair nok at man ikke kan følge med, hvis efterspørgslen er stor, men så kan man jo bare sige det! Ellers er det sku en noget besynderlig forretningstrategi!

SATMIT 

Har du prøvet at skaffe et? Eler har du bare hørt historien her i tråden og undrer dig over noget som du så efterfølgende ikke vil vide noget om?

Undskyld...men den slags fiktive problemer er ikke interesante. Bestil dog et kabel hvis du vil lytte og returner det hvis du ikke finder det godt nok....

Respekt for ikke at følge "rygtesmedene", men konsentrere sig om kunder der rent faktisk bestiller kabler. Folk der sidder alene og undrer sig og bygger luftkasteller op, som de ikke er interesserede i at få be- eller afkræftede (men aligevel syntes de skal oprette indlæg om ) er vel ikke det man skal give højeste prioritet

SATMIT skrev:

Hvem siger at de ikke har fortalt kunderne det? HVis de skulle scanne alle indlæg her for at stå stand-by med eventuelle "svar til folket" ville de sikkert kun være endnu mere bagud.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Groove,

Har ikke tænkt mig at bestille et sæt til prøvelytning ...

Jeg skal for det første ikke skifte kabler pt. ... og sidst men ikke mindst jeg har ikke råd til de kabler... og så synes jeg det er useriøst at være til ulejlighed ... særligt hvis der er så stort pres på NLE.

Og så vil jeg trykt overlade til dig at bestemme hvilke fiktive problemer der er interessante for mig, fordi det ved du tydeligvis langt mere om end jeg selv!

SATMIT

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Groove,

Har ikke tænkt mig at bestille et sæt til prøvelytning ...

Jeg skal for det første ikke skifte kabler pt. ... og sidst men ikke mindst jeg har ikke råd til de kabler... og så synes jeg det er useriøst at være til ulejlighed ... særligt hvis der er så stort pres på NLE.

Og så vil jeg trykt overlade til dig at bestemme hvilke fiktive problemer der er interessante for mig, fordi det ved du tydeligvis langt mere om end jeg selv!

SATMIT

Dit indlæg her understreger meget godt hvad jeg mente....

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Er returretten noget NLE giver eller snakker vi om den returret der er i følge købeloven ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 August 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der!Hvornår er der en jyde, der scorer disse kabler og kommer forbi mig med dem, så vi kan checke hvor mange Ampere de kan bære før de smelter ?

Du kan få mit på prøve , når de nye lander

Jeg vil have en tur i pølsevogen for det

Ej fis , lyden fra dette kabel fejler ikke noget og slet ikke til prisen , jeg har bare noget jeg bedre kan lide .

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

...Du kan få mit på prøve , når de nye lander

Jeg vil have en tur i pølsevogen for det

Ej fis , lyden fra dette kabel fejler ikke noget og slet ikke til prisen , jeg har bare noget jeg bedre kan lide .

...He he,   - godt initiativ.... det med pølsevognen altså

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der!

Hvornår er der en jyde, der scorer disse kabler og kommer forbi mig med dem, så vi kan checke hvor mange Ampere de kan bære før de smelter ?

Hello..Honk! Hubraum..

Har du fået foretaget en prøvesmeltning af NLE-kablerne? 

M.v.h.

Niels L.

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Så er der en hjemmeside oppe omkring NLE-kablerne, som nu tilsyneladende går under navnet DUAL-CONNECT

http://www.dual-connect.com/

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 December 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Lidt flere indtryk ønskes på dette kabel. Guldbelagte sølvkabler er jo ikke hverdagskost...

Især HT kablet NLE 50 har interesse... 

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 03 December 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Det får jeg ikke råd til at eje, for 2*10m flår min bankbog  så det er et af de stæder jeg må drømme om sådan et kabel  men drømmene er da gratis

Main-photo-2

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Lidt flere indtryk ønskes på dette kabel. Guldbelagte sølvkabler er jo ikke hverdagskost...

Især HT kablet NLE 50 har interesse... 

Hej 3p...

Har du læst lidt tilbage i tråden?

Jeg har haft NLE 50 i en længere periode, og mit meget positive indtryk fra begyndelsen har bestemt ikke "lagt sig". Snarere tværtimod! Det er uden tvivl det bedste højttalerkabel jeg nogensinde har været ude for. Hvis dette kabel gør noget 'forkert' har jeg ihvertfald ikke opdaget det... Jeg bruger disse kabler fra en ML effektforstærker til et sæt Martin Logan elektrostater. Det giver en 'lyd' både præget af mange detaljer og stor 'musikalitet'. Helstøbt...kan man sige.

Hvis du har et godt setup, som du er tilfreds med - får du nu alligevel en positiv overraskelse med de hér kabler! Dét du lydmæssigt får, i forhold til prisen, gør kablerne til et rent røverkøb.

Hilsen

Niels L. (Nilau)

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum