| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund DCA sølvkabler er i mine øjne oppe i samme klasse som NLE, absolut værd at prøve. Dejligt neutralt, og mange detaljer.
Skal have Nilau til at lave en shootout mellem NLE og DCA  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
|
Hej der !
Det får jeg ikke råd til at eje, for 2*10m flår min bankbog så det er et af de stæder jeg må drømme om sådan et kabel men drømmene er da gratis 

|
|
|
Ser ekstremt spændende ud  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Duelund DCA sølvkabler er i mine øjne oppe i samme klasse som NLE, absolut værd at prøve. Dejligt neutralt, og mange detaljer.
Skal have Nilau til at lave en shootout mellem NLE og DCA 
|
|
|
Lyder spændende..
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg - nu med de første julegavekøb.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Skal have Nilau til at lave en shootout mellem NLE og DCA 
|
|
|
Hej Blackhawk...
Du siger bare til...! 
Det kunne da bestemt være interessant.
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ét af de kabler, som jeg også gerne læger øre til. Kig bare forbi med dem for sjov.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Det er ét af de kabler, som jeg også gerne læger øre til. Kig bare forbi med dem for sjov. |
|
|
Hej KvK...
Det er sgu' synd du bor så langt væk. Jeg kom gerne forbi Rollatordomicilet med en rulle så stor som en knallertfælg. (Det er sådan NLE'erne er 'pakket ind'!).
Er der dog ikke en behjertet sjæl i Århusområdet, der har NLE'erne, som du kan dele en liter Arnbitter med?
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
ppp_dk skrev:
|
Lidt flere indtryk ønskes på dette kabel. Guldbelagte sølvkabler er jo ikke hverdagskost...
Især HT kablet NLE 50 har interesse...
|
|
|
Hej 3p...
Har du læst lidt tilbage i tråden? Jammen det har jeg da, men det undrede mig også at tråden døde lidt ud - så det i pagt med trådens titel blev EKSTRA stille...
Jeg har haft NLE 50 i en længere periode, og mit meget positive indtryk fra begyndelsen har bestemt ikke "lagt sig". Snarere tværtimod! Det er uden tvivl det bedste højttalerkabel jeg nogensinde har været ude for. Hvis dette kabel gør noget 'forkert' har jeg ihvertfald ikke opdaget det... Jeg bruger disse kabler fra en ML effektforstærker til et sæt Martin Logan elektrostater. Det giver en 'lyd' både præget af mange detaljer og stor 'musikalitet'. Helstøbt...kan man sige. Lyder da rigtigt godt...
Hvis du har et godt setup, som du er tilfreds med - får du nu alligevel en positiv overraskelse med de hér kabler! Dét du lydmæssigt får, i forhold til prisen, gør kablerne til et rent røverkøb. Ok...
Hilsen
Niels L. (Nilau)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så modtog Kaptajnen sine NLE 50 - et brugt køb, som lover VIRKELIG godt. Fodtramp i højsædet selv på min billige Kiss DVD som husets eneste CD kilde 
I morgen lander min Philips DVD 963SA heldigvis 
Som sagt ikke lyttet til så meget igen, idet der er jo ALT muligt børne TV og man skal jo være sød ved børnene.... 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Ja, så modtog Kaptajnen sine NLE 50 - et brugt køb, som lover VIRKELIG godt. Fodtramp i højsædet selv på min billige Kiss DVD som husets eneste CD kilde 
Som sagt ikke lyttet til så meget igen, idet der er jo ALT muligt børne TV og man skal jo være sød ved børnene.... 
|
|
|
Skal vi høre om NLE kablet dur eller er det blot nyhedens interesse? __________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Skal vi høre om NLE kablet dur eller er det blot nyhedens interesse? Jow jow, det skal nok komme... Får først min DVD idag (håber jeg) - så i aften skal der lyttes...
De foreløbige indtryk er dog klare, med masser af liv og naturlighed - skal selvfølgelig nok prøve at skifte mellem TMC og NLE 50...
Stay tuned! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
DillerMand skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Skal vi høre om NLE kablet dur eller er det blot nyhedens interesse? Jow jow, det skal nok komme... Får først min DVD idag (håber jeg) - så i aften skal der lyttes...
De foreløbige indtryk er dog klare, med masser af liv og naturlighed - skal selvfølgelig nok prøve at skifte mellem TMC og NLE 50...
Stay tuned!
|
|
|
|
|
|
Mmjae .. still staying tuned  __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
ppp_dk skrev:
DillerMand skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Stay tuned!
|
|
|
|
|
|
Mmjae .. still staying tuned 
|
|
|
Gosh, det er længe siden jeg havde det kawel...
De røg ud da jeg fik mine Dali Grand pga at der blev for megen UMBA-UMBA, men det fungerede fint på mine daværende Snell A3i!
Det vides ikke om endnu et sæt ville have "reddet" Grand situationen.
Idag køres der med dobbelttræk at Clearwater...
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående NLE højttalerkablerne har jeg fundet betegnelserne NLE 50, NLE 51 og DC-S200 på nettet. Er det samme kabel med forskellig navn, eller?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Angående NLE højttalerkablerne har jeg fundet betegnelserne NLE 50, NLE 51 og DC-S200 på nettet. Er det samme kabel med forskellig navn, eller?
mvh
|
|
|
Ja, det er de samme kabler. I udlandet hedder de Dual Connect. www.dual-connect.com
NLE 51 = DC-S200 (2-meter sæt).
NLE 50 = DC-S400 (4-meter sæt).
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtigt svar!
Jeg tror, jeg vil give dem et prøvelyt. Men hvorfor er der valgt længderne 2 og 4m? Jeg kunne forestille mig, at mange gerne ville have 3m, incl. undertegnede.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Tak for hurtigt svar!
Jeg tror, jeg vil give dem et prøvelyt. Men hvorfor er der valgt længderne 2 og 4m? Jeg kunne forestille mig, at mange gerne ville have 3m, incl. undertegnede.
mvh |
|
|
Hvis du vil have 3 meter, kan du sikkert nok aftale det med Niels Larsen  __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige med her - leder også efter HT-kabler. Nogen der ved hvor man kan høre dem?
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NL Elektronik i Lyngby. Niels Larsen på 45884412
Eller hos Amforamusik.dk
Jeg ville ringe til Niels især hvis du vil have specielle længder __________________
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Peiter skrev:
ppp_dk skrev:
DillerMand skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
Stay tuned!
|
|
|
|
|
|
Mmjae .. still staying tuned 
|
|
|
Gosh, det er længe siden jeg havde det kawel...
De røg ud da jeg fik mine Dali Grand pga at der blev for megen UMBA-UMBA, men det fungerede fint på mine daværende Snell A3i!
Det vides ikke om endnu et sæt ville have "reddet" Grand situationen.
Idag køres der med dobbelttræk at Clearwater...
|
|
|
NLE-kablerne er i sig selv meget neutrale. Der må være en konstruktionsfejl i Dali'erne eller i den benyttede forstærker!? ;-)
NLE-kabler fungerer ikke som en equalizer...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |