Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Connexelectronic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har lige købt sådan en her 2x400w vers. fra Connexelectronic til en aktiv subwoofer.
Men bare for sjov har jeg prøvet at lade den trække mine B&W dm683 fronter for at høre den og se om den kunne magte opgaven.
Mine forventninger til lydkvaliteten har egentlig ikke været så store, jeg skal jo bare bruge noget power til subwooferen.
Men jeg er da mildest talt blevet overrasket. Hold da op den spiller godt og så er der nærmest uanede kræfter i den. Til sammenligning har jeg en Denon ACV-A1SRA på 7x170W 8ohm, som jeg normalt bruger biampet til fronterne i et 5.1 setup.
Denonen trækker dem rigtig fint, men den har nok at gøre når man spiller for fuld drøn (den kan godt finde på at slå fra hvis man presser den i længere tid)
Men den her lille sag har mindst lige så meget power. Den spiller 100% rent hele vejen op til det niveau højtalerne kan tåle. Og så lyder den fantastisk
Den er knap så blød i lyden som Denonen, men til gengæld har den helt og aldeles fat i bassen.
Så bare en anbefaling herfra...

Den fylder jo ikke alverden....
Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det kunne snildt skyldes dens digitale opbygning. De har tit meget smæk for skillingerne. Men som du selv skriver, så mangler der lidt blødhed i toppen, hvilket også kendetegner en del digitale forstærkere. De kan virke lidt kolde og direkte i lyden, hvilket sikkert er korrekt rent teknisk, men ikke særlig behageligt at lytte på.

Men jeg er stadig overrasket over at man kan lave en lille bitte forstærker som den du fremviser, med switchmode forsyning og blæserkøling... og så lyder den tilogmed godt i hele frekvensområdet. Tja hvorfor ikke. Hvis det virker for dig. så kunne du jo evt lade din Denon nøjes med at trækker toppen. og lade den lille digital-fætter kun være tilkoblet bas-sektionen via pre-out fra denonen. Så har du styr på bassen, men stadig en behagelig top. Der er sikkert auto-sensing på den lille amp. Så tænder og slukker den selv

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ja okay.
Nu har jeg lyttet på den hele dagen og har så lige sluttet Denonen til igen.
Lyden er noget mere blød og dynamisk med Denonen end med den anden. Men til pengene må man sige at den fra Connex er helt i orden. Og jeg tror at den vil være helt perfekt til min nye subwoofer. Der er i hvert fald masser af power i den.
Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes