| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 19 Marts 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Jeg har lige pt. et Thule setup bestående af Thule IA150B / Thule CD150B hvilket jeg har været rigtig tilfreds med, men nu melder hifi feberen sig hos mig og jeg ved der findes noget der kan gøre det endnu bedre.
Har igennem tiderne haft følgende setups: Primare A30.1 / D30.2 Vincent SP-T100 / SA-T1
Jeg er faktisk gået til en lille nedgradering efterfulgt af Vincent setupet som virkelig spillede godt med saft og kraft, men da jeg manglede penge og synes det var lige voldsomt nok til mine standere solgte jeg det.
Lige pt. har jeg 2 sæt højttalere Gamut Phi 3 og System Audio SA2K, men er i tvivl og hvilket sæt jeg skal beholde :)
Mine præferencer for lyd er at det skal spille super detaljeret, dynamisk, upfront "in your face" agtigt samtidig med at det skal lyde musikalsk. Ved ikke om det kan lade sige gøre :)
Har dog aldrig hørt en rigtig rør forstærker, men har hørt meget godt om deres måde at spille på og der findes jo vel et hav af konstruktioner man skal tage forbehold for, hvor de hver især spiller forskelligt.
Til at starte med bliver det nok først kun forstærkeren jeg vil investere i, og mit prislege ligger i omtrent 9000kr brugt/nyt. Måske hvis der bliver sparet lidt, kunne jeg godt finde på at opgradere min højttalere til evt. et sæt Gamut L3.
Kom kom frisk.
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob streisand :)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Marts 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej USSE
Du må nok få en forstærker hjem på prøve, så du kan afgøre hvilken af de to højttalere du vil beholde. Det er jo to meget afslørende højttalere begge to. Hvad forstærker angår vil jeg anbefale dig en integreret forstærker fra Krell brugt. Den, der hedder KAV et eller andet. Kan ikke huske det sidste. Eller også noget fra Thules serie brugt. Disse forstærkere vil gå i den ønskede retning. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
De krav du stiller til gengivelsen kan godt lade sig gøre, også på én gang.
Men det koster!
Musikaliteten kan fås til en fornuftig pris.
Detaljerne fås også til en rimelig penge.
Dynamisk gengivelse også.
Og den plastiske lyd som bare opstår fri af højtalerne, i rummet, joh.. den plejer der at skulle betales lidt ekstra for.
Min erfaring, hvis du vil have det hele på en gang, er at det bliver ret kostbart.
En god genvej er derfor at købe brugt.
Men vær forsigtig.
Selv har jeg lige købt et par røreffekttrin (mono) for en slik.
Bevares, de er grimme og skrammede, og skal en tur på værksted. De er sytten år gamle. Men de kan drive mine højtalere så lyden opstår helt ude i rummet, og helt ubesværet, selv om ht er svære at trække (BW 802 Nautilus).
Det tager tid på den måde, men det kan være fornøjeligt også.
Jeg synes du skal beslutte dig til hvilken ht du vil beholde, og så bagefter gå efter en forstærker som passer til dem.
Held og lykke og med venlig hilsen, Felix.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
vælg et sæt højtalere der er nemme at drive,og find derefter den rørslæde du bedst kan li lyden af.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vil helst købe brugt, og derfor er det lidt svært at tage ud og lytte på nogle forstærkere og især med mine højttalere, så derfor er det bedst hvis i kunne komme med nogle konkrete bud, kan jo altid sælge videre :)
Der er sgu ikke meget Krell til salg, har dog hørt meget godt om om mærket, og det er vidst også i den noget dyrere ende end hvad budgettet muliggør?
Inden jeg beslutter hvilke højttalere jeg vil beholde kunne jeg godt tænke mig at høre det over den kommende forstærker, da jeg lidt anser min Thule for at være flaskehalsen, og det kunne jo være at der kom endnu mere pondus på højttalerne og at de vil lyde vidt forskelligt.
Har hørt meget godt om det rør der :) Nævn lige nogle kompetente rør dimser der er til at finde på brugtmarkedet evt.
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
... du kunne også prøve en rør line buffer ..! jeg købte en og den gør det rigtigt godt.! også kan du stadig bruge dig nuværene anlæg.
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt - for en rør linie buffer kan godt give en fin klangforbedring, hvis man har dårlig impedanstilpasning mellem CD
afspiller og forforstærker (især hvis man er til rør - så tror jeg dog ikke at sådan en fætter frigør lyden på den måde der
efterspørges.
Jeg prøvede engang en Musical Fidelity X10 v3 mellem min CD afspiller og en onkyo A-G10 - det gav da en behagelig klang,
men færre detaljer og en alt for blød bas.
|
| Til top |
|
| |

DacapoAudio.com
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det så skulle Accuphase C-200/P-300 (i renoveret stand) være noget nær det mest transparente transistorgrej man
kan opdrive. Til gengæld er det skånselsløst og kan forekomme at være et noget 'råt' hul igennem - senere udstyr fremstår
noget mere rafineret i sit udtryk, men altså knapt så transparent.
Velkonstrueret rørgrej med 300b rør kan også lyde meget frigjort.
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
... enig træerne vokser ikke ind i himlen.. men for mig fungere en rør line buffer rigtigt godt .!
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok der er vidst delte meninger omkring sådan en linebuffer og hvis den virkelig skærer detaljerne fra så er det vidst ikke lige min kop te. Uha det lyder da interessant med sådan en Accuphase men den er vidst meget svær at finde på det brugte marked, så andre alternativer er også en mulighed. Var på et lille visit i en hifi butik i Lübeck hvor jeg fik en lille snak på gebrokken tysk omkring forstærkere og indehaveren ville stærkt anbefale mig Unisons rør, ved dog ikke en dyt om dem, og havde desværre ikke tid til at lytte da jeg skulle videre i farten.. Så også nogle virkelig lækre forstærkere fra Einstein wauw.
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
... hej lige ang at line-bufferen skulle "stjæle/fjerne" detaljerne.. ! den kan jeg ikke skrive under på..! jeg vil sige at bassen bliver lidt "blødere" men detaljerne er der stadig .. og måske lidt x-tra.. men jeg har også en anden line buffer.. med nogle andre rør.. så at detaljerne forsvinder .. hmmm ikke for mig.!
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok.. Kunne da godt være man skulle prøve sådan en line-buffer tingeste hehe... Men Men hvad siger i ellers til de fine forstærkere ude på markedet ?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor synes du Vincent var for voldsomt?
Jeg ville da helt klart ha' gået efter Vincent igen. Der får du altså rigtig meget for dine penge.
Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
Godaften.
Har dog aldrig hørt en rigtig rør forstærker, men har hørt meget godt om deres måde at spille på og der findes jo vel et hav af konstruktioner man skal tage forbehold for, hvor de hver især spiller forskelligt.
|
|
|
Du er velkommen til at høre en "rigtig rørforstærker" her, så smid en PM hvis det har interesse.
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |

DacapoAudio.com
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis både klangægte og dynamisk gengivelse er målet bør man i min erfaring overveje en Accuphase kombination.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 12 Maj 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
behold Audio SA2K og prøv en Stello AI500 hvis du også skal have cd kan du jo Købe en Stello CDA500
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er endnu ikke sket det helt store på hifi-vognen, og har endnu ikke taget beslutningen om hvilket sæt højttalere jeg skal beholde. Synes Gamuterne spiller med lidt mere detaljering i det høje tonelejre, hvorimod mellemtonen anes at være en smule bedre på SA2Kerne og lidt mere varme i lyden hvis man kan beskrive det på den måde. Men begynder at hælde lidt til SA2Kerne.
Ts_riders jeg vil da meget gerne komme forbi et smut for at lytte til Vaic, skal jo have udvidet min hifi-horisont, så hvis der er andre i nærheden der byder ind til noget lytning eller har lyst til at komme forbi, så skriv da endelig.
Det var da utroligt med det Accuphase, skal have lyttet til det.
Ellers en der kan fortælle lidt om Unisons rør-forstærkere eller for den sags skyld transistors, eftersom jeg har hørt meget godt om det mærke.
Uha den er virkelig sprød den der Stello, så skal man vidst til Odense for at kunne nær-lytte til sådan en fætter. Den er jo men en glimrende indbygget DAC ikke sandt.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs Usse
Jamen du skal da være så hjertens velkommen til et lyt .
Du må ud på landevejen og gøre dig nogle høremæssige erfaringer.
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |