| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan anbefale en forstærker der vil kunne få mine AN-J/L højttalere til at yde mere mht bunden (mere bas) end min
nuværende Sugden A21a? Jeg er superglad for Sugden A21a mht den varme analoge lyd den giver sammen med min AN DAC
og hvis jeg skal opgradere så skal det ikke være på bekostning af den gode varme lyd.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig eventuelt på marantz. Har set der er en der har en pm-11s1 til salg i KSB. Har ikke hørt de nævnte forstærkere, men har
selv hørt marantzsættet sc-11s1 + pm-11s1 på et sæt audionote højttalere inde hos audioconsult. Der manglede jeg ikke bund.
Endte da også med at købe marantz sættet af Anders.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes ikke mange forstærkere i prisklassen der har samme dejlige mellemtone som en Sugden A21, effekten er dog begrænset men burde ikke være et problem med dine J'
Den's stærke sider er dog ikke i bassen, dine højtalere heller ikke og måske heller ikke din signalkilde ?
Jeg syntes ikke helt de dyrere og større Sugden er helt på højde med din A21 så du skal måske kigge på andet. Heldigt er det at en A21 har god gensalgsværdi og kan altid skydes af til en fornuftig pris, jeg solgte mine 2 sidste ret hurtigt, dog var den ene til den anden side af jorden via eBay.
Det er dog muligt at få samme mellemtone med bedre bas men det koster sikkert noget helt andet og måske er det rør?
Jeg har prøvet en Engelsk Sonneteer Orton forstærker som kan noget af det du søger uden at være klasse A og ej heller rør, den koster i omegnen af 16-17000 og dens lillebror Alabaster (uden remote osv) ligger 3-4000 under, disse relativ ukendte forstærkere er noget af det ypperste jeg har prøvet, kan dog kun købes direkte i UK. Jeg syntes denne forstærker har fat i noget af det helt rigtige når man sidder og lytter på instrumentklange og sammeligner med andre forstærkere hvor Naim hidtil er en af mine favoritter uden dog at kunne det en sugden kan så kan den noget andet. Det er lidt en sag omprioritering, man får ikke i pose og sæk "
Der er også pt. en del interesse for hifiguru i Ungarn (tror jeg) han laver kopier af de store Audio Note forstærkere som så pludselig bliver tilgængelig til menneskepenge, det er måske sådan en du skal kigge på ?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvickly - har du et link til denne hifiguru i Ungarn?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvickly - tak for linket. Næste spørgsmål er så hvilke An forstærker serie man skal op i for at matche Sugden A21a og om jeg
skal kigge efter de integrerede forstærkere eller man skal over i både pre-amp og power-amp!?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hel Nicoleif
Du kan jo prøve Atoll IN 50 SE eller Musical Fidelity M3 I eller Rega Mira. De er alle vældige gode i bassen, men selvfølgelig spiller de rigtigt godt i resten af toneområdet. De vil kunne matche eller gå et skridt videre end hvad du har nu.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Kvickly - tak for linket. Næste spørgsmål er så hvilke An forstærker serie man skal op i for at matche Sugden A21a og om jeg skal kigge efter de integrerede forstærkere eller man skal over i både pre-amp og power-amp!? |
|
|
Det kan jeg ikke svare på men det bliver svært at matche A21 mellemtone og da især at forbedre den, meget rørgrej er jo med kompromisser af enhver art og din A21 har andre, så det er på med vanten og tage chancen.
Jeg ville dog ikke interessere mig for intg. forstærkere hvor forforst. "bare" er en indbygget volume, en separat for/effekt enten hver for sig eller i samme kabinet ville være min løsning men det er bare min egen teori.
Har du forøvrigt overvejet at Sugden laver en A21 effekt som præcis matcher din egens effekt så du kunne i princippet køre noget biamp (om det hjælper på dine ønsker skal jeg ikke kunne sige, disse J' har jo tendens til lidt svulstig slæbe" bas så om den blivere strammere af ovennævnte kan jeg tvivle om)
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
nicoleif skrev:
Kvickly - tak for linket. Næste spørgsmål er så hvilke An forstærker serie man skal op i
for at matche Sugden A21a og om jeg skal kigge efter de integrerede forstærkere eller man skal over i både pre-amp og
power-amp!? |
|
|
Det kan jeg ikke svare på men det bliver svært at matche A21 mellemtone og da især at forbedre den, meget rørgrej er jo
med kompromisser af enhver art og din A21 har andre, så det er på med vanten og tage chancen.
Jeg ville dog ikke interessere mig for intg. forstærkere hvor forforst. "bare" er en indbygget volume, en separat for/effekt
enten hver for sig eller i samme kabinet ville være min løsning men det er bare min egen teori.
Har du forøvrigt overvejet at Sugden laver en A21 effekt som præcis matcher din egens effekt så du kunne i princippet køre
noget biamp (om det hjælper på dine ønsker skal jeg ikke kunne sige, disse J' har jo tendens til lidt svulstig slæbe" bas så om
den blivere strammere af ovennævnte kan jeg tvivle om) |
|
|
Viste ikke at Sugden havde lavet en effekt forstærker der matcher min A21a! Må kigge på det. Tak for info.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk dog lige, at hvis du køber et effektrin, skal din AU21 have pre out. Ellers kan du ikke skrue op/ned på volumen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Nicoleif....har du været hos Audioconsult og snuse lidt????
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich - min A21a har pre out. Har netop læst mig frem til at en Sugden A21aP power amplifier skulle være et fint opgrade.
lexus - nej det er lang tid siden jeg har været inde hos Anders i audioconsult. Har mest gjort brug af Willy i Nansensgade ifm
opgraderinger/reparationer af mit udstyr!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaring med at have kørt biamp på AN-J/L med Sugden A21a forstærker sammen med Sugden A21AP power
amp?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug f.eks samme type ht kabler til al forbindelse. Brug effekt delen til basserne og au21 til diskanterne. Husk at fjerne bøjlerne på terminalerne. Da det er meningen, at de to forstærkere kan køre sammen, er følsomheden den samme, så de spiller lige højt, når du skruer op. Så burde du være køreklar. Jeg har dog ikke prøvet lige denne kombination, men det dog samme fremgangsmåde. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allnowich - jeg går ud fra du mener A21a når du skriver
au21?
Problemet med at købe brugt kan være at der ikke er
mulighed for at lytte på udstyret før køb (f.eks. ved køb fra
udlandet). Ville gerne vide om sådan et setup virkelig gav
nogen før anskaffelse.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nicoleif
Ja, det er A21A jeg mener. Det er fordi jeg selv har prøvet et effekttrin, der hedder AU51 og var lidt af en lydbombe. Den kunne med sine overdimensionerede 100w puste liv i hvad som helst. Men bortset fra det, så må du kunne låne noget i Audio Cunsult, så du kan afprøve det før du går på jagt på brugt markedet. Ellers drop det og se efter noget andet. En Onkyo A 807 eller A809 fra 93', har en varm, kropslig og informativ mellemtone. Bassen er utrolig dyb og kontrolleret, samt den har godt fat i basserne. Diskanten er blød, rummelig og behagelig. Men det er kun et forslag. Forresten, der er jo Sugden Stemfoot serien. Det må være lige det du søger. Flot design. Den går både dybere og har mere liv end den du har nu. Den går du ikke galt i byen med. Søg lidt på den. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening kan man ikke være "bekendt" at låne grej hjem fra butikker med det formål at købe brugt, man kunne til nød arrangere et lyt i butikken med indehavers forlov
Stemfoot er ikke helt på højde med en A21a måske i kræfter og bas men ikke i den vigtige mellemtone. Bare min mening, Stemfoot blev heller aldrig nogen rigtig succes, de nærmest smides i nakken i UK hvorimod en A21a holder sin værdi.
Med respekt en Onkyo er noget af det bedre japanske men da slet ikke i klasse med den naturtro lyd du finder i godt Engelsk kvalitetsgrej
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvickly - hvilken model af Audio Note forstærker (kopierne) som tubeguru laver ville man så skulle op i for at opgradere ift
A21a?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aner det ikke
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Aner det ikke  |
|
|
Nææh, det er nok ikke så pænt at låne hjem med det formål senere at købe brugt. Men det sker nu trods alt. Men det kunne jo være at Nicoleif købte på konto derinde i sidste ende. Jeg foresog 3 forstærkere i mit første indlæg, og vil tilføje OVC rør forstærkerne. Det er jo også guf og lyder ikke så slapt som Audio Note mange gange gør. Skal du over i "flaskerne" Nicoleif, så kunne OVC måske være noget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |