Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker, erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg skal hjælpe med at forbedre/udskifte et udstyr så han får mere glæde af sin musik.

Flaskehalsen i systemet er forstærkeren (en gammel surround receiver til 3000kr som kun bruges til stereo). Denne skal derfor udskiftes og regner med en forstærker i prislejet 6-8k (nypris).

Et af mine bedste bud ville være en Cayin 153B eller 252b, men da jeg aldrig har hørt dem ville jeg hører om nogle herinde har nogle præferencer af de to Cayin og hvorfor.

Jeg har ud over Cayin set på:

-Roksan Kandy K2

-NAD C375BEE

-Denon PMA 1510AE

-CAMBRIDGE 840A

Hvoraf de tre sidste er temmelig nye forstærker. Hvordan er disse forstærker i forhold til Cayin modellerne (er Cayin ”outdated”?)

Såfremt der er andre modeller jeg bør tage med i mine overvejelser er jeg åben for muligheder.

Brugt har også interesse. Når jeg har fundet frem til et par forstærker tager jeg selvfølgelig ud og lytter.

På forhånd tak

Til top Vis SørenD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenD

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Kan varmt anbefale Cayin 252B.  Den spiller detaljeret, flot opløsning og dejlig klang. Ingen skarpe, øretrættende tendenser, men alligevel med god kraft og pondus når der er brug for det.  Fjernbetjeningen vinder dog ingen priser. Lille latterlig plastikdims som kun betjener volumen op og ned.

Selve forstærkeren er dog bygget solidt og har kun knap til tænd/sluk, samt volumen og indgangsvælger.  Min er 4 år gammel og har ikke vist nogen som helst tegn på defekt eller slitage

beeos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Cayin 252B og jeg må sige at man får rigtigt _meget_ for pengene.

Mit eget valg faldt på denne, da den har virkelig mange gode egenskaber i form af rum, detaljer og overskud. Personligt synes jeg ikke der er andre forstærkere der kan matche denne i prisklassen, samt et godt stykke over.

Men som Morten skriver, så er fjernbetjeningen ikke mere værd end at smide ud.
Til top Vis beeos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeos

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Efter langs tids lytning faldt jeg for Denon'en, den spiller sammen med et par Phonar højtalerer og det gør den rigtigt godt.
Den vigtigste grund til at det blev Denon'en var at jeg kunne holde ud at høre på den i lang tid uden at blive lyttetræt.
Men faktisk er det gode forstærkere alle, du må ud og lytte og Cayin'en er absolut ikke outdated, den var med i opløbet til det sidste her i huset( men glem den satans fjernbetjening).
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrækker personligt cambrigde 840a, men jeg købte lillebroren (Cambridge 740a) fordi den stort set har samme lyd, men 840a er lidt varmere i det :) men cambridge er også en lyd man skal kunne lide, dejlig britisk i det :)

men jeg ville anbefale dig selv at tage et lyt på dem alle sammen, det jo trods alt dine øre der bedst kan bestemme for dig

god jagt!

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Slettet af skribent, da indlæget ikke længere havde ralavance.
Til top Vis SørenD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes