Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell Ci (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
ABaudio skrev:
nhj4 skrev:

ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4] Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den
originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C
improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er. Mvh Allan

Hej der Allan!

så vil jeg lige høre om dem peter lavede om de havde diskant bag på ???

Hej Det havde de ikke..... Det var noget Kevin fandt på for at forbedre powerrespondsen i diskanten.... De kom
også på Snell E, A3 ovs. Mvh Allan

jeg mente heller ikke de første havde en diskant bag på da jeg hørte dem i Audio consult da de kom
frem, der husker jeg lyden var mere behagelig og høre på

så må denne her jo være den første af dem

Snell C

Yes.... Det er den....:-)....Super højtaler.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det vil så sige, at de Snell C jeg havde, havde Voecks så kommet en diskant mage til den på fronten, som på billedet her over, bagpå . Den jeg havde, havde den samme basenhed som den Becker, der sad i mine A/ll. Membranen var dog ikke hvid, men lidt grøn/grå agtig. Jeg har også et blad, hvor man er på besøg hos Snell i 85' og her på et af billederne ligger et par C'er uden port foran og med vifa domen og bliver gennemmålt. Her har jeg forstillet mig Kevin havde puttet porten om bagpå, men det er så efter dit indlæg Allan B, faktisk Ci fra Voecks's side. Fin info at få, så kan jeg lige rette lidt i andre forums jeg også har lavet omtalen af Snell Ci. Den Ci er så den sidste version af den med skrå front og bliver erstattet af C2 i 86', der er en helt almindelig kasse og med enhederne oppe i den øvre del af fronten. Den akustik den så fint byggede på, er så væk med C2.

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det vil så sige, at de Snell C jeg havde, havde Voecks så kommet en diskant mage til den på fronten,
som på billedet her over, bagpå . Den jeg havde, havde den samme basenhed som den Becker, der sad i mine A/ll.
Membranen var dog ikke hvid, men lidt grøn/grå agtig. Jeg har også et blad, hvor man er på besøg hos Snell i 85' og her på
et af billederne ligger et par C'er uden port foran og med vifa domen og bliver gennemmålt. Her har jeg forstillet mig Kevin
havde puttet porten om bagpå, men det er så efter dit indlæg Allan B, faktisk Ci fra Voecks's side. Fin info at få, så kan jeg
lige rette lidt i andre forums jeg også har lavet omtalen af Snell Ci. Den Ci er så den sidste version af den med skrå front og
bliver erstattet af C2 i 86', der er en helt almindelig kasse og med enhederne oppe i den øvre del af fronten. Den akustik den
så fint byggede på, er så væk med C2.

Yes, den artikel du snakker om er den Peter Dupont lavede i Hifi og elektronik, passer meget godt det var 1985..... Du kan
bla. i samme artikel se et Billede af Kevin, der står sammen med Peter Q..... Og det er en Ci der ligger på målebænken med
mikrofoner monteret...... Jeg har haft alle typer C'er, undtagen Ci og C3..... Og efter min mening er type C4 den bedste af
dem jeg har haft.... En super højtaler.
Husk og passe godt på mine gamle A2'ere....:-)

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
allanowich skrev:
Det vil så sige, at de Snell C jeg havde, havde Voecks så kommet en diskant mage til den på fronten,
som på billedet her over, bagpå . Den jeg havde, havde den samme basenhed som den Becker, der sad i mine A/ll.
Membranen var dog ikke hvid, men lidt grøn/grå agtig. Jeg har også et blad, hvor man er på besøg hos Snell i 85' og her på
et af billederne ligger et par C'er uden port foran og med vifa domen og bliver gennemmålt. Her har jeg forstillet mig Kevin
havde puttet porten om bagpå, men det er så efter dit indlæg Allan B, faktisk Ci fra Voecks's side. Fin info at få, så kan jeg
lige rette lidt i andre forums jeg også har lavet omtalen af Snell Ci. Den Ci er så den sidste version af den med skrå front og
bliver erstattet af C2 i 86', der er en helt almindelig kasse og med enhederne oppe i den øvre del af fronten. Den akustik den
så fint byggede på, er så væk med C2.

Yes, den artikel du snakker om er den Peter Dupont lavede i Hifi og elektronik, passer meget godt det var 1985..... Du kan
bla. i samme artikel se et Billede af Kevin, der står sammen med Peter Q..... Og det er en Ci der ligger på målebænken med
mikrofoner monteret...... Jeg har haft alle typer C'er, undtagen Ci og C3..... Og efter min mening er type C4 den bedste af
dem jeg har haft.... En super højtaler.
Husk og passe godt på mine gamle A2'ere....:-)

Mvh
Allan
Det skal jeg nok, Allan. Ja, det er Kevin der står der på billedet og her er han en del år ældre. Og Peter Q også.  

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Her er et billede af mine Snell C. Det er godt nok et foto jeg har taget et billede af med min mobil. Bedre kan jeg ikke gøre det lige nu. Men der stod kun Type C på den label bag på og de havde bagdiskant mage til frontens. Men det er en amerikansk enhed, men husker ikke mærket.    

Støvsugeren er i øvrigt fra 1962 og er et år ældre end mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes