| Forfatter |
|
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Devialet D Premier ser ret fiks ud og skulle lyde fantastisk via de digitale indgange, mens de analoge indgange (inkl. MM + MC step up) skulle lyde mere jordnære. Efter sigende så får den snart en streaming modtager isat sig også. Prisen er slet ikke jordnær med 12,500 €.
Er den kommet til Danmark, og har nogen hørt den?
Jeg er ved at være 100% digital, så i stedet for at købe en DAC (+ evt. PSU) mm. til mit Naim set-up (Nac 252/Supercap/Nap 200) så kunne denne forstærker være et alternativ, som ville give god plads på min stereoreol. Selvfølgelig skal den lyde godt før den kommer indenfor dørene.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den ikke, men Audio NOrd i Sverige har importen, så kontakt Morten hos High-Performance Audio i Bagsværd, han kan sikkert formidle/sælge
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste en anmeldelse om den for et stykke tid siden. Det er sgu en flot forstærker.
Kan ikke huske om det er ICE der er i den?
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja. Flot og dyr.
Det er vist en særlig konstruktion - en kobling af en klasse A forstærker med en Klasse-D forstærker. Og en masse ekstra. Der er et patent involveret. Jeg har læst, at der tidligere har været patenteret lignende konstruktioner i USA og Australien. Om det er helt rigtigt, ved jeg ikke.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at lytte til den. En egentlig sammenligning med mit nuværende Naim set-up vil være meget interessant (for mig i hvert fald).
Jeg streamer primært via Logitech Touch + Aune Dac (kinesisk Dac), så jeg skal på et eller andet tidspunkt investere i en bedre Dac (og streamer). Hvis jeg skal blive indenfor Naim, så vil regnestykket komme til at blive minimum således:
NaimUnitiQute (brugt som streaming kilde, hvor fortærkerdelen er koblet fra): 13.000
Naim Dac: 20.000 (+ evt. Naim XPS: 9.000 - 20.000 s/h eller exdem)
Jeg kunne selvfølgelig spare en masse penge ved at finde en løsning fra et andet mærke end Naim. Men ... alle disse penge kunne måske ende med at blive investeret i den smukke sag fra Devialet. I hvert fald så tror jeg, at jeg vil til målrettet at spare lidt op. For det får jeg da brug for, hvis jeg ønsker bedre digital lyd end jeg har nu.
Glemte jeg at sige, at jeg også skal have nye højtalere indenfor de nærmeste år ...
Venlig hilsen,
Peter
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 13 December 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Hej.
Efter sigende så får den snart en streaming modtager isat sig også.
|
|
|
Hej Rosewind, Det er korrekt, et streamingmodul er ved at være klar til levering. De som har købt D-Premier allerede får gratis opgradering. De bedste hilsner Morten
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende at høre, hvorvidt Devialet virkelig har tæmmet digitallyden i en grad, så den er et "must have." Jeg vil gerne lytte til den ved førstgivne lejlighed.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige lyttet til den over Wilson Sophia . Jeg var meget overrasket og skyndte mig at gå inden jeg blev fristet til et røveri !
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal selv lytte til den på onsdag. Vi kan jo evt. røve 2 stk. sammen - men vi bør nok vente til Devialet har fremsendt det lovede Streaming modul. Hvis jeg bærer de to pakker med Devialet, så kan du tage højtalerne, ikke?
Jeg glæder mig til at høre og se den. Men jeg skal nok vælge lidt mere jordnære højtalere som f.eks. Sonus Faber Liutu.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Jeg skal selv lytte til den på onsdag. Vi kan jo evt. røve 2 stk. sammen - men vi bør nok vente til Devialet
har fremsendt det lovede Streaming modul. Hvis jeg bærer de to pakker med Devialet, så kan du tage højtalerne, ikke?Jeg
glæder mig til at høre og se den. Men jeg skal nok vælge lidt mere jordnære højtalere som f.eks. Sonus Faber Liutu.Venlig
hilsen,Peter
|
|
|
Det er en aftale !
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må meget gerne beskrive dine indtryk her, når du har fået lyttet
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Har lige lyttet til den over Wilson Sophia . Jeg var meget overrasket og skyndte mig at gå inden jeg blev fristet til et røveri !
 |
|
|
Må erklære mig enig, hørte den på Wilson Sofia-III via AudioResearch CD, brugt som drev og via de billigste Teluriumkabler eller hvad de nu hedder, meget meget overbevisende. Egentlig skal man jo sammenligne den med: riaa pre effekt 3 netkabler 2 sæt signalkabler Prøv lige at samle det til en samlet pris på 98k og få noget som lyder bedre, "i don't think so.....!" mvh. M
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Diamagnetic skrev:
 |
|
|
Må erklære mig enig, hørte den på Wilson Sofia-III via AudioResearch CD, brugt som drev og via de billigste
Teluriumkabler eller hvad de nu hedder, meget meget overbevisende. Egentlig skal man jo sammenligne den
med:riaapreeffekt3 netkabler2 sæt signalkablerPrøv lige at samle det til en samlet pris på 98k og få noget som lyder bedre, "i
don't think so.....!"mvh. M |
|
|
Jeg hørte den over Nordost da han lige havde pillet de DYRE Telerium af til hjemlån. Forøvrigt spurgte han til dig.
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da være fint, hvis I (Diamagnetic og Mercury) kunne fortælle lidt mere indgående om, hvad I hørte da I lyttede, samt hvilket indtryk I fik af fortærkeren evt. i forhold til andet I har hørt.
Jeg selv har Naim Nac 252/Supercap/Nap 200 og jeg er da spændt på, hvad jeg synes om ren, krystalklar lyd uden farvning af nogen art. Jeg er jo vant til en anden lydsignatur.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jeg vil ikke lægge hovedet på blokken da jeg ikke har hørt de 2 numre før. Desuden var alt andet nyt incl. rummet. De
diffusorer han anvendte medvirkede desuden stærkt til indtrykket. På det første nummer fik jeg fornemmelsen af at være
omgivet af lyd. Jeg ville ikke have placeret dem der. Ren krystalklart ? jeg synes faktiskt det var varm lyd. Tror ikke du skal
bekymre dig.
Jeg er ikke sikker på hvordan den var opbygget ! Noget a la Sunfire tror jeg. Jeg var der kun kort for at låne kabler.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde fornøjelsen at lægge vejen forbi High-Performance Audio i går eftermiddags og høre den nye Devialet D-Premier på det sædvanlige setup (Audio Research - Preamp / CD og Wilson Audio højttalere). Jeg skulle ikke bruge ret mange minutter for at konkludere, at det er et "must have" apparat. Sjældent har jeg hørt en integreret forstærker med så mange kvaliteter. Den havde i den grad styr på Mortens Wilson Audio Sophia 3 højttalere. Lyden var sprød og detaljeret. Det eneste jeg lige skulle overvinde var, at en så lille og kompakt sag kan levere så meget effekt. På intet tidspunkt, selv om vi lyttede på et niveau der ligger over sædvanlig lytteniveau, var der tendens til klipning eller anden form for forvrængning. En anden positiv ting er også, at den er 100% uden støj, sus, brum og lignende.
Jeg har godt nok lige købt en Audio Research DS450 effektforstærker i januar måned 2011, men efter mit besøg, er den sat til salg, da jeg bare må have en devialet.
Da jeg alligevel stod for at finde en passende preamp til min DS450, er prisen ikke så afskrækkende. Nu sparer jeg også på kabler m.v.
Prøv den !
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med fjernbetjeningen. Prøvede I den? Den er noget speciel.
Men ja, det er en smuk forstærker. Jeg har ikke lyttet til den.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har ihvertfald en særdeles høj WAF faktor.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Remoten er påkrævet for at kunne betjene forstærkeren. Selve forstærkeren er kun udstyret med en On/Off knap. Resten skal styres via remoten.
Jeg syntes remoten er for fed.
Er den perfekt?
Næsten, men jeg har dog en enkelt anke. Aktuel volume kan kun aflæses på forstærkeren. Du kan ikke se på remoten hvor højt der er skruet op. Er der lyd på, så er du ikke i tvivl, men inden du trykker på play på CD'en, så skal man nok lige kaste et blik på displayet.
Det er også lige det med fedtfingre, men det kan den medfølgende pudseklud klare i en ruf.
|
| Til top |
|
| |