Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Devialet D Premier - i DK? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rosewind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har så lige lyttet til den i Bagsværd, og den lyder lige så godt som beskrevet - klokkeklar og ren i hele spektret fra lave lydniveauer til pænt høje lytteniveauer. Den skaber en illusion af den ikke farver lyden overhovedet. Alt er perfect gennemsigtigt uden at virke letbenet.

Den er meget impulsvillig og er ikke nådeløst afslørende - dog lød en MP3-fil (320) af Handsome Boy Modelling School, "The Truth" elendigt på den - usammenhængende og med punpeeffekt i bassen. Men gammelt hi res materiale som Johnny Cash' "Folsom Prison Blues" fra All Aboard the Blue Train (24/96) lød som den dag det blev optaget. Og alt øvrigt var en fryd at lytte til, både 16 og 24 bit rips (AIFF) lød fremragende.

Macbook Pro ---> Weiss converter/kabel ---> Devalet D-Premier ---> Nordost kabel (husker ikke hvilket) ---> Montana Monitor standhøjtaler + Wilson Sophia.

Jeg vil tro, at den vil være perfekt for mange, men det er nok en tilvænningssag om man kan leve med lydsignaturen, hvis man har vænnet sig til at musik bør lyde på en bestemt måde. Anbefalingen vil være at låne den med hjem i en periode for at være helt sikker, men mon ikke så mange vil være blevet afhængige af den slanke og smukt kurvede franske fristelse?

Venlig hilsen,

Peter

Til top Vis Rosewind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosewind

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke selv hørt vidunderet, men det må da være noget ud over det sædvanlige når HiFi News har den som reference. Men 100kkr er da også en slags penge!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Rosewind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

hullevad skrev:
Jeg har desværre ikke selv hørt vidunderet, men det må da være noget ud over det sædvanlige når HiFi News har den som reference. Men 100kkr er da også en slags penge!

Ja det er med at få sparet op i en ruf!

Venlig hilsen,

Peter

Til top Vis Rosewind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosewind

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft fornøjelsen af at høre omtalte forstærker to gange... Første gang på livstilsmessen hvor den spillede et sæt Magico V2 op. Dem har jeg hørt ved flere lejligheder og er en af de bedste højtalere jeg har hørt uanset prisklasse - de koster også 139.000, så de er ikke billige!
Og til aften var jeg oppe og hente lidt grej og fik ved den lejlighed lyttet under mere kontrollerede forhold. Af højtalere hørete vi SF Guarneri Memento og de nye Penaudio Cenya. Desværre var der ikke tid til at lytte til Devaliet'en på Wilson eller Magico...
Jeg syntes at Devaliet'en er fantastisk, det er et rigtig spændende produkt som jeg helt sikkert vil bruge noget mere tid på. Ville gerne lytte til den på Wilson og især Magico da det er min drømmehøjtaler pt.
Men indtil videre lover det rigtig godt, den spiller bare fantastisk - jeg har spillet på ARC før, som reference. Som er beskrevet, så spiller den godt ved alle niveauer - både højt og lavt. Den har en dejlig egenklang - eller mangel på samme. Den er ret neutral, måske hældende til det lidt varme. Det lyder i hvert fald ikke som en digital forstærker... Perspektiv og dybde er fortrinligt.
Set i lyset af at du får en for- og effektforstærker, DAC, RIAA og streaming i en kasse, så er den fantastisk. 100K, det er mange penge... Men hvis du skulle have ovennævnte, og du skulle have signal- og strømkabler så løber det også hurtigt op.
Og så syntes jeg den er flot, stor WAF og meget bo-bedre design-agtig. Men det er også en ulempe, det ligner jo ikke "rigtig", som nogle af de store kasser fra ARC, Pass osv. Så imponato- effekten og mangelen på at have mange kasser stående i racket, det er måske et problem for nogle...
For andre der bare vil have musik, gerne god, og ikke behøve at imponerer andre, så kunne dette meget vel blive den sidste forstærker... Jeg er i hvert fald begyndt at spare op

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes