Jeg har nu haft fornøjelsen af at høre omtalte forstærker to gange... Første gang på livstilsmessen hvor den spillede et sæt Magico V2 op. Dem har jeg hørt ved flere lejligheder og er en af de bedste højtalere jeg har hørt uanset prisklasse - de koster også 139.000, så de er ikke billige!
Og til aften var jeg oppe og hente lidt grej og fik ved den lejlighed lyttet under mere kontrollerede forhold. Af højtalere hørete vi SF Guarneri Memento og de nye Penaudio Cenya. Desværre var der ikke tid til at lytte til Devaliet'en på Wilson eller Magico...
Jeg syntes at Devaliet'en er fantastisk, det er et rigtig spændende produkt som jeg helt sikkert vil bruge noget mere tid på. Ville gerne lytte til den på Wilson og især Magico da det er min drømmehøjtaler pt.
Men indtil videre lover det rigtig godt, den spiller bare fantastisk - jeg har spillet på ARC før, som reference. Som er beskrevet, så spiller den godt ved alle niveauer - både højt og lavt. Den har en dejlig egenklang - eller mangel på samme. Den er ret neutral, måske hældende til det lidt varme. Det lyder i hvert fald ikke som en digital forstærker... Perspektiv og dybde er fortrinligt.
Set i lyset af at du får en for- og effektforstærker, DAC, RIAA og streaming i en kasse, så er den fantastisk. 100K, det er mange penge... Men hvis du skulle have ovennævnte, og du skulle have signal- og strømkabler så løber det også hurtigt op.
Og så syntes jeg den er flot, stor WAF og meget bo-bedre design-agtig. Men det er også en ulempe, det ligner jo ikke "rigtig", som nogle af de store kasser fra ARC, Pass osv. Så imponato- effekten og mangelen på at have mange kasser stående i racket, det er måske et problem for nogle...
For andre der bare vil have musik, gerne god, og ikke behøve at imponerer andre, så kunne dette meget vel blive den sidste forstærker... Jeg er i hvert fald begyndt at spare op
Atlas