| Forfatter |
|
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har besluttet mig for at jeg skal have en ny DAC. Jeg ved der er mange her der godt kan lide Stello DA100 og at det er svært at svare på om Rega`s nye DAC er bedre men jeg har hørt en Rega Apollo CD afspiller og den kunne jeg rigtig godt lide! Jeg har en DacMagic og den er alt for lys og digital i lyden til mig. Så hvis der er nogen der har hørt både en Stello DA100 og så en Rega Apollo på det samme anlæg hvad lød så bæst af de to?
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart er Rega DAC'en ihvertfald et rigtig godt bud på noget der ikke er lyst og digitalt. Men hvorfor ikke prøve dem af
mod hinanden hjemme hos dig selv? Rega DAC'en lyder nok mere som en Saturn end en Apollo, så det ville være en mere fair
sammenligning gætter jeg på.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg
Enig med dig mht. Dacmagic. Damn den spiller kedeligt.
Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller oftest lyder langt bedre
end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er skræddersyet til
44.1Khz, 16 bit. Desuden sker der ifølge mine øre noget med timingen i lyden af en didikeret cd-afspiller der bare får den til at
lyde bedre. Skulle det samme opnås med en dac skal du have externe clocks m.m ala sagerne i dette system :
linky og så bliver det jo lidt dyrt
Nu skriver du ikke hvad din kilde er ? Hvis den er pc kunne du opnå gode resultater ved brug af stelloens I²S interface der
netop adskiller clock og datastrøm. linky Desværre findes der pt. mig
bekendt ingen lydkort med I²S udgang.
Men det korte svar er at Apollo lyder bedst. Stelloen og Apolloen er dog farvet ganske forkelligt i lyden. Apollo'en er mere
tilbagelænet og tør hvor stelloen er mere fremme i skoene med en meget lækker lidt fed mellemtone og bas repræsentation
samt en lidt afrullet top. Stelloen er en fremragende dac.
__________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megaholm> Hvordan skulle det lige kunne lade sig gøre? Ellers go ide da!  NightRhyme> Min kilde er både en DVD rekorder og en PC og måske sener også et TV med digital ud så det er lidt af det hele derfor en DAC og ikke en CD afspiller.  NB. Jeg har skrevet til Tapeconnection om de får Regas nye DAC hjem da de jo har Rega CD afspiller men de har ikke svaret inu.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm, hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre??
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crash skrev:
Megaholm> Hvordan skulle det lige kunne lade sig gøre?Ellers go ide da! NightRhyme> Min kilde er både en
DVD rekorder og en PC og måske sener også et TVmed digital ud så det er lidt af det hele derfor en DAC og ikke en CD afspiller.
NB. Jeg har skrevet til Tapeconnection om de får Regas nye DAC hjem da de johar Rega CD afspiller men de har ikke svaret
inu.
|
|
|
Ja med alle de kilder så er det jo enkelt. Så skal du jo bare rundt og låne dac's i dit prisniveau og sammenligne
Happy hunting __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megholm> Nej du har ret men det må jo så vent til der er en butik i DK der har Rega`s nye DAC men jeg har nu en ide om at det måske bliver den da jeg meget godt kunne lide lyden af Rega Apolloèn og så er der jo også lige det at den har 2 toslink og 2 coax indgange og det har Stelloèn jo ikke den har så 2 analog udgange i stedet. NightRyme> Ja der er ikke andet for. Takker for svar begge to!
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Det har jeg Enig med dig mht. Dacmagic. Damn den spiller kedeligt.
Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller oftest lyder langt bedre end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er skræddersyet til 44.1Khz, 16 bit. |
|
|
En af styrkerne ved Rega'en skulle netop være at den er optimeret til at afspille 44.1Khz 16 Bit, der er af samme grund ikke gjort specielt meget ud af USB porten, komprimerede formater har så vidt jeg har læst heller ikke været et focusområde.
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
NightRhyme skrev:
Det har jeg Enig med dig mht. Dacmagic.
Damn den spiller kedeligt. Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller
oftest lyder langt bedre end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er
skræddersyet til 44.1Khz, 16 bit. |
|
|
En af styrkerne ved Rega'en skulle netop være at den er optimeret til at afspille 44.1Khz 16 Bit, der er af samme grund
ikke gjort specielt meget ud af USB porten, komprimerede formater har så vidt jeg har læst heller ikke været et
focusområde. |
|
|
Ja det lyder lovende ville da gerne høre den. Men det ændrer ikke på den generelle problematik omkring overførself af clock og
data signal seperat som det gøres internet i en CDP __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
NightRhyme skrev:
Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller oftest lyder langt bedre end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er skræddersyet til 44.1Khz, 16 bit. |
|
|
En af styrkerne ved Rega'en skulle netop være at den er optimeret til at afspille 44.1Khz 16 Bit, der er af samme grund ikke gjort specielt meget ud af USB porten, komprimerede formater har så vidt jeg har læst heller ikke været et focusområde.
|
|
|
Hej og det vil så sige dem der gør noget udaf 96-24 ikke spiller godt 44,1 ??, er der nogle der gør noget udaf at kunne slå upsampling fra og til, og lige den lille ting har meget mere at sige for lyden end man skulle tro, de fleste tro jo at upsampling er bedst, men det er det langtfra.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Januar 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Det har jeg
Enig med dig mht. Dacmagic. Damn den spiller kedeligt.
Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller oftest lyder langt bedre
end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er skræddersyet til
44.1Khz, 16 bit. Desuden sker der ifølge mine øre noget med timingen i lyden af en didikeret cd-afspiller der bare får den til at
lyde bedre. Skulle det samme opnås med en dac skal du have externe clocks m.m ala sagerne i dette system :
linky og så bliver det jo lidt dyrt
Nu skriver du ikke hvad din kilde er ? Hvis den er pc kunne du opnå gode resultater ved brug af stelloens I²S interface der
netop adskiller clock og datastrøm.linky Desværre findes der pt. mig
bekendt ingen lydkort med I²S udgang.
Men det korte svar er at Apollo lyder bedst. Stelloen og Apolloen er dog farvet ganske forkelligt i lyden. Apollo'en er mere
tilbagelænet og tør hvor stelloen er mere fremme i skoene med en meget lækker lidt fed mellemtone og bas repræsentation
samt en lidt afrullet top. Stelloen er en fremragende dac.
|
|
|
Citat: [..] stelloen er mere fremme i skoene med en meget lækker lidt fed mellemtone og bas repræsentation
samt en lidt afrullet top. Stelloen er en fremragende dac.Hvordan hænger det sammen? Eller kræver det at man personligt er meget glad for fed mellemtone og bas samt en afrullet top?  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det hvis på tide jeg kommer med en kommentar? Jeg kan se på det hele AT hvis man vil høer CDèr SKAL man have en CD afspiller! Jeg var så nede i HiFif Klubben her i Århus hvor de for det ikke skal være LØGN konveteret i MP3 fil til WAW for at jeg sage at MP3 er KUN nåde man hør på nåde man kan have i lommen. Hvad skal man sige til det andet end han jo ikke hvidte en SKID men det gør i!
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
NightRhyme skrev:
Men sammenligningen er ikke så ligetil som du måtte tro. Detaljen er jo at en dedikeret CD-afspiller oftest lyder langt bedre end en dac i samme prisklasse. Cd afspilleren skal jo ikke forholde sig til 100 forskellige formater men er skræddersyet til 44.1Khz, 16 bit. Desuden sker der ifølge mine øre noget med timingen i lyden af en didikeret cd-afspiller der bare får den til at lyde bedre. Skulle det samme opnås med en dac skal du have externe clocks m.m ala sagerne i dette system : linky og så bliver det jo lidt dyrt
Nu skriver du ikke hvad din kilde er ? Hvis den er pc kunne du opnå gode resultater ved brug af stelloens I²S interface der netop adskiller clock og datastrøm.linky Desværre findes der pt. mig bekendt ingen lydkort med I²S udgang.
Men det korte svar er at Apollo lyder bedst. Stelloen og Apolloen er dog farvet ganske forkelligt i lyden. Apollo'en er mere tilbagelænet og tør hvor stelloen er mere fremme i skoene med en meget lækker lidt fed mellemtone og bas repræsentation samt en lidt afrullet top. Stelloen er en fremragende dac.
|
|
|
Citat: [..] stelloen er mere fremme i skoene med en meget lækker lidt fed mellemtone og bas repræsentation samt en lidt afrullet top. Stelloen er en fremragende dac.
Hvordan hænger det sammen? Eller kræver det at man personligt er meget glad for fed mellemtone og bas samt en afrullet top?

Mvh. Niels
|
|
|
Det hænger sådan sammen at du lægger for meget i mine ord. Så for din skyld vil jeg præcisere. Stelloen er en smule farvet, en smule. Da lyd præferencer som bekendt er en subjektiv sag så er det jo ikke sikkert du vil synes om Stelloen. Det gør jeg. Den spiller i mine øre fremragende og dens små-farvede klang bidrager i mine øre til en analog feel. Mao. skal man ikke forvente en neutral gengivelse via stelloen så kan man jo bare købe en benchmark dac og kede sig ihjeld 
Overvejer pt. selv en high end Dac løsning eller high end Cd afspiller + lidt billigere dac. Falder valget på sidst nævnte læsning køber jeg en stello.
Crash skrev:
Nu er det hvis på tide jeg kommer med en kommentar? Jeg kan se på det hele AT hvis man vil høer
CDèr SKAL man have en CD afspiller!
Jeg var så nede i HiFif Klubben her i Århus hvor de for det ikke skal være LØGN konveteret i MP3 fil til WAW for at jeg sage at MP3 er KUN nåde man hør på nåde man kan have i lommen.
Hvad skal man sige til det andet end han jo ikke hvidte en SKID men det gør i! 
|
|
|
Har en smule svært ved at forstå din post. Men forstår jeg dig ret, ja så har du modtaget inkompetent rådgivning  __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Dk11706 skrev:
NightRhyme skrev:
|
|
|
|
|
Hej og det vil så sige dem der gør noget udaf 96-24 ikke spiller godt 44,1 |
|
|
Det har jeg ingen ide om, men det er jo helt almindeligt at DAC's i den billige ende er optimeret til en eller to ting, der er simpelhen ikke økonomi til mere. USB'en på Rega'en er ifølge Roy fra Rega ikke andet end en ekstra mulighed de tilbyder, der er ikke lavet noget specielt såsom galvanisk adskillelse, og den supporterer også kun 16 bit.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 15 Januar 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
Det har jeg ingen ide om, men det er jo helt almindeligt at DAC's i den billige ende er optimeret til en eller to ting,
der er simpelhen ikke økonomi til mere. USB'en på Rega'en er ifølge Roy fra Rega ikke andet end en ekstra mulighed de tilbyder, der er
ikke lavet noget specielt såsom galvanisk adskillelse, og den supporterer også kun 16 bit. |
|
|
Det står der ellers på rega.dk og rega.co.uk
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, med hensyn til galvanisk adskillelse, men det stemmer ikke overens med de udtalelser jeg har læst, jeg kan selvfølgelig ikke finde igen , men anyway så er det så endnu plus til Rega, jeg skal dog have en lige meget hvad da USB ikke interessere mig, skal bruge COAX til mine musik kilder og så Toslink til multimedie ting.
Den må bare gerne snart komme på lager............
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tone Audio har en test af Rega dacen. http://www.tonepublications.com/
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 21 Januar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nødt til at lytte til de forskellige DAC'er før du køber.
Jeg ville personligt lytte til M2Tech Young Dac'en også, selvom den måske ikke har helt stabile drivere endnu. Når jeg selv skal købe en DAC er Rega Dac'en også med i opløbet. Og jeg vil i al fald tage en lytter eller to inden jeg bruger 5-10.000 på en DAC.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fulci Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hegel HD20 er en ret så god dac og tilmed en forforstærker.
|
| Til top |
|
| |