Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stello CDA500 alternativ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Jeg er klar over at der er stor afskrivning på hifi, men syndes det virker voldsomt med den stello CDA, er den så ringe til dagligt brug? 

Om du eller andre kan leve med betjeningen må være op til den enkelte.

For mit vedkommende oplevede jeg at jeg ikke fik hørt så meget musik da de blev for omstændigt at skifte cdér, ikke nok med jeg ikke kunne ramme hullet med pucken. Hvad mindre jeg stod meget koncentreret lige over maskinen med begge hænder på skiven, var det helt umuligt og alligevel skulle jeg bruge flere forsøg, men har også tabt pucken et par gange grundet den bøvlet betjening. Men det kommer an på ens behov, jeg skifter tit cd når jeg lytter, mens andre høre hele cdén og tit har musik kørende som baggrund, her vil det nok være lettere at leve med.

Man er også nød til at lade en cd blive i maskinen altid, da det ellers er helt umuligt at sætte pucken i drevet.

Hvis du overvejer at købe en cda 500 bør du i hvertfald prøve at skifte nogle cdér i en inden, det kan du gøre hos Rene eller selvfølgelig hvis du finder en brugt. 

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Godt du deler ud af din erfaringer hvad ang CDA500, og som du beskriver det kan jeg godt fornemme de vanskeligheder der kan opstå, et glas røddrue i den en hånd og en masse fumlende med cd i den anden hånd det ender galt. Jeg skifter også en del når jeg høre musik, og det skal da helst ikke være vanskeligt, jeg må se om jeg får muligheder for at drage mine egen erfaringer med den afspiller en dag, hvem ved, men nu hedder tråden jo også "alternativ".

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hold da op....godt du så ikke hører grammofon hvis du har så store problemer med betjeningen :-)

Sådan en Stello afspiller er rigtig god. Hvis jeg stod og manglede en cdafspiller, ville jeg helt sikkert overvejde den!

Jeg har også flere gange set Audia Flight cd2 til billige penge. Det er også en fed maskine.

Mvh Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ville som Sigma også foreslå Audia Flight 2. Der var en på på sitet for noget tid siden til ca 8k, knapt et år gl. Tror også den besidder mange af de kvaliteter du søger, mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2011 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hold da op....godt du så ikke hører grammofon hvis du har så store problemer med betjeningen :-)

Sådan en Stello afspiller er rigtig god. Hvis jeg stod og manglede en cdafspiller, ville jeg helt sikkert overvejde den!

Jeg har også flere gange set Audia Flight cd2 til billige penge. Det er også en fed maskine.

Mvh Frank.

Det er netop det der virkede fjollede, for i sin tid gik jeg bla. over til cd for at undgå alt den spiltid og sårbarhed der lå forbundet med at skifte LPér. Og så her 20 år efter står man og bøvler med sådan noget gøjl.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er en lille pris at betale hvis man får en lækker afspiller. Streaming er jo meget let og rart. Men træls at lægge ind, og mega træls hvis ens nas går ned.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Det er klart et temperaments spørgsmål om man kan leve med den type toploader, det er der sikkert mange der kan, og som du selv er inde på er det i hvert fald ikke være end med en grammofon.

For mig kom det dog bag på at det var så besværligt, havde simpelthen ikke gennemtænkt købet, heldigvis mistede jeg ikke mange penge da jeg selv havde købt afspilleren brugt.

Vil egentlig bare gøre trådstarter opmærksom på den lidt besværlige betjening, da han i starten af tråden skriver han ønsker nem og simpel betjening, og da jeg ud fra trådens overskrift kan se at han må have overvejet en cda 500.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 24 Februar 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Som skrevet, har jeg læst at der er fler der finder betjeningen af Stello CDA500 besværlig, og derfor finder jeg Morten A´s fortælling interessant, mener også at kunne huske at ha læst at M4L har haft den til demo, og at der også blevet skrevet at betjeningen var besværlig?

Hr Gige har jo testet den, hvad med et input fra ham?

Det er jo sådan at jeg ville nok kunne leve med lidt vanskeligheder hvad ang betjeningen, den ville jo klæg min forstærker, og det har da en vis betydning, men jeg har også kone og børn der skal kunne bruge en cd afspiller/drev, ( vi høre sgu meget ÅH nej abe), så derfor simpel og hurtig betjening. Men vejen til vellyd er vigtigst.

Er der ikke nogle der har input til den Densen jeg nævner, hvordan spiller den? 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Som skrevet, har jeg læst at der er fler der finder betjeningen af Stello CDA500 besværlig, og derfor finder jeg Morten A´s fortælling interessant, mener også at kunne huske at ha læst at M4L har haft den til demo, og at der også blevet skrevet at betjeningen var besværlig?

Det er jo sådan at jeg ville nok kunne leve med lidt vanskeligheder hvad ang betjeningen, den ville jo klæg min forstærker, og det har da en vis betydning, men jeg har også kone og børn der skal kunne bruge en cd afspiller/drev, ( vi høre sgu meget ÅH nej abe), så derfor simpel og hurtig betjening. Men vejen til vellyd er vigtigst.

Er der ikke nogle der har input til den Densen jeg nævner, hvordan spiller den? 

Jeg havde problemer med pucken i starten. Men efter en tilvænning var det ikke noget problem. Synes bestemt at det var en lækker maskine at betjene. Lynhurtigt drev, men det er jo en toploader som kræver lidt tålmodighed og feeling når man skal skifte skiver. Men når det er så lækkert at betjene er jeg ligeglad. Eneste grund til at jeg ikke købte den og istedet Unison Research CDE var at den sammen med Ai500 blev for forward i lyden og dermed gav anledning til lyttetræthed. Ikke at den er aldeles vellydende, men bare ikke det korrekte match på mine daværende Marten Miles.   

Tror dog bestemt at den ville passe godt til dine Helicons Nash. kan du få den til de penge på brugtmarkedet får du en rigtig lækker maskine. Mener at det bliver svært at finde noget med så lækker en kvalitetsfornemmelse og lyd til dit budget. Men du skal om muligt høre den først for den har en øvre fremhævet mellemtone som jeg dog tror klæder dine højttalere. Rent designmæssigt sammen med din Ai500 er det også rent hightech lækkert at kigge på.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

CDA500 er lige så nem at betjene som så mange andre afspillere, hvor man skal trykke 2 gange på "open/close", for at få en plade ind i maskinen. På CDA500 er det bare afløst af et låg der skal åbnes og lukkes.

Og puck'en havde jeg aldrig problemer med! Og så synes jeg at puck'en er en af de lækreste, der har fulgt med til en toploader maskine.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 24 Februar 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Tror dog bestemt at den ville passe godt til dine Helicons Nash. kan du få den til de penge på brugtmarkedet får du en rigtig lækker maskine. Mener at det bliver svært at finde noget med så lækker en kvalitetsfornemmelse og lyd til dit budget. Men du skal om muligt høre den først for den har en øvre fremhævet mellemtone som jeg dog tror klæder dine højttalere. Rent designmæssigt sammen med din Ai500 er det også rent hightech lækkert at kigge på.

Jeg må være tålmodig og så håbe at den dukker op på brugt markedet i den nærmeste fremtid til en pris hvor jeg kan være med, den er sgu lækker, har læst lidt forskellige anmeldelser/test og det er gode ord den får.

I forhold til betjeningen så kan jeg jo læse her i tråde, at det er lidt for og imod, så det bedste ville nok være at drage sine egen erfaringer hvad det angår, og det samme gælder jo matchningen med helicon, kunne forstille mig at det måske kunne blive lidt for forward i lyden.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 24 Februar 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
mr nash skrev:

CDA500 er lige så nem at betjene som så mange andre afspillere, hvor man skal trykke 2 gange på "open/close", for at få en plade ind i maskinen. På CDA500 er det bare afløst af et låg der skal åbnes og lukkes.

Og puck'en havde jeg aldrig problemer med! Og så synes jeg at puck'en er en af de lækreste, der har fulgt med til en toploader maskine.

Tak for dit indput ang CDA500

En anden ting, hvorfor har du slettet et indlæg jeg har skrevet, det forstår jeg ikke? Jeg stillede jensen nogle spørgsmål, men det er væk hvorfor?

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

En anden ting, hvorfor har du slettet et indlæg jeg har skrevet, det forstår jeg ikke? Jeg stillede jensen nogle spørgsmål, men det er væk hvorfor?

Fordi Jensen reklamerede for et produkt han selv sælger. Og da hans indlæg var slettet, gav dit svar ikke længere mening, da hans indlæg også var blevet slettet fra dit indlæg.

Beklager hvis det støder dig. Det har bestemt ikke været min hensigt

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Det er ok Mikkel, det bliver jeg ikke stødt over, men nærmer forvirret da det ikke frem går af det link jensen postet at han er forhandler?

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2297&zoneid=1

Men kan du så ikke lige fortælle om jensen svarede på mine spørgsmål, da jeg jo ikke ved om et evt svar også er slettet? Endvidere ville det være inde for retningslinerne at stille mine spørgsmål igen til jensen?

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 Februar 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Det overraskede også mig, at René Jensen/Vassago Hifi var forhandler af det omtalte produkt. Forhandlere har selv en del af ansvaret for, at de overholder retningslinjerne, som alle almindelige brugere af forummet. Jeg ville gerne, men kan ikke vide alt.

Til gengæld er jeg ret kontant over for misbrug af forummet og brud på retningslinjerne.

Han svarede aldrig på dit spørgsmål, men i nyhedsartiklen du linker til, er der kontaktinformation til importøren af det omtalte produkt.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 27 Februar 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver lige at puste lidt live i tråden igen med et  spørgsmål, som jeg håber at få svar på

Nu da jeg er i besiddelse af den DAC som sidder i min forstærker, så tænker jeg, hvor stor en betydning har et drev hvis jeg vælger at bruge dac´en som løsning, det jeg gør nu er at jeg forbinder min NAD cd afspiller via coaxial, da jeg mener at nad´ens konveter er dårliger end den i forstærkerne, jeg overvejer at skifte nad´en med foreksempel stello CDT100 

Så mit spørgsmål er, hvor stor betydning har et drev for den samlede lyd?

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej N.

Se evt test af Stello dac 100 sig og Cdt 100 i det nye Fidelity magasin. Får super anmeldelse, specielt som samlet system. Stort set samme performance som cda 500 men til en anden pris. Bare lige lidt info, mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hey S

Jeg må ud og købe nyeste udgave af Norske Fidelity, altid godt med lidt læsestof

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes