Lux550 Freak skrev:
|
Jeg sidder tilbage med en fornemmelse af, at der er en personkreds herinde (sikkert flere forskellige), som i bund og grund ikke bryder sig om hinanden. Disse personer undgår ikke en chance i trådene for at komme med udfald mod hinanden - du kan selv se, at du kunne ikke skrive noget, uden at der kom et par bitre kommentarer med det samme - kommentarer som klart var funderet i noget fortid, og ikke i denne tråd. |
|
|
Det ved jeg sgu'tte - Jeg har ikke noget mellemværende med nogen her i gruppen, hvis de har med mig, må de jo tage det pr mail. Hvis man skriver meget, kan det jo ikke undgåes man kommer til at krydse klinger med nogen, da vi ikke altid kan have samme mening om tingene, det plejer at kunne give nogle friske debatter, uden man behøver rive roen af folk - og jeg kan dælme da også ´tage fejl fra tid til anden, på samme måde som folk ikke altid kan lide at få kommentarer til deres opfattelse af god lyd, eller deres måde at gøre ting på .
(Lidt a'la hvis man ikke bryder sig om svaret, skal man måske overveje ikke at spørge)
Den her tråd blev jo lidt pudsig, da du selv starter med at efterlyse gode værksteder - det vakte da mit øre, da jeg kender en masse gode værksteder, ofte fordi jeg har brugt en del af dem, både proffessionelt, og i privaten, altså henvist folk, og kun fået flotte returmeldinger (!)
Der bliver nævnt en række gode værksteder, og du er selv inde på at lave en tråd , hvor man f.eks kan fortælle hvilke værksteder man kender.
kort efter dit forslag kommer en ny bruger på banen - og smider lidt malurt i bægeret(at listen bliver kort) - ohh well - vi kender ikke Ualin's erfaringer , men en forhandler griber strået.
...... og fortæller at den danske bestand at værksteder ikke kan andet end samle penge sammen ....... men han kender da en der kan lave tingene, for det er ham han bruger. Det stinker ad h til - at komme med sådan noget fis!
Citér:
| Når jeg siger at det blir off-topic mener jeg, at fokus flytter sig fra at det er det "faglige" som er i centrum, til at det blir personligt, og det er de personlige konflikter, der kommer i centrum. |
|
|
De personlige konflikter - hører ikke til i en tråd, deri kan du kun have ret, dem tager man pr mail - når det så er sagt, er det i min bog ganske iorden man spørger indtil hvorfor folk pludseligt "skifter side" - eller hvilken baggrund de nu har for at sige som de gør.
Citér:
| Vanskeligt emne at skrive om, for der skal være plads til uenighed - men min pointe er, at når "folk" får en fornemmelse af, at fokus skifter fra tråd-starters problem til det personlige omkring personerne der skriver indlæg, er det off-topic, uanset at man behandler emnet som cover-my-ass.
...som sagt bare en fornemmelse jeg har... |
|
|
Fornemmelsen kan være tæt på - men kig lige i spejlet , og her er så et "balance" spørgsmål , der ikke skal tages personligt, men ikke kan undgå at blive det - Du starter jo sobert ud og efterlyser værksteder, og finder åbenbart også forhandlerens hemmelighedskræmmeri underligt - alligevel ender du selv som deltager i det samme . Hmmmm.... Du har jo fået din dims repareret til tilfredshed, men den næste der risikerer at stå med røven i vandskorpen - står vel dybest set i samme situation, som du stod i da du startede tråden - Am i wrong ?
Derfor kunne jeg da godt tænke mig en lidt mere officiel oversigt over anbefalelsesværdige værksteder - vel at mærke , steder folk selv kan tage i åsyn - en række er nævnt, og nogen er hemmelige :) ok, kigger jeg mig i spejlet, kender jeg da også et sted, der laver præmiearbejde, et sted jeg ikke vil offentliggøre, simpelhen fordi manden er gået på pension, men af og til ikke kan holde fingrene fra tingene. Jeg bruger ham nu kun hvis det er ting, der *bestemt ikke haster*, eller til hyggeopgaver. Så er jeg meget bedre end Vassago ? Egentligt nok ikke
Og alligevel - jeg nedgører ikke de respekterede værksteder
Citér:
| Og så røg jeg osse lige off-topic. |
|
|
Det sker tit, for alle :)