| Sendt: 19 April 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Enthusiast skrev:
Så du bliver nok nødt til at åbne forstærkeren og kigge diverse print efter for defekte kondensatorer (oftest elektrolykondensatorer, der mister væsken) eller andre afbrændte (mørk-farvede) komponenter.
|
|
|
Det forslag er tænkeligtvis præist ligeså godt som dem der står i vejsiden - og kigger ned på en plastikkappe, for at finde ud af hvad motoren fejler :)
Hvis man ikke ejer basal viden om elektronik, kan man ligeså godt smide tingen til reparation
( iøvrigt er det yderst sjældent en fejl ved højttaler-relæet, der får apparater til at forblive i stand-by) |
|
|
Jamen jeg er da meget ked af, at jeg har fornærmet selveste Hr Jan_Stevns.
Trådstarter smed et indlæg i et åbent forum, og her må man forvente at få de svar, der nu er tilgængelige.
Jeg har gjort et forsøg på at hjælpe. Det må så være op til trådstarter
at vurdere, om han vil følge det, eller lade være. Det er jo meget nemt
at vurdere, om man føler sig tryg ved selv at skulle pille hjelmen af
forstærkeren. Ellers kan man jo bare sende den til rep.
Så jeg har svært ved at følge din motivation for ovenstående indlæg?
Jeg nævner blot, at
trådstarter nok er nødt til at åbne dyret for at løse fejlen. Hvis der ikke er garanti på apparatet længere, skader det jo ikke at åbne forsigtigt og kigge efter åbenlyse fejl. Ellers kan han jo følge dit forslag og sende den til rep. (hvilket han ønsker at undgå, hvis muligt) Og jeg kan se, at mit tidligere indlæg kan misforstås. Jeg mener ikke, at fejlen ligger i selve udgangsrelæet. Jeg mener blot, at dette relæ ikke klikker til, da der er registreret en fejl i forstærkeren (ja, det er meget uspecifikt).
|