Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 11:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af nye højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil prøve nogle andre kabler, så er VDH the CS-122 Hybrid et rigtig godt kabel. De har en blød lyd med godt hul igennem. Eller the CS-122 Hybrid i biwire versionen der heder Teabreak. Dem bruger jeg selv.

Det første sted jeg ville kigge var på den DAC der sider i din NAD. C-356-BEE er en ok forstærker hvis du spørger mig, men den er helt klart bedst i bassen og til impulserne i musikken, men er ikke den mest åbne i mellem tone og diskant. Jeg synes dog at den er god til prisen. Min bror kører med en C-356-BEE sammen med en DAC Magic, og jeg synes ikke at anlægget ikke spiller klart nok i mellem tonen eller diskanten. Som The Power skriver, så kunne det være en god ide og prøve en DAC Magic Plus, da den gør det fremragende. Jeg har selv sådan en, og i forhold til den ældre DAC Magic er den markant mere åben og afslappet i lyden, samtidig med at den gør underværker i bassen, der både lyder mere klar og dybere. Og så har de begge tre filter karakteristikker, der gør at man bedre kan tilpasse den efter sit anlæg eller den musik man hører.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

E30NA skrev:

Hvis du vil prøve nogle andre kabler, så er VDH the CS-122 Hybrid et rigtig godt kabel. De har en blød lyd med godt hul igennem. Eller the CS-122 Hybrid i biwire versionen der heder Teabreak. Dem bruger jeg selv.

Det første sted jeg ville kigge var på den DAC der sider i din NAD. C-356-BEE er en ok forstærker hvis du spørger mig, men den er helt klart bedst i bassen og til impulserne i musikken, men er ikke den mest åbne i mellem tone og diskant. Jeg synes dog at den er god til prisen. Min bror kører med en C-356-BEE sammen med en DAC Magic, og jeg synes ikke at anlægget ikke spiller klart nok i mellem tonen eller diskanten. Som The Power skriver, så kunne det være en god ide og prøve en DAC Magic Plus, da den gør det fremragende. Jeg har selv sådan en, og i forhold til den ældre DAC Magic er den markant mere åben og afslappet i lyden, samtidig med at den gør underværker i bassen, der både lyder mere klar og dybere. Og så har de begge tre filter karakteristikker, der gør at man bedre kan tilpasse den efter sit anlæg eller den musik man hører.

Jeg vil helt sikkert kigge på de 2 typer højtalerkabel du har forslået. Har du prøvet på din brors forstærker at, bytte rundt på din DAC converter med hans den ældre model og oplevet en bedre
lyd som du selv skriver?

Jeg går ud fra det er den fra Cambridge hentyder til. Som der også er testet af forummet her.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2742&zoneid=1

Det er helt klart noget jeg vil prøve i næste måned, når der igen er rullet SU ind på kontoen ;)

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 September 2012 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Dit link virker ikke, men det er den her http://www.avguide.com/review/cambridge-audio-dacmagic-plus- usb-dacpreampheadphone-amp-playback-55

Ja, jeg har sammenlignet DAC Magic Plusén med min gamle DAC Magic på mit anlæg, og på min brors, og det er den samme historie. Der er nogen der mener at Pluseén har en smule lys lyd, men det kan kureres med de forskellige filtre hvis den lyder lys på ens anlæg. Der er tre filtre, liniarhase, minimum phase og steep phase, og de har alle tre lidt forskellig lyd. Minimum er lysest i lyden, men også bedst i bassen og mest dynamisk. Liniar er lidt mørkere i lyden, og ved steep phase er diskanten dæmpet 2db ved 20Khz.

Jeg tror at du skal vente med bedre kabler indtil du har prøvet en anden DAC, så du ligesom ved hvad retning du bevæger dig i.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

kjaeger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 September 2012 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Købte selv Dynaudio 3/7 hos KT Radio, prøv at give dem et lyt:-))
Til top Vis kjaeger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaeger

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Citér:

Jeg køre nordpå en af dagene for at lytte til nogle Dali Evidence 470 med min forstærker. Håber dette giver et godt
resultat. Har brugt rigtigt meget tid i dag på, at læse om Evidence 470, og kan kun finde
gode ting om denne.

Evidence kontra Zenzor 7, så er målene 99% identiske mht. ydre mål af højtaleren. Er Zensor 7 blot
en ny udgave af en udgået Evidence 470?

Zensor 7 -        97.8 x 20.5 x 31.2 cm HxBxD)

Evidence 470 - 97.0 x 21.5 x 31.4 cm (HxBxD)

Har du været oppe at høre Evidence?
En højttaler er altså temmelig meget mere end de ydre mål. Zensor er absolut ikke en ny udgave af Evidence
højttalere.
Zensor serien er budgethøjttalere, der skal være billige i udsalg. Det er Dalis billigste serie, med alle de kompromisser
det indebærer.

Evidence var en noget dyrere, og meget bedre serie. Jeg mener at den lille 2-vejs stander kostede 3500 stykket, og
870'eren 7000/stk.
470'eren er en rigtig god højttaler, der efterfulgte den gamle 450 fra 'Red' serien, der i øvrigt også er rigtig godt. Jeg
synes du skulle tage at lytte til dem. Du kan også prøve at lytte til noget ældre Avance, feks Dana, Magnum eller
Signature serierne.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 September 2012 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Citér:

Jeg køre nordpå en af dagene for at lytte til nogle Dali Evidence 470 med min forstærker. Håber dette giver et godt
resultat. Har brugt rigtigt meget tid i dag på, at læse om Evidence 470, og kan kun finde
gode ting om denne.

Evidence kontra Zenzor 7, så er målene 99% identiske mht. ydre mål af højtaleren. Er Zensor 7 blot
en ny udgave af en udgået Evidence 470?

Zensor 7 -        97.8 x 20.5 x 31.2 cm HxBxD)

Evidence 470 - 97.0 x 21.5 x 31.4 cm (HxBxD)

Har du været oppe at høre Evidence?
En højttaler er altså temmelig meget mere end de ydre mål. Zensor er absolut ikke en ny udgave af Evidence
højttalere.
Zensor serien er budgethøjttalere, der skal være billige i udsalg. Det er Dalis billigste serie, med alle de kompromisser
det indebærer.

Evidence var en noget dyrere, og meget bedre serie. Jeg mener at den lille 2-vejs stander kostede 3500 stykket, og
870'eren 7000/stk.
470'eren er en rigtig god højttaler, der efterfulgte den gamle 450 fra 'Red' serien, der i øvrigt også er rigtig godt. Jeg
synes du skulle tage at lytte til dem. Du kan også prøve at lytte til noget ældre Avance, feks Dana, Magnum eller
Signature serierne.

mvh

Præsten

Nej, var dog ikke og lytte til Evidence højtalerne. Jeg vil se om jeg ikke kan få det nødvendige lyd ud af mine Zensor 7.

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 September 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

DU får ikke bedre lyd end dit svageste led.

Ja det vil hjælpe at skifte kabler og sådan.

Men jeg mener stadig at det er dit NAD der er problemet i dit setup.

Da det har en papkasse lyd, meget tør og en smule indelukket.

Jeg ville personligt ha prøvet at sætte anden forstærker på i stedet for bare at gi dem mere effekt af samme skuffe..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes