Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Crystal Cable VS Kimber Select (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jr-audiotone
Branchemedlem
Branchemedlem

JR Audiotone

Bruger siden: 19 November 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 26 December 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her på forumet, der har nogen erfaringer m de nævnte kabler, som kan beskrive lyden og ikke mindst forskellen i lydgengivelsen, de to kabler mellem ?

Crystal Connect Standart = Kimber Select 1130 ell. 1136, begge i balanseret 1 meter udgaver.

Håber nogen her kan hjælpe og alle inspil vil modtages m interesse.

Mvh. Johnny Rasmussen

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har Kimber select mellem cd og forforstærker. Har prøvet rigtigt mange kabler, også rigtigt dyre ( op til ca 40000kr. for en meter). Dette er så absolut det bedste jeg har købt. Det er neutralt og super detaljeret. Men kablet pynter ikke på noget, så det er ikke et kabel du skal bruge hvis du vil stramme bassen op eller have mere eller mindre detaljer i diskanten. Og mellemtonen er bare så lækker. Det er det første High End kabel som har fået mig til at glemme alt om kabel og bare nyde musikken. Ellers har jeg altid følt at kabler havde en eller anden for for egenlyd, og brugt dem til at justere/tune mit anlæg.

Har ikke prøvet det andet kabel du skriver om, så dette vil jeg undlade at kommentere på.

Skal jeg lave en sammenligning så må det blive med taralabs the Zero. Det er også et forrygende kabel men med en tendens til en lille smule varme i lyden( ikke så neutralt).  Ok kost prisen er vist 3-4 gange så dyrt. Det er så lidt vi snakker om her. Dette Tara Labs kabel er stadigvæk super, mit andet valg, skulle jeg vælge. Hifi klubben har bare ødelagt mærket lidt, forstået på den måde at det desværre ikke længere forbindes med high end som det jo også er.

Lille broren i Kimber Select serien er Paul Seydon's "Absolute Sound" absolut favorit kabel ( det som er lavet af kobber).

Så dyre kabler som vi snakker om her har det med at tabe i værdi hurtigere en en ny bil, og det er ellers hurtigt efter min mening. Jeg køber mine kabler brugt på ebay og audiomarkt.de. Der kan du finde Kimber select til ca. 7000 kr. Grunden til at jeg søger udenlands er at markedet er betydeligt større for de dyre kabler og det giver naturligvis flere valgmuligheder.

Kablet er superblødt og smidigt at arbejde med. Prisen fra ny er måske høj for mange, men sammenligner man med de andre kabler på markedet er det faktisk næsten billigt. 

Venlig hilsen

Thomas

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

jr-audiotone
Branchemedlem
Branchemedlem

JR Audiotone

Bruger siden: 19 November 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 December 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

OK . tak for svar, jeg har 2 sæt crystal kabler RCA, og 1sæt 1130 XlR,

1130 er nu koblet mellem Gryphon Calisto og Ayre CD7e

For prøve et koble Audia flight CDTWO, pre ,100MKII op i weekenden. m ed en kombination a Crystal og 1130 , for derefter at vurdere om det skal være Kimber ell Crystal i balanseret ud gave der skal sattes på, men der er usikkerheds faktoren ved kontrol lytninge på grund a kredsløbs forskellene (singel/balanseret) men vi får se.

Mvh. Johnny

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes