Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: WBT Next Gen. kontaktproblemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er efterhånden anskaffet mig nogle af de nye typer fra WBT.

Det der driller mig noget er chassis typerne...mest sølvudgaven jeg har til mit DIY forforstærker og de er også monteret på min Sony SCD777ES maskine.De var bedre end de oprindelige monterede rent lydmæssig.

Der sker nogle gange følgende at centerpinden bliver trykket ind når jeg skifter kabel, der sker så det at en kanal mangler og begynder at brumme.Nu bruger jeg bla. Eichman Silver bullet stik måske er der noget med tolerancer som er lidt problematiske her.

Jeg skal nærmest bruge en skruetrækker eller en tang for at holde imod centerpinden på de ene stik i forforstærkeren.Når jeg kigger efter ser det ud til af forankringen er lavet temmeligt spinkelt i huset, måske tåler centerpinden ikke ret meget varme før det går galt rent mekanisk.

Har prøvet at emaile til WBT i Tyskland, har ikke hørt noget fra dem.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Tjaaa... det kan da være at fjedervirkningen er nedsat pga. det høje kobber indhold i kontaktmaterialet.

Men kan det ikke også være fordi stel pinden ikke liner op med skærmen på bøsningen...? Kunne forestille mig det var et problem netop i den kombination, da ingen af dem har fuld kontakt overflade.
Det er måske også mere logisk at det er det, der er skyld i din brum, når den mister stel potentialet, og fasen bare kan fise hen hvor den har lyst. 

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Den har jo kun den lille pind som stel, og den SKAL jo ramme præcis der hvor nextgen'en har kontaktflade.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Tjaaa... det kan da være at fjedervirkningen er nedsat pga. det høje kobber indhold i kontaktmaterialet.

Nu snakker vi sølv og ja der er nok ikke meget fjerdervirkning der vil jeg tro.En af centerlerene  i et tilfælde havde også en for lille diameter og så kan det ikke gå i hinanden.

Men kan det ikke også være fordi stel pinden ikke liner op med skærmen på bøsningen...? Kunne forestille mig det var et problem netop i den kombination, da ingen af dem har fuld kontakt overflade.
Det er måske også mere logisk at det er det, der er skyld i din brum, når den mister stel potentialet, og fasen bare kan fise hen hvor den har lyst.

Har også tænkt på at hvis nu yderdiameteren er til den øvre grænse at den så kan tvinge den tynde stelpind på Eichman stikket ud så den ikke får forbindelse.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at det er problem med at den lille stel-pin ikke rammer.

Jeg har samme "udfordring". Der er ikke andet at gøre end at prøv sig frem, til man får stelforbindelse.

Man kan evt. se efter hvor den lille stel-pin er og matche den mod det sted på WBT-stikkenes metaloverflade når længst ind mod monteringsdelen af stikket.

De to stik kan sagtens "leve sammen", man skal blot være opmærksom på dette lille problem. WBT's egne Nextgen hanstik har så stor stelflade at der ikke er noget problem - hvilket der helst heller ikke skulle være.

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

HAr samme problem eller opgave med Origin Live tonearme, der leveres med Bullits og de RIAA der har Nextgen. MEN det er jo at dreje Bullit stikket indtil der er kontakt med stel. Nextgen stik er lettere, da der ikke er samme problem eller som Slotman skriver, har større kontaktflade, men vel også dyrere. Nogle mener at Nextgen lyder bedre end Bullit???
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Ja WBT's stik er ubetinget dyrere. Deres kobberversion koster mere end SilverBullits. Og WBTs sølv-hanstik koster næsten latterligt meget.

Men det er også de bedste stik man kan få. Der er ikke særlig stor forskel på Eichmanns Bullits og WBTs stik rent lydmæssigt.

Bullet-stikkene virker lidt mere forkuserede, men tilgengæld virker WBT lidt mere ægte grundklangen. Men det er småting, og den almindelig kobberversion af Bullit giver ekstrem god pris kontra kvalitet - selvom det dog er sølvversionen der ubetinget lyder bedst.

Begge stik typer er efter min mening de bedste der findes på markedet pt. og slår uden problemer de gamle WBT typer med flere længder.

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes