Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Periodisk "tern" i digital-billede Yousee (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

TVet er et Pioneer 508XD. Yousee samsung digital box (den uden harddisk). På vægstikdåsen sidder først en simpel fordeler som splitter i 2. Herfra har jeg et 150-200 kr antennekabel købt via Av-connection.

Så en film i dag på TV2 Film HD - her oplevede jeg nok mindst 10 gange "tern/gnidret" billede. Varer som regel kun lige et splitsekund. Synes det er sjældent på fx TV2 eller DR1. Men da det er noget periodisk er det ikke så nemt at pille splitteren af og få en afklaring.

Jeg har dog på fornemmelsen at det nok er splitteren. Hvilken en skal jeg skifte splitteren ud med? Gerne med forklaring  Vil også blive glad for et link til dimsen.

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bare komprimeringsfejl i kildematerialet? Tv kanalernes materiale smadres jo tit af komprimering - Eurosport er det værste eksempel.

Slemt tilfælde:

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er ikke hele billedet det går ud over. Og ej heller meget firkantet opdelt, som man ofte oplever det hvis det er grundet komprimering.

Billedet bliver faktisk nærmere smadret i de områder på billedet det sker. Det er forskelligt hvor i billedet det sker, og de andre områder at billedet kan være 100% ok mens det sker.

Kan det passe man kalder det artifacts? eller det er måske det samme som komprimeringsfejl.

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Ja det hedder artifacts og de kan sagtens opstå under komprimeringen. Jeg tror altså ikke dit udstyr fejler noget (den sætning kalder på en smiley )

Igen et slemt tilfælde:

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Men kan det ikke tænkes at den simple splitter kan forværre det eller være den direkte årsag til problemet?

Eller hælder du mere til at det kommer fra udbyderen af?

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at det er udbyderen der er problemet. Især hvis du siger at det sjældent sker på DR og TV2.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Det du beskriver er en midlertidig fejl på boksen, det skyldes et mindre signaludfald el. lign. Det kan dog også være at boksen bare er ustabil (og det er den med 100% sikkerhed hvis den hedder samsung). MPEG artifacts som de andre beskriver er dog også ret tydelige (også på TV2, prøv at se noget med en masse konfetti (f.eks. afslutningen på den store klassefest), så kommer der tydelige firkanter i hele billedet), men det er ikke dét du beskriver.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det må være din splitter, har du prøvet uden?
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:

TVet er et Pioneer 508XD. Yousee samsung digital box (den uden harddisk). På vægstikdåsen sidder først en simpel fordeler som splitter i 2. Herfra har jeg et 150-200 kr antennekabel købt via Av-connection.

Så en film i dag på TV2 Film HD - her oplevede jeg nok mindst 10 gange "tern/gnidret" billede. Varer som regel kun lige et splitsekund. Synes det er sjældent på fx TV2 eller DR1. Men da det er noget periodisk er det ikke så nemt at pille splitteren af og få en afklaring.

Jeg har dog på fornemmelsen at det nok er splitteren. Hvilken en skal jeg skifte splitteren ud med? Gerne med forklaring  Vil også blive glad for et link til dimsen.

Det du ser er ikke de sædvanlige komprimeringsartefakter, men en begrændsning i båndbregden til processeren. Det sker også på min samsung-yousee boks og de har tilbudt at bytte den da det var en af de første jeg købte, som havde denne fejl. Det sker nærmest udelukkende på på HD-signaler da de kræver langt større båndbregde til processeren.

Du kan sikkert som mig bare indlevere boksen så bliver den fixet, du skal så bare undvære den i perioden, ingen erstatsningslåner hos yousee. Det er jo skal man huske stadigvæk en TDC-servicevirksomhed LOL.....

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Det kan dog også være at boksen bare er ustabil (og det er den med 100% sikkerhed hvis den hedder samsung).

Vise ord! Læs her om andre brugeres erfaringer med Samsungs bokse: http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=50

Du er ikke alene...

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Larsen69 skrev:
brasch skrev:

Det kan dog også være at boksen bare er ustabil (og det er den med 100% sikkerhed hvis den hedder samsung).

Vise ord! Læs her om andre brugeres erfaringer med Samsungs bokse: http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=50

Du er ikke alene...

jeg har allerede brokket mig rigeligt over yousee skrammelkasserne på det forum. Tror ikke jeg har noget nyt at tilføje, det skulle da lige være at der ikke er nogen åbne porte, så jeg kan lave 2-vejs komm. med min fjernbetjening, så jeg går og overvejer om en dreambox måske er vejen frem i stedet

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:

Det hedder pixelere når ternene kommer iflg Yousee.

Havde samme problem med den nye HD-box, og der var flere kanaler, der ikke kunne gengives så jeg gik tilbage til den gamle. Jeg købte endda et meget dyr kabel og fjernede spitteren som Yousee beskyldte. Desuden var TDC herude og justere og teste uden held.

Du kan udskifte antennekablet til noget rigtigt dyrt men risikerer at spilde pengene. fjern også evt antenneforstærker.

Du må leve med det, opdatere softwaren når den tilbyder det og vente på næste digitale box.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes