Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker til Vincent SA-T1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hey Forum,

Søger en effektforstærker til min Vincent SA-T1 forforstærker.

... og inden i alle siger ... ja men den passer jo fint til Vincent T-100 effekt ... så nej, jeg vil gerne prøve noget andet (og lidt
billigere) og ikke nødvendigvis med rør.

Prisniveau mellem 3000-5000 kr. brugt.

Effekten skal trække et par modificerede JBL L100 (opgraderet med Troels Gravesen delfilter samt med bedre mellemtone).
Effekten må godt have lidt kræfter til at kontrollere 12-tommer bassen på JBL'erne men behøver ikke at være vildt kraftig da
JBL'erne er ok at trække.

Hvad tænker i?

/Dranov
Til top Vis Dranov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dranov

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvad med en Rotel Rb 991. Burde sagtens kunne fås til de penge brugt. Kunne forestille mig at det ville gå godt med dine Jbl som godt kan lide lidt effekt så du kan få godt fat i bassen. Har selv haft en L 100, fed højtaler. Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej Søren,

Rotel Rb 991 kunne faktisk være et godt bud.

Har også set lidt på Rotel Rb 1070. Har dog læst at de kan være noget lyse eller "forward" i lyden. Men det kan jo være at det
vil gå godt til rørene i Vincenten. Jeg må ud og lytte.

/Dranov

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej Dranov, jeg har sådan en SA-T1 pre...med en harman/kardon amp 1.5 signature, det er nemt at leve med  der står købere klar hvis den skulle komme til salg, så den er rimeligt eftertragtet 

Skulle du have lyst til et lyt, kan vi godt finde ud af noget hos dig eller mig, men den er ikke til salg
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej Stiv,

Checkede lige den signature på nettet. Får fantastiske gode reviews.

Er Harman/Kardon's effektforstærkere generelt varme i lyden eller er det primært signaturen.

PS. Har du eksperimenteret med at skifte rør din Vincent SA-T1?

/Dranov

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Har også sværmet en del over Densens effektforstærkere. Kan se at der er en Densen 300xs i brugtsektionen.

Tænkte at Densens præcise og dynamiske lyd vil balancere godt med Vincentens varmere rør-lyd?

/D

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hallo Dranov, den h/k 1.5 er neutral og med god fast usa-bund, og den forholder sig hånd-lunken, da der er masse af ventilation huller i kabinettet og plads der hvor den står hos mig

Yes, jeg har eksperimenteret med rør i SA-T1'. og gør det fortsat, hvilket kan kun anbefales, da de originale "made in china" rør er for kedelige (efter min mening).

Du kan se lidt mere på dette link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80046&P N=4&TPN=2

God weekend

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hey igen,

Ser lidt på et par Vincent sp-997 monoblokke. Nogen der har erfaringer med disse?

/Dranov

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Dranov skrev:
Hey Forum,

Søger en effektforstærker til min Vincent SA-T1 forforstærker.

...Prisniveau mellem 3000-5000 kr. brugt.

/Dranov

Er et par Vincent sp-997 monoblokke, inde for budgettet!... så vil jeg også have et sæt

henrik j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Var det noget med et sæt LC AUDIO PREDATOR og så bi-ampe?

Har selv brugt dem på et sæt JBL TI 10 K.

det spillede glimrende sammen.

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hey henrik j, forslag er altid velkomne men der er vel en grund til at de istap-amp hurtigt sælges igen og igen osv...har specialt hørt, at de kommer til kort, når det er panelhøjttalere som skal trækkes.

Men det er der jo ikke tale om her, der er jo JBL L100' så hvorfor ikke... kunne være en mulighed, specielt med tanke på den pre som anvendes her 

God weekend   

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

øhh LC Audio ... har været noget lunken overfor "D" forstærkere pga. for klinisk lyd. Har dog ikke lige hørt LC Audio.

Der er et par LC AUDIO ZAPPULSE V300 til salg på KSB lige nu. De er dog bygget med 4 forstærkere i hver kasse og mine L100
kan ikke biampes så måske overkill.

/Dranov

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hej Dranov

Densen plejer at høre til den friske og livlige side. En anelse loudness'et. Det tror jeg vil passe fint  til din pre.

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hey allanowich,

Yep har set på en par Densen modeller. Var lige ved at købe en 300XS men den var solgt inden jeg besliuttede mig. Næste
gang er jeg nok mere afklaret (og hurtigere på aftrækkeren :-).

/Dranov

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

nogen forslag til hvilken Densen effekt der vil passe? Hvor højt skal man op for at det er OK?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med en effektforstærker fra emotiva ?

http://emotiva.com/umc1.shtm
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en XTZ AP 100 ja der er nok en del som ikke kender dette mærke, men det er et Svensk fortagende som står bag, AP 100 er en meget stor ”rigtig” power amp altså med en massiv strømforsyning, sådan som altid har bygget seriøse power amp. Kvaliteten i denne er utrolig i særdeleshed når man ser på prisen, man fatte ikke den kan købes for pt. kun 4600,- kr. (!!) den kan købes ved Dans Hifh Center se link her http://www.danstv.dk/shop/xtz-ap100-effektforstaerker-3794p. html

En tilsvarende power amp ville for få siden havde kostet mindst 10.000,- kr. eller mere… en af mine gode venner har for et lille ½ år siden købt en sådan, og den spille virkelig overraskende godt, og så igen til den ”røver pris” du har naturligvis 2 ugers fuld retur rat hvis du køber et eksemplar hjem ved Dans Hi-fi Center.

Fra NAD findes der de fine C 275 BBE til 5000,- kr. ved Hi-fi Klubben den var også en mulighed, har fået positive test i bl.a. div. Tyske fagblade.

En træde mulighed kunne være MAA 406 fra Advance Acoustic denne er ganske vis en hel del dyrere end de to først nævnte men, det er dog  ”kun” 2000,- kr. mere end NAD C 275 BBE, MAA 406 er en meget kompetent power amp, har selv haft 2 styk (!!) kørende i Bi-Amp på et sæt Emilie S3 (disse ellers fremragende Danske high højttaler systemer, havde jeg desværre en masse vrøvl med, idet de var flydt med konstruktions fejl) se link til MAA 406. http://www.sunaudio.dk/index.php?option=com_content&view =article&id=171&Itemid=135

Til sidst er der den ganske vist efterhånden gamle men dog forsat udmærkede SP 331 fra Vincent den er dog den dyreste af de her nævnte power amp pt. 7500,- kr. man kan sige det nok specielt i dag, er lidt i overkanten, men uanset, det er forsat en vellydende power amp, også denne har Dans Hi-fi Center ”på programmet” se link. http://www.danstv.dk/shop/vincent-forstaerker-sp-331-3080p.h tml

Som sagt det bedste du kan gøre er at få en af dem hjem, og så i ”ro og fred” høre den på dit eget hi-fi anlæg.

Mvh.

Lytterne

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej Lytteren,

Tak for 4 gode forslag.

Har læst en del omkring Vincenten (gode reviews) men læste i en af testene at den brugte ca. 300 watt i tomgang hvilket jo
er en del. Det er måske de 10 klasse A watt som gør det (som jeg har forstået det så kører klasse A jo permanent på fuld
kraft så der er hurtigere respons).

Skulle måske låne en NAD C 275 BBE med hjem en dag.

/Dranov

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jo jeg mener endda den spiller i "klasse A" helt op til 15 Watt alså Vincent SA 331 men hvad så, når man vil havde den luksus som det jo ret be set er at havde et godt hifi anlæg ja så er det vel noget man må tage med, min gode nabo,  har f.eks. den samme pre amp som du fra Vincent, men også de 2 fremravende mono power amp model SP-T100 og de bruger en hel del men. men

Nej skal man virkelig finde et problem ved Vinvent SA 331 så er det prisen, den er som sagt noget høj, særlig når det tænkes på hvad en AP 100 fra XTZ kan... men SA 331 er interasant i særlig Bi-Amp sammenhæng, har man f.eks. en noget bedaget NAD 208 som havde en fantastisk "bund" så kunne man køre med denne i bassen en Vincent SA 331 til mellemtone og disskant (!!)

Det er naturligvis kun en mulighed ud af flere, det kræver jo også et ret kompetent højttaler system før en og anden køre sådan.

For mit eget vedkommende, har jeg i nu to år kørt med 2 sæt MAA705 fra Advance Acoustic det er nogle store mono power amp,  som i et år nu, har kørt Bi-Amp på et sæt Pardigm Signatur S8 min pre amp er en Vincent SA 93+ etc.

Men hvor om aldting er, så skulle du prøve at høre denne AP 100 fra XTZ.

Mvh.
Lytteren.

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

XTZ AP100 kan fint brokobles i klasse A og A/B og driver fint højttalere under 2 Ohm. 2 stk. af disse i brokobling spiller røven ud af det meste på markedet til >40K. Jeg har testet 4 stk. AP100 her i hytten. Desværre har der være problemer med 2 af dem. Ikke pga. højttaler-tilslutning eller andet. De kom frisk ud af kassen og blev tilsluttet 230V. Den ene ville ikke skifte til klasse A mode, og den anden klikkede umotiveret i et relæ efter 3 døgn. Men de 2 der virker, og kører Brokoblet i klasse A og A/B spiller guddommeligt, og leverer alle de Watt som tænkes kan. Setuppet leverer i omegnen af 2*100W/4Ohm klasse A, og anslået 2*400W/4Ohm klasse A/B.

Min pointe er, at XTZ har fat i noget ret heftigt til næsten ingen penge. Omvendt skal man lige sikre sig, at det rent faktisk virker inden man kører hjem med indkøbet  . Ved nethandel koster returforsendelse af 26 kg også kassen.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum