| Forfatter |
|
343 m/s Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg søger lidt råd om valg af forstærker til mine nyindkøbte højtalere. Højtalerne er et par Dynaufio BM15.
Jeg kunne godt tænke mig at spænde dem for en brugt Holfi-forstærker. Valget står så mellem en Integra 8 eller et sæt med
pre 8 + power 8.
Her er lidt info på højtalerne:
Følsomhed: 88 db
Nominal impedans: 4 ohm
Watt: 250 W
og et link http://www.dynaudioacoustics.com/Default.asp?Id=394&AjrNws=3 75&AjrNwsPg=1
Da jeg kunne forestille mig at de er en smule svære at drive, så er mit spørgsmål om det ville være at foretrække at gå
efter pre + power (2x160 W i 4 ohm) eller om de kan drives med en Integra 8 (2x110 W i 4 ohm)
Jeg har ikke planer om at spille vanvittigt højt, men vil gerne have headroom....
PS: dette er første post, så sig endelig til hvis der mangler oplysninger!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 343 m/s
Dynaudio plejer ikke at være så tunge at trække og man gør meget ud af at udglatte impedansen, så de på den måde ikke er særligt besværlige. Det at du ikke ønsker at spille specielt højt, gør dit valg mellem de to Holfi'er nemt. Men du bør vælge en spillestil i en forstærker, der kan gøre lyden levende. Det tror jeg ikke Holfi gør, men det må komme an på en prøve. F.eks kinesiske Cayin er nok mere livlig en Holfi. Dynaudio er ofte slank og tør i klangen, så du skal passe på det ikke bliver en tam affære, at lytte til musik. Maranz, Rotel og XTC kan være gode valg også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
343 m/s Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret
Jeg er bange for at valget allerede er faldet på Holfi, da jeg også har en Xara cd-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
343 m/s skrev:
Tak for svaret
Jeg er bange for at valget allerede er faldet på Holfi, da jeg også har en Xara cd-afspiller. |
|
|
Det er fint nok. Så længe du selv er tilfreds med dit valg, er det sådan det skal være. Der skal såmænd nok komme god lyd ud af dit valg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 06 Marts 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
343 m/s skrev:
Da jeg kunne forestille mig at de er en smule svære at drive, så er mit spørgsmål om det ville være at foretrække at gå
efter pre + power (2x160 W i 4 ohm) eller om de kan drives med en Integra 8 (2x110 W i 4 ohm)
Jeg har ikke planer om at spille vanvittigt højt, men vil gerne have headroom....
|
|
|
Så vidt jeg er orienteret, spytter Integra 8'eren 130 watt ud per kanal i 4Ohm. Jeg benytter selv en Integra 8 til at drive et sæt B&W CDM 7-SE gulvhøjttalere. De (B&W'erne) er ikke synderligt svære at drive, så min Integra 8 spiller med enormt overskud. Der er overraskende meget power i den lille forstærker. Jeg kender ikke noget til Dynaudio, så jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvorledes Integra'en vil gøre sig i det selskab. Jeg er i hvert fald glad for min forstærker og jeg savner ikke kræfter. Da jeg i sin tid købte Holfi'en, erstattede den min daværende Denon PMA 925R, som også var opgivet til 2x130W/ch i 4ohm. Der var en verden til forskel. Højttalerne var dengang et sæt Dali 850, der virkelig kræver effekt for at spille op til deres bedste. Holfi'en formåede at drive dem rimeligt selv ved lave lydniveauer. Med Denon'en havde lyden altid været meget flad og kedelig ved lave lydniveauer.
|
| Til top |
|
| |
343 m/s Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Enthusiast! Tak for svaret.
Nu har jeg købt en megarus 928 (integraens lillebror) og det virker som om den trækker fint:) Nu oplever jeg desværre at den
skratter og sætter ud, specielt i den venstre kanal. Dette forekommer både når jeg rører volumeknappen og når jeg ikke gør.
Det virker som om problemet kun er tilstede når forstærkeren ikke har spillet særlig lang tid
Jeg har forsøgt at rense potmetret med Kontakt 60 og Kontakt WL, men den driller stadigvæk. Nogen, der har nogle gode
idéer?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
343 m/s skrev:
Nu har jeg købt en megarus 928 (integraens lillebror) og det virker som om den trækker fint:) Nu oplever jeg desværre at den
skratter og sætter ud, specielt i den venstre kanal. Dette forekommer både når jeg rører volumeknappen og når jeg ikke gør.
Det virker som om problemet kun er tilstede når forstærkeren ikke har spillet særlig lang tid
Jeg har forsøgt at rense potmetret med Kontakt 60 og Kontakt WL, men den driller stadigvæk. Nogen, der har nogle gode
idéer?
mvh. |
|
|
Nu siger du at det ikke forekommer når den har spillet noget noget tid. Slukker du den fuldstændig, så vi taler koldstart hver gang? Min Integra 8 står tændt 24/7. Ifølge Holfi spiller de bedst efter 8 timer. Og at man kun slukker hvis man skal væk længere tid.
|
| Til top |
|
| |
343 m/s Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den slukket, ja, så på en måde har det været en koldstart. Men hvis den skal være tændt 24/7, er det så med
frontknappen slået til hele tiden, eller er det nok bare at have den på standby?
|
| Til top |
|
| |
343 m/s Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har den stået tændt på standby og alt spiller fint!
Tak for hjælpen
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Nu siger du at det ikke forekommer når den har spillet noget noget tid.
Slukker du den fuldstændig, så vi taler koldstart hver gang? Min Integra 8 står tændt 24/7. Ifølge Holfi spiller de bedst efter 8 timer. Og at man kun slukker hvis man skal væk længere tid.
|
|
|
Ligegyldigt hvor kort tid forstærkeren har stået tændt, skal Holfi forstærkere aldrig skratte. Der er tale om en defekt et sted. Hvis den ulykkelige ejer har kunnet udelukke pot-metret, kunne der måske være tale om et par semi-defekte elektrolytter, der lukker DC igennem systemet indtil de bliver ordentlig opladt. Det har jeg tidligere oplevet på en forforstærker. Her ville relæet ikke slå til ved opstart indtil efter ca. en halv time. Nogle gange slog det til før, men stod og klaprede, hvilket sendte en forfærdelig støj (brummen og sitren) ud i højttalerne. Efter jeg skiftede et par defekte lytter umiddelbart efter ensretteren på forsyningen, fungerede forstærkeren perfekt. Det var tydeligt, at de var defekte, da elektrolytopløsningen var løbet ud på printet under dåserne. Alternativt kan man prøve at skifte selve udgangsrelæet, de kan også blive lidt trætte. Men det kan godt koste knaster at få lavet via hifi-klubben (der sender Holfi grejet videre til High End Musikservice i København).
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
343 m/s skrev:
idéer?
mvh. |
|
|
Hvis den periodevis sætter ud i en eller begge kanaler, kunne det meget vel lyde som et defekt udgangsrelæ. Men kig lige printet efter for juice under elektrolyt kapacitorerne. Jeg blev selv snydt at min forforstærker, hvor jeg fejlagtigt troede, at relæet var defekt. Det var elektrolytter i forsyningen. Relæet fungerede helt som det skulle - og beskyttede resten af mit system mod DC.
|
| Til top |
|
| |
lille splint Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 18 Marts 2011 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Holstein (HOL for HOLfi) bor i Helsingør og udfører stadig service på sine produkter. Han laver dem meget billigt og kan også opgradere i et vist omfang. Ring til ham, så er du sikker på at forstærkeren bliver lavet som den skal.
Jeg fik min tidligere Integra 8 AE laver hos ham sidste sommer, den skrattede også og fik ny volumenkontrol. Rigtig god service.
hans tlf.nr. er23984242 __________________ Mvh
Kristoffer
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille splint skrev:
Peter Holstein (HOL for HOLfi) bor i Helsingør og udfører stadig service på sine produkter. Han laver dem meget billigt og kan også opgradere i et vist omfang. Ring til ham, så er du sikker på at forstærkeren bliver lavet som den skal.
Jeg fik min tidligere Integra 8 AE laver hos ham sidste sommer, den skrattede også og fik ny volumenkontrol. Rigtig god service.
hans tlf.nr. er23984242 |
|
|
Jeg har selv også benyttet Holstein til at skaffe reservedele for knap 2 år siden, netop for at være sikker på, at jeg fik fat i det rigtige. Men jeg må indrømme, at jeg var knapt så tilfreds med servicen. Måtte afbestille nogle af delene, da jeg stadig ikke havde hørt eller modtaget noget efter 2-3 måneder. Men ingen tvivl om, at Peter stadig husker hvert enkelt produkt. Han yder en fantastisk support på selv detaljerede spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Enthusiast Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den røg lige ind to gange. Så jeg slettede indlæg nummer to.
|
| Til top |
|
| |
343 m/s Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den åbnet op nu og det så ikke ud som om, der var noget væske nogen steder på printet. I samme omgang prøvede jeg indgangsvælgeren og jeg tror måske den var skyld i at signalet ikke altid slap helt igennem. Ved at være påpasselig med at sørge for den står rigtigt i "klikket", har jeg ikke haft problemer siden  Tak til Lille Splint for Peter Holsteins nummer, jeg tror heldigvis at jeg slipper for at bruge det i denne omgang!
|
| Til top |
|
| |