| Forfatter |
|
Rosewind Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har fået øje på det lettere eksklusive danske mærke Gryphon, men er i den sære situation, at der ikke er en forhandler i DK, hvor man kan lytte til den.
Ved nogen, hvor man kan lytte til den i Jylland, gerne Århus-området?
Jeg har set et brugt eksemplar i Tyskland til rimelige penge, men har ikke lyst til at rejse derned uden at have hørt den først, så jeg ved om den kan konkurrere med mit Naim-sæt. De lyttetests, som jeg har læst lover ganske godt, og en engelsk ven har beskrevet den som "same grunt as Naim but with better resolution and sound stage."
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Hej.
Jeg har fået øje på det lettere eksklusive danske mærke Gryphon, men er i den sære situation, at der ikke er en forhandler i DK, hvor man kan lytte til den.
Ved nogen, hvor man kan lytte til den i Jylland, gerne Århus-området?
Jeg har set et brugt eksemplar i Tyskland til rimelige penge, men har ikke lyst til at rejse derned uden at have hørt den først, så jeg ved om den kan konkurrere med mit Naim-sæt. De lyttetests, som jeg har læst lover ganske godt, og en engelsk ven har beskrevet den som "same grunt as Naim but with better resolution and sound stage."
Venlig hilsen, Peter
|
|
|
Hej
Men hvis du ringer til gryphon for at høre dem af om du kan høre en , men du skal ikke købe, så kan det være du er heldig at du må låne en.
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen.
Tak for tippet. Jeg prøver at ringe.
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået svar på en forespørgsel. At lytte til en Gryphon Atilla er ikke muligt i Danmark, fordi der ingen forhandler er. Jamen, så får de jo heller ikke solgt nogen Gryphon her. Og jeg vil ikke tage til sydtyskland for at lytte, for så at finde ud af, at jeg ikke kan lide lyden.
Er der virkelig ingen Gryphon-ejere i Danmark?
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jo der er da en del, jeg har da solgt nogle af dem.
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jensen. Jeg afventer nogle svar fra dine tidligere kunder. Nå, men måske kommer jeg en dag forbi en forhandler i München eller Glasgow. Jeg vil i hvert fald ikke købe noget jeg ikke aner, hvordan lyder. Naim har jeg haft siden 1993, så det ved jeg nogenlunde, hvad jeg kan forvente mig af. Det var dog først i 2009-2010 fik jeg suppleret mit Olive Naim sæt med et ret godt sort sæt Nac 252 / Supercap / Nap 200. Snart får jeg så en sort Ayre QB-9 DAC, som skal fødes af en lille sort Voyage MDP musik-afspiller (linux-baseret 24/192). Så mangler jeg bare nogle gode højtalere, så er jeg ved at være der. Altså indtil jeg gerne vil opgradere til f.eks. Nap 300 og Nac 552 ... Det er skruen uden ende med den her hobby  Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |
Hoodlum Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er da en del Gryphonejere i DK. Desværre bor jeg ikke i Jylland og jeg kender ikke Atilla modellen.
Jeg har selv haft en Callisto 2200 som jeg var enormt glad for. Lyden var det bedste jeg havde hørt på det tidspunkt. Jeg spillede på et anlæg bestående af en Denon S10 Mark II og et par Audiovector 6 højttalere.
Callistoen blev senere udskiftet med en Diablo, som jeg har nu. Som cd-afspiller har jeg en Mikado Signature og jeg bruger et par Focus Audio Master 2 som højttalere. Det fungerer fint og lyden er sublim.
Jeg har en god ven som bruger en Antileon Signature som effektforstærker.
Mine erfaringer med Gryphon er kun positive. Uanset hvilket produkt jeg har hørt har det været topklasse.
Jeg tror ikke du går galt i byen med en Atilla. Jeg håber du får lejlighed til at høre den. Skriv gerne i denne tråd hvis du får hørt en model og hvis du køber en.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil altså vove den påstand at Gryphon absolut ikke lyder som Naim. Efter min overbevisning er Gryphon ret neutral og naturtro til kilden. Ingen tvivl om at du får bedre "grip" med Gryphon, og selve kvaliteten er også noget højere, men om du kan lide lyden er en helt anden sag. Jeg kan godt forstå du vil lytte inden et køb.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 01 April 2011 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en kammerat der bor i Herning som har den største (tror jeg nok) integrerede af Gryhpon deres - jeg kan da høre om han vil lave en lille demo for dig?
Send en PB med dit telefon nummer og jeg kan videregive det til ham.
Mvh
Kennet
|
| Til top |
|
| |
Rosewind Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
At komme til at lytte til en Diablo vil ikke være af vejen. Jeg ved godt at denne Djævelske forstærker aldrig kommer indenfor hos mig, da den er for stor til at min kone vil synes at det er spor sjovt, men den må vel lyde lidt som en Atilla (på steroider?).
Jeg sender en PM til dig Kennet, så må vi se om jeg kan finde helt til Herning ...
Venlig hilsen, Peter
|
| Til top |
|
| |