| Sendt: 02 April 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en masse LPer stående, som det kunne være sjovt at lytte til. Min gamle pladespiller er for længest gået i stykker -
så jeg skal bruge noget nyt ..
Det skal ikke være det helt vildt dyre udstyr, da det blot er for sjov og højst sandsynligt ikke bliver brugt særlig tit. Til
gengæld må det gerne være pænt, da det kommer til at stå i stuen. Jeg tænker derfor at købe en Pro-Ject Debut III
(http://www.project-audio.com/main.php?prod=debut).
Det eneste jeg har i forvejen er to passive højtalere - og eventuelt en subwoofer hvis det er nødvendigt (som jeg dog ikke
lige har kunne finde plads til i stuen, på nuværende tidpunkt).
Det jeg mangler, er alt det imellem pladespilleren og højtalerne. Jeg ved stort set intet om det (skal jeg bruge RIAA-
forstærker? Effektforstærker? ...?), så vil meget gerne have et bud på alle de dele jeg skal bruge.
Jeg har hverken CD-afspiller, radio, TV eller andet, der skal sluttes til højtalerne - og jeg fortrækker hvis det kan blive så
småt og simpelt som muligt (uden alt for mange knapper og ting der skal indstilles).
Hvis det kan lade sig gøre, vil det være smart om der let kan tilsluttes en bærbar computer (mini-jack), men det er ikke et
krav..
Hvad skal jeg købe?
På forhånd mange tak for hjælpen!
/Nicklas
|