| Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den virker kun med tilsluttet jord som mange andre har fundet ud af. Til dem der så bruger kabler videre fra dåsen af med jord vil absolut få de bedste forbedringer, da anlægget samtidig bliver jordforbundet, dette vil give en mere sort baggrung uden støj mm.  MEN en del netstøjfiltre hvis de ikke er af en mild type, vil ødelægge dynamiken i musiken. Det er dog altid en fordel at få et gnistgab "lynbeskyttelse" foran sit setup, hvis man skulle få uvendtede gæster i sin installation med masse af spænding  Men det er da fantastisk hvis en stikdåse fra Aldi bare kan gøre tricket, da sådan nogle plejer at være temmelig kostbare i anskaffelse. Det kunne jo være sjovt at dem der har købt dem, samtidig lavede en test med en almindelig stikdåse med jord + apperatkabler med jord til anlægget og så en AB test med Aldi dåsen, for at se om det var jordtilslutningen der var det største tweak, eller filtret virkelig gjorde en forskel. Det har været diskuteret i lang tid hvad der var det bedste, uden at ødelægge dynamiken, og mange sværger til at netstøjsfiltre kun ødelægger dynamiken. Men vi er jo forskellige
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch:
Jeg har været i den på HvidovreVej, Roskildevej, og den sidste ligger "jaa", kan sgu ikke huske hvad den hedder!..Men det er vidst en sidegade til Nordre-Fasanvej (eller også er det Sønder)!..Can not remember!
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 15/11 - "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha hvor godt! Jeg sad og tænkte på om det l**t, som aldi ellers altid har, virkelig virkede. Da jeg var i den på Roskilde, med den grå nordtyske mand bag "roret" spurgte jeg til stikdåser!? Udsolgt! Og inden han fik talt af, spurgte en anden midaldrende mand -Stikdåser!!?? Hvem var det af jer!?  Nå lad os få nogen tests på bordet, er vildt spændt! Hvad med ham tossen i dba, der sælger små prints til 750,- uden stik, casing eller noget, der skulle være netfilter, har man nogen idé om hvad det er? Er det værd at kyle penge efter filtre i det hele taget? Hvis man har, sub, forstærker, cd, selector tralallala i samme skinne derud af, gir det sig selv, det var godt, hvis det havde en grubbe hver - men hvor meget har det egentligt at sige..? The dude
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
zirio skrev:
|
ER DER IKKE EN DER VIL HJÆLPE MIG?..
Jeg har været nede i 3 Aldi'er i dag, og de har alle udsolgt!..Så er der ikke en rar sjæl der alligevel skal ud og købe en, der gider ligge ud for mig?..Det ville jeg blive over ud glad for!..
mvh Zirio
|
|
|
hvilke har du været i? så slipper jeg for at gå i dem |
|
|
jeg købte 2stk og de havde ca 5stk tilbage i Rebæk st. centeret men det var i onsdags
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cybergringo skrev:
brasch skrev:
zirio skrev:
|
Jeg har været nede i 3 Aldi'er i dag, og de har alle udsolgt!..Så er der ikke en rar sjæl der alligevel skal ud og købe en, der gider ligge ud for mig?..Det ville jeg blive over ud glad for!..
mvh Zirio
|
|
|
hvilke har du været i? så slipper jeg for at gå i dem
|
|
|
jeg købte 2stk og de havde ca 5stk tilbage i Rebæk st. centeret men det var i onsdags
|
|
|
synes altid de plejer at have ting til overs på nordhavn, men nåede det ikke idag __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cybergringo skrev:
brasch skrev:
zirio skrev:
|
mvh Zirio
|
|
|
hvilke har du været i? så slipper jeg for at gå i dem
|
|
|
|
|
|
Vil du ikke være flink at gå ned i og købe 1 til mig?.Du Stikker self bare din konto, og jeg overflytter pengene hurtigst muligt!..
Jeg har i dag, været inde i 3 Aldi (udover de 3 jeg har været i), den her gang på Jagtvej, Frederiksundsvej, og en sidegade til Falkoner Alle - udsolgt!..Så vil du ikke være flink at købe sådan en, fordi det er jul? ...
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brasch
VIl du ikke se om de har 2 i overskud?..
For nu har jeg været i 2 Aldi'er til!..Den i rebæk søpark!..Og den ved Domhustorvet (roskildevej)!..
Der er ikke nogen tilbage
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
....Hallo!? Anybody?
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
... netfilteret virker også uden jord!! - jeg oplever at perspekttivet er mere præcist og at detaljerne er mere veldefineret. - så de 200 bobs er godt givet ud.
... jeg har ikke bemærket noget vedr. dynamikken - det skal der lige lyttes på også skal jeg også have fundet en jordforbindelse (tror nok jeg har en ude i garagen )
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Hej Brasch
VIl du ikke se om de har 2 i overskud?..
For nu har jeg været i 2 Aldi'er til!..Den i rebæk søpark!..Og den ved Domhustorvet (roskildevej)!..
Der er ikke nogen tilbage
|
|
|
nåede så igen ikke ned i aldi... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der flere direkte konklusioner på ALDI stikdåsen, helt specifikt ?
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deguello skrev:
|
hej
... netfilteret virker også uden jord!! - jeg oplever at perspekttivet er mere præcist og at detaljerne er mere veldefineret. - så de 200 bobs er godt givet ud.
... jeg har ikke bemærket noget vedr. dynamikken - det skal der lige lyttes på også skal jeg også have fundet en jordforbindelse (tror nok jeg har en ude i garagen )
... jeg har taget effektforstærkeren ud af netfilteret - det gav lidt mere anslag på lilletromme og klaver (ved lave niveauer) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
| Er der flere direkte konklusioner på ALDI stikdåsen, helt specifikt ? |
|
|
Ja, jeg kan fortælle at hvis du har noget der støjer vildt meget på lysnettet, at så virker den også på det. Jeg smed min PC + akvarie på den og det hjalp gevaldigt på grundstøjen. Altså skru op, og øret hen til enhederne og lyt efter. Prøvede også på selve grejet, men der var ikke noget at hente. Alt i anlæget er med jord i forvejen, hvilket gav et mærkbart løft i forhold til uden jord.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
KimG skrev:
| Er der flere direkte konklusioner på ALDI stikdåsen, helt specifikt ? |
|
|
Ja, jeg kan fortælle at hvis du har noget der støjer vildt meget på lysnettet, at så virker den også på det. Jeg smed min PC + akvarie på den og det hjalp gevaldigt på grundstøjen. Altså skru op, og øret hen til enhederne og lyt efter. Prøvede også på selve grejet, men der var ikke noget at hente. Alt i anlæget er med jord i forvejen, hvilket gav et mærkbart løft i forhold til uden jord.
|
|
|
hvem der bare havde jord __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
IanB Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette lyder interessant..
Hvordan kan en sådan skinne virke positiv på musikken?
Ved ikke så meget om det, så håber der er en rar person der kan forklarer hvorforDett en sådan stikdåse med netfilter vil få musikken til at lyde bedre. Hvad er det den filtrere fra?
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
IanB; hvis du kigger på Brinck-filteret på denne tråds side 1, så består det af 3 led:
1: (fra højre) en DC-fælde bestående af 4 dioder og 2 kondensatorer. Det led fjerner jævnspænding fra vekselspændingen. DC/jævnspænding kan få trafoerne til at brumme.
2: En VDR-modstand, som æder alt vekselspænding over 250 volt, men nok ikke et lynnedslag. (Men den æder de irriterende plop´s fra køle/fryseskabe)
3: Et støjfilter bestående af 2 spoler og 2 kondensatorer; det led fjerner overlejret brum fra nettet, harmoniske og uharmoniske "skygger" af de 50 hz.
Derved får man en "renene" spænding, som i praksis ligner den teoretiske rene sinus-bølge lidt bedre. Og det vil give bedre lyd, alt afhængig af anlægget. Nogle apparater er ligeglade med netstøjsfiltre; andre apparater bliver en smule kedeligere at høre på, rent attack-mæssigt.
Dette var kun en lægmands forklaring, så de af trådens andre læsere, som ved langt mere/alt om netstøjsfiltre; skæld mig ikke ud for min overfladiske behandling af emnet.
|
| Til top |
|
| |
IanB Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Jeg kan forstå at denne stikdåse virker som transientbeskyttelse, hvilket kan være en fordel. Står der noget om hvor høje transienter den kan klare?
Desuden er det en fordel at den også virker som højpasfilter overfor de harmoniske spændinger.
Jeg kunne forestiller mig at det kunne betyde noget i en effektforstærker da det her er vigtigt med en strømforsyning der kan levere en ren sinuskurve til udgangen. Jeg har dog svært ved at se hvordan det rent teknisk skal kunne forbedre lyden i fx. en cd-afspiller??
|
| Til top |
|
| |